Η νέα γενιά του VW T-Roc αναμένεται να κλείσει τον κύκλο των μοντέλων με αμιγώς θερμικά σύνολα της γερμανικής εταιρείας
Tου Luca Cereda • Εικονογράφηση: Marcelo Poblete
Το τέλος μιας εποχής μάλλον αρχίζει από εδώ. Αν και δεν μπορούμε να είμαστε απόλυτα βέβαιοι, δεδομένου ότι τα προγράμματα των κατασκευαστών αυτοκινήτων παραπαίουν στις συνθήκες της οικολογικής μετάβασης – συνθήκες που επιπλέον περιπλέκονται από τους μεταβαλλόμενους παράγοντες της πολιτικής και την αργή ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Ωστόσο, στα χαρτιά, το επόμενο T-Roc μέλλει να είναι το τελευταίο παράδειγμα μίας κατηγορίας – αυτής των μοντέλων VW που δημιουργήθηκαν γύρω από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Όπως σε κάθε μοντέλο συμβατικής τεχνολογίας, το restyling και οι αναβαθμίσεις το συνοδεύουν μέχρι το τέλος του κύκλου ζωής του. Όμως μετά το λανσάρισμα στην αγορά της 2ης γενιάς αυτού του εμπορικά επιτυχημένου SUV (αναμένεται να λανσαριστεί την άνοιξη του 2026), το μόνο που θα πρέπει να περιμένουμε από την εταιρεία του Βόλφσμπουργκ είναι οι ηλεκτρικές καινοτομίες. Για να δώσουμε μόνο μερικά παραδείγματα, τόσο το Polo όσο και το T-Cross θα δέσουν ιδανικά με την γκάμα ID, η οποία θα εμπλουτιστεί με το ID.2 και τη SUV παραλλαγή του. Το ίδιο θα συμβεί και με το Tiguan, ενώ αποκλείεται το ενδεχόμενο ενός Golf 9 με αμιγώς θερμικούς κινητήρες. Έτσι, το μελλοντικό T-Roc θα είναι αυτό που θα κλείσει τον κύκλο των μοντέλων της Volkswagen με πιστόνια και κυλίνδρους, ενώ θα προηγηθεί αυτού το επταθέσιο SUV Tayron. Στη συνέχεια, όπως είναι αναμενόμενο, η μουσική θα αλλάξει, αν υποθέσουμε ότι η παρτιτούρα που έγραψε η Ευρωπαϊκή Ένωση για το 2035 θα εξακολουθεί να ισχύει.
Το T-Roc που παρουσιάστηκε το 2017 δεν χρειάστηκε πολύ χρόνο για να γίνει ένα εμπορικά επιτυχημένο μοντέλο. Κατάφερε μάλιστα να γίνει το best seller όχημα της VW για την ευρωπαϊκή αγορά, ξεπερνώντας το Golf (σύμφωνα με την Jato Dynamics, το 2023 ταξινομήθηκαν 205.000 μοντέλα, συγκριτικά με τις 184.000 ταξινομήσεις του Golf). Σύμφωνα με πληροφορίες, το νέο T-Roc θα διαθέτει σχεδόν παρόμοια αισθητική με το υπάρχον μοντέλο, όντας ένα υπερυψωμένο hatchback με συμπαγείς διαστάσεις και coupé φιλοσοφία. Ως βάση για αυτό θα διατηρηθεί η αρχιτεκτονική MQB. Ωστόσο, δεν θα λείπουν νέα στοιχεία, όπως τα λεπτότερης σχεδίασης φωτιστικά σώματα. Ταυτόχρονα, το πλαίσιο θα έχει εξελιχθεί σε τέτοιον βαθμό που θα προσφέρει αύξηση του μήκους κατά 10 περίπου εκατοστά, φτάνοντας τα 4,35 μέτρα, λίγο μικρότερο από το πρόσφατο Tiguan δηλαδή.
ΠΛΗΡΗΣ ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ
Η αύξηση του μήκους έχει επίσης έναν δομικό λόγο. Όπως και τα πιο πρόσφατα μοντέλα που εντάχθηκαν στο στόλο του Ομίλου Volkswagen, έτσι και το T-Roc θα υιοθετήσει την πλατφόρμα MQB Evo. Με αυτήν εισάγονται αλλαγές σε πολλά μέτωπα, από τους κινητήρες μέχρι το infotainment, περνώντας από τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS). Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε συγκεντρώσει, οι πιο ενδιαφέρουσες καινοτομίες αναμένεται να κρύβονται κάτω από το καπό. Δεν θα αποτελούν κάτι το επαναστατικό, αλλά τουλάχιστον θα είναι μια σημαντική αλλαγή. Όχι προς την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, αλλά σε ό,τι αφορά την οικολογική νότα, με τη μετάβαση σε μια πλήρως υβριδική γκάμα.
Σίγουρα ένα μεγάλο άλμα για ένα μοντέλο που, προς το παρόν, δεν εξετάζει κανέναν βαθμό ηλεκτροκίνησης. Σε αντίθεση με το Golf, λοιπόν, η επόμενη γενιά του T-Roc δεν θα προσφέρει στην γκάμα του μια συμβατική βενζινοκίνητη έκδοση. Ούτε θα προσφέρει πετρελαιοκίνητη έκδοση, χωρίς τη βοήθεια ενός ηλεκτροκινητήρα. Επομένως, η γκάμα θα περιλαμβάνει αρχικά ήπιες υβριδικές εκδόσεις βενζίνης 48V (eTSI με 115 και 150 ίππους) και αργότερα την eHybrid. Η τελευταία θα μπορεί να διανύσει περισσότερα από 100 χιλιόμετρα με ηλεκτρική ενέργεια χάρη στη νέα γενιά του plug-in υβριδικού συστήματος, βασιζόμενη στον τετρακύλινδρο TSI και σε μια μεγάλης ενεργειακής χωρητικότητας μπαταρία. Στο Golf, για παράδειγμα, φτάνει τις 19,7 kWh (ωφέλιμες). Φτάνοντας στα τέλη του 2026, το νέο SUV θα μπορούσε, ωστόσο, να υιοθετήσει ένα εξελιγμένο PHEV πακέτο.
Το καλοκαίρι του 2019, παράλληλα με το κλασικό T-Roc, εμφανίστηκε και η cabrio παραλλαγή του, η οποία ξεκίνησε να πωλείται έναν χρόνο μετά. Ο χαρακτήρας του συνδύαζε την υφασμάτινη μαλακή οροφή και το μυώδες αμάξωμα. Όχι κάτι το πρωτότυπο, καθώς το δρόμο άνοιξε λίγα χρόνια νωρίτερα το Range Rover Evoque Cabrio. Ούτε πρόκειται για ένα μοντέλο που σχεδιάστηκε να σπάσει τα ταμεία. Εν έτει 2024, σίγουρα δεν είναι ώρα για εξειδικευμένα μοντέλα. Ή, τουλάχιστον, δεν είναι για κατασκευαστές όπως η Volkswagen, οι οποίοι επιβαρύνονται με τεράστιο κόστος για να αντεπεξέλθουν στη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Και, πρόθυμα, είτε τους αρέσει είτε όχι, αναγκάζονται να εξορθολογήσουν την προσφορά τους, κόβοντας τα περιττά «βάρη».
Κάτι που πιθανότατα θα ισχύσει και στην επόμενη γενιά του T-Roc. Αφενός γιατί δεν έχει βρεθεί κανένα ίχνος της στις ομολογουμένως σπάνιες εμφανίσεις των δοκιμαστικών μοντέλων. Αφετέρου γιατί φαίνεται να έχει ακυρωθεί πλήρως από τα προϊοντικά σχέδια της μάρκας από το Βόλφσμπουργκ. Εν όψει της αναγκαίας και επιβεβλημένης επανεξέτασης της γκάμας, ερωτήματα τίθενται και για το μέλλον του T-Roc R, που επίσης λανσαρίστηκε το 2019 και εφοδιαζόταν με έναν δίλιτρο κινητήρα TSI 300 ίππων, τετρακίνηση και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό. Ίσως όλα τα παραπάνω να είναι πλέον πάρα πολλά για ένα μοντέλο που δεν είναι σπορ από τη φύση του και παράλληλα «ταξιδεύει» προς ένα πιο οικολογικό μέλλον.
Όλες οι ειδήσεις
Κατοικίδια στο αυτοκίνητο: Εμένα με ξεχάσατε;
Lamborghini Temerario: Υβριδική V8 με κόκκινα στις 10.000 σ.α.λ.!
Τραμπ: «Ο κόσμος δε θέλει ηλεκτρικά, θα δώσουμε τέλος στην Πράσινη απάτη»