Το MINI Countryman αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα για την πλήρη μετάβαση της μάρκας στην ηλεκτρική κινητικότητα μέχρι το 2030.
Ο εξηλεκτρισμός συνεχίζεται στο εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία: Τέσσερις μήνες μετά την έναρξη της παραγωγής του MINI Countryman με κινητήρα εσωτερικής καύσης, η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση ξεκινά να βγαίνει τώρα από τις γραμμές παραγωγής και στη Λειψία. Μετά τη σταδιακή διακοπή της παραγωγής του BMW i3, ο κόμβος ηλεκτρικής κινητικότητας του BMW Group υποδέχεται ένα ακόμη αμιγώς ηλεκτρικό όχημα στους κόλπους του. Τώρα κατασκευάζει τέσσερα μοντέλα με τρεις τύπους συστημάτων κίνησης από δύο μάρκες, όλα σε μία ενιαία γραμμή παραγωγής: πρόκειται για τις BMW Σειρά 1, BMW Σειρά 2 Active Tourer (συμπεριλαμβανομένης της plug-in υβριδικής έκδοσης), BMW Σειρά 2 Gran Coupe και το MINI Countryman τόσο στην αμιγώς ηλεκτρική όσο και στην έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το Αμιγώς Ηλεκτρικό MINI Countryman αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα για την πλήρη μετάβαση της μάρκας MINI στην ηλεκτρική κινητικότητα μέχρι το 2030, συνδυάζοντας μία ηλεκτρική αίσθηση go-kart με την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Κυκλοφορεί σε δύο αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις: το Countryman E (204 ίπποι) και το ισχυρότερο τετρακίνητο Countryman SE ALL4 (313 ίπποι).
Συνεχής αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και ευέλικτο σύστημα παραγωγής
Για να καταστεί δυνατή η παραγωγή έως και 350.000 οχημάτων ετησίως – 100.000 περισσότερα από ό,τι προηγουμένως – το εργοστάσιο της Λειψίας αναβαθμίζεται συνεχώς από το 2018, με εκτεταμένες προσθήκες και βελτιώσεις στο τμήμα αμαξωμάτων, το βαφείο, τη συναρμολόγηση και τα logistics. «Τα αυτοκίνητα και τα εξαρτήματά μας έχουν μεγάλη ζήτηση. Τα τελευταία χρόνια το BMW Group έχει επενδύσει περίπου 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ στο εργοστάσιο της Λειψίας για την παραγωγή επιπλέον οχημάτων και ηλεκτρικών εξαρτημάτων, και τώρα αυξάνουμε και τον όγκο παραγωγής των οχημάτων – κάτι που αποτελεί σπουδαίο νέο για το εργοστάσιό μας», δήλωσε η Petra Peterhänsel, Διευθύντρια του Εργοστασίου.
Ο κύριος μοχλός για την αύξηση του όγκου παραγωγής είναι το MINI Countryman. Κατά τη διάρκεια του 2024, η παραγωγή θα αυξηθεί σε σχεδόν 500 μονάδες την ημέρα – πλέον των 800 περίπου οχημάτων BMW που κατασκευάζονται εκεί. Πέραν αυτού, χάρη στην ευέλικτη λειτουργία του, το εργοστάσιο της Λειψίας είναι σε θέση να ανταποκριθεί γρήγορα στη ζήτηση των πελατών, αυξάνοντας, για παράδειγμα, το όγκο παραγωγής των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων του.
Οι ευέλικτες δομές συναρμολόγησης επέτρεψαν την απρόσκοπτη ενσωμάτωση του Αμιγώς Ηλεκτρικού MINI Countryman στην παραγωγή. Κάτι ανάλογο ισχύει και για τα διαφορετικά συστήματα μετάδοσης κίνησης, τα οποία παράγονται όλα στην ίδια γραμμή συναρμολόγησης και προετοιμάζονται για το λεγόμενο «πάντρεμα» με το αμάξωμα. Τα συστήματα μετάδοσης κίνησης, τα κιβώτια ταχυτήτων και τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου (ενοποιημένα όλα σε μια ενιαία μονάδα υψηλής ενσωμάτωσης, γνωστή με την ονομασία HEAT) για τα δύο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, συνδέονται απευθείας στο εργοστάσιο. Μια νέα γραμμή παραγωγής χρειάστηκε να δημιουργηθεί μόνο για τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου.
Περισσότερο προσωπικό και νυχτερινές βάρδιες για αυξημένο όγκο παραγωγής
Ο υψηλότερος όγκος παραγωγής σημαίνει διασφάλιση της απασχόλησης με έως και 900 επιπλέον εργαζόμενους να προστίθενται μόνο στην παραγωγή οχημάτων. Μέχρι το τέλος του 2024, το εργοστάσιο της BMW στη Λειψία θα απασχολεί περίπου 7.000 άτομα. Οι ώρες εργασίας θα πρέπει να προσαρμοστούν σε όλες τις τεχνολογίες. Νυχτερινές βάρδιες στη συναρμολόγηση ξεκινούν για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους και τα αυτοκίνητα θα παράγονται όλο το εικοσιτετράωρο σε τρεις βάρδιες.
«Το εργοστάσιο της Λειψίας τέθηκε για πρώτη φορά σε λειτουργία το 2005 με περίπου 2.600 εργαζόμενους στην παραγωγή. 19 χρόνια αργότερα ο αριθμός τους υπερβαίνει τις 7.000. Όλο αυτό το διάστημα, η ανάπτυξη του εργοστασίου είναι σταθερή και αξιοσημείωτη. Η έναρξη των νυχτερινών βαρδιών στη συναρμολόγηση αποτελεί ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο στο success story του εργοστασίου μας και μια σαφή ένδειξη εμπιστοσύνης της εταιρείας μας στο εργοστάσιό μας εδώ στη Λειψία», τόνισε ο πρόεδρος του Συμβουλίου Εργαζομένων, Jens Köhler.
Οι μπαταρίες υψηλής τάσης για το Αμιγώς Ηλεκτρικό MINI Countryman κατασκευάζονται στη Λειψία
Με την έναρξη της παραγωγής του Αμιγώς Ηλεκτρικού MINI Countryman, το εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία θα διαχειρίζεται ολόκληρη τη διαδικασία παραγωγής για τις μπαταρίες υψηλής τάσης πέμπτης γενιάς, η οποία αποτελείται από τρία στάδια: επίστρωση κυψελών, παραγωγή μονάδων και συναρμολόγηση μπαταριών. Οι διαδικασίες και στα τρία αυτά στάδια ενισχύονται αυτή τη στιγμή με τη λειτουργία πέντε γραμμών επίστρωσης κυψελών, τριών για την παραγωγή μονάδων και δύο για τη συναρμολόγηση μπαταριών υψηλής τάσης.
«Βρισκόμαστε στη μέση του μετασχηματισμού προς την ηλεκτρική κινητικότητα», δήλωσε ο Markus Fallböhmer, Επικεφαλής Παραγωγής Μπαταριών στο BMW Group. «Από φέτος, το εργοστάσιο της Λειψίας θα υλοποιεί όλα τα στάδια της εσωτερικής διαδικασίας παραγωγής μπαταριών υψηλής τάσης. Είναι το επόμενο μεγάλο μας βήμα προς τα εμπρός».
Η ικανότητα παραγωγής εξαρτημάτων για ηλεκτρικά οχήματα έχει επίσης αυξηθεί στο εργοστάσιο της Λειψίας από το 2021. Τώρα θα κατασκευάζει όχι μόνο τις μπαταρίες υψηλής τάσης για το Αμιγώς Ηλεκτρικό MINI Countryman, αλλά και ηλεκτρικά εξαρτήματα για τις BMW iX1, BMW iX2, BMW i4, BMW i5 και BMW iX που παράγονται σε άλλες εγκαταστάσεις. Η μονάδα παραγωγής των συγκεκριμένων εξαρτημάτων στη Λειψία απασχολεί σήμερα περίπου 1.000 εργαζόμενους.
Για να καταστεί δυνατή η παραγωγή μπαταριών υψηλής τάσης, οι χώροι που χρησιμοποιούνταν προηγουμένως για τα μοντέλα BMW i3 και BMW i8 έχουν τροποποιηθεί ενώ έχουν προστεθεί νέα κτίρια. Ένα από αυτά είναι μια νέα αίθουσα με επιφάνεια περίπου 61.000 m2. Εκεί στεγάζονται δύο γραμμές ικανές να παράγουν έως και 300.000 μπαταρίες υψηλής τάσης ετησίως. Το BMW Group έχει επενδύσει μέχρι σήμερα πάνω από 900 εκατομμύρια ευρώ στην παραγωγή εξαρτημάτων για εξαρτήματα ηλεκτρικών οχημάτων στο εργοστάσιο της Λειψίας.
Διαδικασίες βαφής που εξοικονομούν πόρους
Στο λανσάρισμα, το Αμιγώς Ηλεκτρικό MINI Countryman θα διατίθεται σε τρία επιπλέον χρώματα αμαξώματος, τα British Racing Green, Chili Red και Blazing Blue, καθώς και με οροφή αντίθεσης, που αποτελεί σήμα κατατεθέν της μάρκας MINI. Αυτή βάφεται με μια νέα μέθοδο, γνωστή ως βαφή χωρίς υπερψεκασμό που αποτρέπει τη σπατάλη πόρων και επί του παρόντος ετοιμάζεται για χρήση στην ευρεία παραγωγή. Ο όρος “overspray” αναφέρεται στο σπρέι ομίχλης που δημιουργείται από τα πλεονάζοντα σωματίδια χρώματος, το οποίο σχηματίζεται όταν τα αμαξώματα βάφονται με τον συμβατικό τρόπο. Με τη νέα τεχνική, αυτή η συγκέντρωση σταγονιδίων δεν εμφανίζεται πλέον, κάτι που διευκολύνει την παραγωγή επιφανειών με περισσότερα από ένα χρώματα, καθώς δεν απαιτείται πλέον η επίπονη διαδικασία κάλυψης με μάσκες. Η συγκεκριμένη μέθοδος συμβάλλει επίσης στη μείωση των εκπομπών CO2, καθώς ο αέρας που εξέρχεται από τον περιβάλλοντα χώρο χρειάζεται λιγότερο καθαρισμό. Επίσης, απαιτεί λιγότερο αέρα σε καθορισμένη θερμοκρασία και υγρασία. Ως αποτέλεσμα, καταναλώνεται λιγότερη ενέργεια τόσο για την επίτευξη μιας συγκεκριμένης θερμοκρασίας όσο και για την επεξεργασία.
Η τεχνολογία καυστήρα που χρησιμοποιείται για το στέγνωμα του χρώματος στην οροφή υπέστη επίσης μετατροπές για την έναρξη παραγωγής του MINI Countryman και τώρα αποτελείται από ένα δισθενές σύστημα. Οι καυστήρες είναι ευέλικτοι ως προς το καύσιμο που χρησιμοποιούν καθώς μπορούν να καταναλώνουν υδρογόνο (H2), φυσικό αέριο (μεθάνιο – CH40), ένα μείγμα των δύο αυτών καυσίμων ή να τα εναλλάσσουν μεταξύ τους χωρίς να χρειάζεται να διακόπτεται η λειτουργία τους. Πέντε τέτοιοι δισθενείς καυστήρες με δυνατότητα να καταναλώνουν υδρογόνο χρησιμοποιούνται τώρα για την παραγωγή των οροφών του MINI Countryman.
Σταδιακά και άλλοι καυστήρες στο βαφείο θα υιοθετήσουν το δισθενές σύστημα λειτουργίας. Οι επόμενοι έξι καυστήρες υδρογόνου έχουν μόλις εγκατασταθεί. Αυτό καθιστά τη Λειψία πρωτοπόρο στην αυτοκινητοβιομηχανία και την φέρνει όλο και πιο κοντά στις χαμηλότερες εκπομπές CO2. «Το όραμά μας είναι να απαλλάξουμε όσο το δυνατόν περισσότερο την παραγωγή από τις εκπομπές άνθρακα αντικαθιστώντας τα ορυκτά καύσιμα με πράσινο υδρογόνο», δήλωσε η Petra Peterhänsel, εξηγώντας τον μακροπρόθεσμο στόχο της μονάδας. Αυτό θα απαιτήσει την προμήθεια επαρκών ποσοτήτων πράσινου υδρογόνου μέσω ενός δίκτυο. Επί του παρόντος σχεδιάζεται η κατασκευή ενός περιφερειακού δικτύου υδρογόνου, από το οποίο θα επωφεληθεί το εργοστάσιο της Λειψίας.
Όλες οι ειδήσεις
Maserati GranCabrio: Με άλλο αέρα
Ντεμπούτο για το BYD YangWang U9 των 1.300 ηλεκτρικών ίππων!