EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Υπεγράφη η σύμβαση για τον οδικό άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου

ypegrafi-i-symvasi-gia-ton-odiko-axona-notiodytikis-peloponnisou-665865

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρέστη το απόγευμα στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή – αναβάθμιση μέσω ΣΔΙΤ του οδικού άξονα νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, ο οποίος θα συνδέει την Καλαμάτα με τον Ριζόμυλο, την Πύλο και τη Μεθώνη.

«Η ιστορία αυτού του δρόμου συνοψίζει και με έναν ενδιαφέροντα και ενδεικτικό τρόπο την ιστορία όλης της προηγούμενης δεκαετίας», σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Και την ιστορία μιας Κυβέρνησης η οποία ήρθε στα πράγματα το 2012 -είχα κι εγώ την τιμή να αποτελώ μέλος της- σε δύσκολες συνθήκες. Κράτησε τη χώρα όρθια. Έπεσε -για να μην ξεχνιόμαστε- επειδή την έριξαν κάποιοι, ο ΣΥΡΙΖΑ μαζί με τις ψήφους της Χρυσής Αυγής, όταν δεν ψήφισαν Πρόεδρο της Δημοκρατίας τον Δεκέμβριο του 2014. Για να έρθουν στη συνέχεια στα πράγματα, να τάξουν τον ουρανό με τα άστρα και να έχουμε όλη τη γνωστή ιστορία και την εξέλιξη, η οποία νομίζω ότι είναι επίκαιρη, διότι ξέρετε, κάποιοι προσπαθούν σήμερα να ξαναγράψουν την ιστορία», τόνισε ο Πρωθυπουργός προσθέτοντας ότι «έρχονται και μας λένε, εμείς, λέει ο ΣΥΡΙΖΑ, «σας βγάλαμε από τα μνημόνια». Ποια μνημόνια; Το 2014, -ήμουν μέρος των διαπραγματεύσεων, ξέρω πάρα πολύ καλά για τι μιλάω- η διαφορά που χώριζε τότε την Ελληνική Κυβέρνηση με τους πιστωτές ήταν ελάχιστη».

Εάν η Κυβέρνηση δεν είχε πέσει το 2014, θα μπορούσαμε να είχαμε κλείσει την 5η αξιολόγηση και να προχωρήσουμε, χωρίς να χρειαστεί το επώδυνο τρίτο μνημόνιο

«Και σίγουρα, εάν η Κυβέρνηση δεν είχε πέσει και αν οι πιστωτές έδειχναν και μια λίγο καλύτερη διάθεση, θα μπορούσαμε να είχαμε κλείσει την περιβόητη 5η αξιολόγηση και να προχωρήσουμε, χωρίς σε καμία περίπτωση να χρειαστεί τρίτο μνημόνιο. Το τρίτο μνημόνιο, το επώδυνο τρίτο μνημόνιο που έκοψε μισθούς, τσάκισε τις συντάξεις, μας επέβαλε φόρους, ήταν αποκλειστικό δημιούργημα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και της καταστροφικής διαπραγμάτευσης, η οποία έγινε το πρώτο εξάμηνο του 2015».

«Αισθάνομαι, αγαπητέ μου Αντώνη, την ανάγκη να τα πω αυτά τα πράγματα και παρουσία σου, διότι καθώς ξεκινάει η προεκλογική περίοδος είναι καλό να αποκαταστήσουμε λίγο εδώ την ιστορική αλήθεια. Διότι κάποιοι έρχονται τώρα πάλι και μας λένε: «δώστε μας, λέει, την ευκαιρία να κυβερνήσουμε για πρώτη φορά, χωρίς μνημόνια». Τους απαντώ: Πρώτον, τα μνημόνια τα φέρατε εσείς. Δεύτερον, αν πάτε να κάνετε αυτά τα οποία λέτε, θα μας ξαναβάλετε σε μνημόνια τάχιστα. Κι επειδή οι πολίτες τα γνωρίζουν όλα αυτά, δεν πρόκειται για δεύτερη φορά να πιστέψουν το παραμύθι», συμπλήρωσε ο Πρωθυπουργός.

Α.Σαμαράς: Η Νέα Δημοκρατία είναι η παράταξη των μεγάλων έργων και των μεγάλων αποφάσεων

«Παντού, σε κάθε γωνιά παλεύουμε για τον τόπο μας και αυτά τα έργα τα υλοποιεί η σημερινή Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Γιατί πρέπει να το πούμε, ότι είναι η δική μας η παράταξη της Νέας Δημοκρατίας, η παράταξη των μεγάλων έργων και των μεγάλων αποφάσεων, η παράταξη που δείχνει τον έναν και μόνο δρόμο που έχει η χώρα, το δρόμο της ελπίδας, το δρόμο της προκοπής και το δρόμο της ανάπτυξης», τόνισε ο πρώην Πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς.

«Η Κυβέρνησή μας ήταν αυτή που δημοπράτησε το 2014 και την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος, την οποία κατά άφρονα τρόπο ακύρωσε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με τα γνωστά καταστροφικά αποτελέσματα που έφεραν το έργο μια δεκαετία πίσω. Σήμερα η Ελλάδα διαθέτει ίσως το πλέον σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων στην Ευρώπη, με σημαντικά οφέλη τόσο ως προς τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων», συμπλήρωσε ο κ. Σαμαράς.

Η ταυτότητα του έργου

Ο δρόμος, μήκους περίπου 49 χιλιομέτρων, θα συνδέσει οικισμούς, παραγωγικές ζώνες και τουριστικά σημεία στη νοτιοδυτική απόληξη της Πελοποννήσου με το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, τον κεντρικό αυτοκινητόδρομο «Μορέας», συμβάλλοντας στην ήδη δυναμική ανάπτυξη της Μεσσηνίας, παράλληλα θα μειώσει τη διάρκεια των διαδρομών, βελτιώνοντας όμως δραστικά την ασφάλεια των μετακινήσεων.

Σημειώνεται ότι παρά την προεργασία που είχε γίνει την περίοδο 2012-14, η πορεία υλοποίησης του έργου διακόπηκε το 2015. Μετά το 2019 ολοκληρώθηκαν οι αναγκαίες μελέτες, οι αδειοδοτήσεις και η διαγωνιστική διαδικασία. Ο προϋπολογισμός του έργου αγγίζει τα 252 εκατομμύρια ευρώ ενώ οι εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν σε βάθος τετραετίας.

Τον οδικό χάρτη του έργου παρουσίασε αναλυτικά ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ο οποίος, μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι «ο νέος δρόμος αναμένεται να μειώσει τα ατυχήματα κατά 75% στο τμήμα της νέας αρτηρίας με διαχωρισμένο οδόστρωμα και κατά 40% στο μη διαχωρισμένο τμήμα του. Κατά την περίοδο της κατασκευής του, ο οδικός άξονας, θα δημιουργήσει ακόμα 625 θέσεις εργασίας και περίπου 100 θέσεις εργασίας κατά την 26ετή περίοδο λειτουργίας του συμβάλλοντας στη μείωση της ανεργίας».

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο