Την πρώτη νίκη του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) του 2024 και συνολικά 12η στην καριέρα του πανηγύρισε ο Κάλε Ροβάνπερα.
Ο 23χρονος Φινλανδός, ο οποίος κατέκτησε τον τίτλο των οδηγών τη διετία 2022-23, αλλά φέτος «τρέχει» σε επιλεγμένους αγώνες, επικράτησε για δεύτερη φορά -μετά το 2022- στο Ράλι της Κένυας, που είναι ο τρίτος «γύρος» του εφετινού πρωταθλήματος.
OUR WINNERS 🏆🇰🇪 pic.twitter.com/ZBwqDkArhw
— World Rally Championship (@OfficialWRC) March 31, 2024
Ο οδηγός της Toyota πανηγύρισε μια άνετη νίκη, καθώς τερμάτισε ένα λεπτό και 37.8 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Ιάπωνα «ομόσταυλό» του, Τακαμότο Κατσούτα, με την ιαπωνική ομάδα να κάνει το «1-2» στον αγώνα. Την τριάδα του βάθρου συμπλήρωσε ο Γάλλος Αντριάν Φουρμό με Ford, ο οποίος ήταν δύο λεπτά και 25.1 δευτερόλεπτα πιο αργός από το νικητή. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ιορδάνης Σερδερίδης κατέλαβε την ένατη θέση στον αγώνα με το εργοστασιακό Puma της Ford.
Ο Ροβάνπερα πήρε από την Παρασκευή προβάδισμα σχεδόν ενός λεπτού στον αγώνα, καθώς ήταν ταχύτερος σε όλες τις -«στρωμένες» με πέτρες- ειδικές της ημέρας, ενώ στη συνέχεια απέφυγε τους… μπελάδες και τελείωσε το Σάββατο με διαφορά δύο λεπτών από τους «διώκτες» του που αντιμετώπισαν μηχανικά προβλήματα και κλαταρισμένα ελαστικά. Αυτή η εξέλιξη επέτρεψε στον Φινλανδό να οδηγήσει για να φτάσει στον τερματισμό στο σημερινό σκέλος, με τον Πρόεδρο της Κένυας, Γουίλιαμ Ρούτο, να περιμένει τα πληρώματα στην ολοκλήρωση της τελευταίας ειδικής, της γνωστής ως “power stage”.
Ο Κατσούτα ολοκλήρωσε το «1-2» της Toyota που αύξησε το προβάδισμά της σε σχέση με τη Hyundai στους κατασκευαστές, ενώ ο Φουρμό με Ford πανηγύρισε τη δεύτερη διαδοχική παρουσία του στο βάθρο. Ο Βρετανός Έλφιν Έβανς, ο οποίος την Παρασκευή διεκδικούσε θέση στο βάθρο, αλλά το Σάββατο σταμάτησε δύο φορές για αλλαγή ελαστικού, τερμάτισε τέταρτος, ενώ πέμπτος κατετάγη ο Τιερί Νεβίλ. Ο Βέλγος έχασε πολύ χρόνο το Σάββατο λόγω προβλημάτων με την πίεση καυσίμου, ενώ σήμερα είχε να αντιμετωπίσει ζημιά στην ανάρτηση, η οποία προκλήθηκε από πέτρα στην αγωνιστική γραμμή. Οι -συμμετέχοντες στην κατηγορία WRC2- Γκας Γκρίνσμιθ και Όλιβερ Σόλμπεργκ τερμάτισαν έκτος και έβδομος, αντίστοιχα, ενώ στην όγδοη θέση περιορίστηκε ο Οτ Τάνακ, αφού την Παρασκευή είχε να αντιμετωπίσει σπασμένη ανάρτηση στο αυτοκίνητό του. Ένατος τερμάτισε ο Ιορδάνης Σερδερίδης, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπληρωσε ο Καγετάν Καγετάνοβιτς.
Στην κατάταξη των οδηγών προηγείται ο Νεβίλ με 67 βαθμούς, ενώ ακολουθούν οι Έβανς (61), Φουρμό (46), Τάνακ (33), Ροβάνπερα (31) και Κατσούτα (30). Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, η Toyota είναι πρώτη με 131 βαθμούς, ενώ έπονται η Hyundai με 127 και η M-Sport/Ford με 72.
Επόμενος αγώνας του WRC είναι το ασφάλτινο Ράλι Κροατίας, το οποίο είναι προγραμματισμένο για το διάστημα 18-21 Απριλίου.
Η πρώτη δεκάδα στο Ράλι Κένυας έχει ως εξής:
1. Κάλε Ροβάνπερα (Φινλανδία/Toyota) 3 ώρες 36:04.0 2. Τακαμότο Κατσούτα (Ιαπωνία/Toyota) + 1:37.8 3. Αντριάν Φουρμό (Γαλλία/Ford) + 2:25.1 4. Έλφιν Έβανς (Μ. Βρετανία/Toyota) + 4:20.2 5. Τιερί Νεβίλ (Βέλγιο/Hyundai) + 10:17.5 6. Γκας Γκρίνσμιθ (Μ. Βρετανία/Skoda) + 18:05.4 --Κατηγορία WRC2-- 7. Όλιβερ Σόλμπεργκ (Σουηδία/Skoda) + 19:28.5 --Κατηγορία WRC2-- 8. Οτ Τάνακ (Εσθονία/Hyundai) + 21:02.0 9. Ιορδάνης Σερδερίδης (ΕΛΛΑΔΑ/Ford) + 26:13.3 10. Καγετάν Καγετάνοβιτς (Πολωνία/Skoda) + 26:34.4 --Κατηγορία WRC2--
Όλες οι ειδήσεις
Δοκιμή Volkswagen ID.7: Με κορυφαία κατανάλωση και αυτονομία!
“Πετάει” στα 2 ευρώ το λίτρο η βενζίνη
Πιάσαμε «στα πράσα» τα πρώτα Lynk & Co στην Ελλάδα – Ποιο μοντέλο είναι;