Η ΖF επαναπροσδιορίζει το σημαντικότερο χειριστήριο των αυτοκινήτων και το προσαρμόζει στα σύγχρονα δεδομένα
Πρώτα απ όλα κάποιοι ίσως να αναρωτηθείτε «ποια είναι η ZF;». Πρόκειται λοιπόν για έναν γερμανικό κολοσσό που ως εταιρεία συστήθηκε το 1915 και μάλιστα το «Ζ» στο όνομα της, προέρχεται από τον ιδρυτής της, Ferdinand von Zeppelin, ο οποίος είναι ο εφευρέτης των γνωστών αερόπλοιων και το δεύτερο συνθετικό της καλύτερης ροκ μπάντας στην ιστορία.
Η ZF στον χώρο του αυτοκινήτου έγινε περισσότερο γνωστή για τα κιβώτια ταχυτήτων και τις μεταδόσεις της, ενώ πλέον δραστηριοποιείται σε ένα ευρύ τεχνολογικό πεδίο, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει σχεδίαση πατωμάτων / σασί, συστήματα ADAS και αυτόνομης οδήγησης, καθώς και εφαρμογές προηγμένης διασυνδεσιμότητας & ΑΙ.
Κατά πάσα πιθανότητα όλοι μας έχουμε έρθει σε επαφή τουλάχιστον με ένα προϊόν της ZF, αφού η εταιρεία κατασκεύαζε και συνεχίζει επίσης να κατασκευάζει τιμόνια για επιβατικά αυτοκίνητα. Μπορεί το logo της να μην φαίνεται αλλά αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους, αν όχι τον μεγαλύτερο προμηθευτή τιμονιών στον κόσμο, με το 25% των επιβατικών που παράγονται, να φέρει ZF τιμόνι.
Ως εκ τούτων τα συμπεράσματα που εξάγονται είναι δύο: α) η ZF είναι πολύ μεγάλη και ιστορική εταιρεία, β) η ZF γνωρίζει πολύ καλά από τιμόνια αυτοκινήτων. Μετά από αυτές τις απαραίτητες διευκρινήσεις λοιπόν, η ZF πρόσφατα ανακοίνωσε μια καινοτομία που ανοίγει νέους δρόμους σε ότι αφορά στην σχεδίαση των τιμονιών. Πρόκειται για κάτι πολύ απλό.
Αρκούσε η μετατόπιση του αερόσακου από το κεντρικό τμήμα του τιμονιού που βρίσκεται σε «όψη» με τον οδηγό, σε ένα σημείο πίσω και πάνω από αυτό. Έτσι, ελευθερώθηκε χώρος σε μια εργονομικά «hot spot» περιοχή, ώστε η ZF να την εκμεταλλευτεί όπως νόμιζε ότι είναι καλύτερο.
Το «καλύτερο» βέβαια έχει να κάνει με το είδος τους αυτοκινήτου και την τεχνολογία που αυτό φέρει και έτσι, η ZF σχεδίασε διάφορα τιμόνια για τετράτροχα με steer-by-wire σύστημα διεύθυνσης και για αυτόνομα οχήματα, όπου το τιμόνι θα χρησιμοποιείται επιλεκτικά.
Δεδομένου ότι και στις δύο αυτές περιπτώσεις υπάρχει μεταβλητός λόγος απόκρισης στις εντολές, το τιμόνι δεν χρειάζεται να έχει πλέον απόλυτα κυκλικό σχήμα, καθότι αυτά που γνωρίζαμε με τις 2,5 στροφές από το κέντρο προς δεξιά ή προς αριστερά, δεν θα ισχύουν. Ο χώρος που απελευθερώθηκε στο κέντρο μπορεί να καταλειφθεί -από τι άλλο φυσικά;- από οθόνες και επαφικά χειριστήρια τα οποία με την νέα τοποθέτηση του αερόσακου, δεν θα καταστρέφονται σε περίπτωση που αυτός ενεργοποιηθεί και το κυρίοτερο, δεν θα εκτοξεύονται προς τον οδηγό ως «συντρίμμια.
Οι ιδέες για τις προβολές στις οθόνες αυτές αλλά και για την διάταξη και την λειτουργία των επαφικών χειριστηρίων είναι πάρα πολλές, με την ZF ορθώς να επικεντρώνεται στις πιο σημαντικές και όχι σε ανούσιο gadget χειρισμό. Για παράδειγμα, στην κεντρική οθόνη του τιμονιού μπορούν να προβάλλονται ειδοποιήσεις για πεζούς, ποδηλάτες και άλλα οχήματα που τα συστήματα του αυτοκινήτου θα έχουν ανιχνεύσει στις «νεκρές» γωνίες.
Ενδιαφέρον επίσης στοιχείο είναι η εκμετάλλευση της στεφάνης του τιμονιού ως επαφικό χειριστήριο αλλά και ως «διαγνωστικό» για τον τρόπο οδήγησης και για την κατάσταση υγείας του χειριστή. Στα δε οχήματα που θα φέρουν αυτόνομα συστήματα οδήγησης, η ZF προτείνει τιμόνι του οποίου η στεφάνη θα διπλώνει προς τα πίσω και θα μετατρέπεται σε ένα tablet μπροστά από τον οδηγό, όταν ο αυτόματος πιλότος αναλαμβάνει τον χειρισμό.
Όλες οι ειδήσεις
Το παράδοξο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με την ελληνική ναυσιπλοΐα
Ήρθε το υβριδικό Peugeot 2008 με την προίκα τη σωστή – Οι τιμές