EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Volkswagen: Στο «μονοπάτι του πολέμου» τα συνδικάτα στη Γερμανία

volkswagen-sto-monopati-tou-polemou-ta-syndikata-sti-germania-732240

Οι τριβές μεταξύ της διοίκησης της Volkswagen και των εκπροσώπων των εργαζομένων στη Γερμανία κινδυνεύουν να εκτονωθούν.

του Rosario Murgida, απόδοση: Autotypos Team

Οι εκπρόσωποι του συνδικάτου των μεταλλουργών απειλούν να κηρύξουν γενική απεργία την 1η Δεκεμβρίου (όταν λήγει η περίοδος εκεχειρίας των συνδικάτων) εάν δεν επιτευχθεί συμφωνία για τη νέα σύμβαση εργασίας και για τη διασφάλιση θέσεων εργασίας στα εργοστάσια στη Γερμανία. «Οι κύριοι Oliver Blume και Thomas Schäfer θα πρέπει να κυκλώσουν μια μέρα στο ημερολόγιό τους: την 1η Δεκεμβρίου δεν ξεκινά μόνο η Advent. Απεργίες θα μπορούσαν να ξεκινήσουν στις 00:01 την ίδια ημέρα», είπε ο Thorsten Gröger, επικεφαλής περιφέρειας του IG Metall. Είμαστε μόνο στην αρχή μιας σύγκρουσης με την εταιρεία που θα είναι πολύ σοβαρή: αν χρειαστεί, δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι θα μπουν μπροστά στις πύλες των εργοστασίων και στους δρόμους των πόλεων όπου υπάρχουν εργοστάσια της Volkswagen».

Η συνάντηση

Η προειδοποίηση ξεκίνησε την πρώτη μέρα των διαπραγματεύσεων για την ετήσια ανανέωση της σύμβασης: συνδικαλιστές και διευθυντές συναντήθηκαν στο κάστρο Herrenhausen στο Ανόβερο και το κλίμα δεν θα μπορούσε να είναι πιο τεταμένο. Στην πραγματικότητα, περισσότεροι από 3.000 εργαζόμενοι της Volkswagen από το Wolfsburg, το Zwickau και άλλες πόλεις συγκεντρώθηκαν μπροστά στις πύλες γερμανικών εργοστασίων όπως το Emden και το Osnabrück, για να διαμαρτυρηθούν για τις περικοπές τουλάχιστον 15 χιλιάδων θέσεων σε 2 εργοστάσια και κυρίως ενάντια στην πρόσφατη απόφαση της ανώτατης διοίκησης να ανακαλέσει συμφωνίες που ισχύουν εδώ και 30 χρόνια.

Οι κατηγορίες

Η IG Metall, η οποία αναμένει να επιτύχει την ίδια αύξηση μισθού κατά 7% που ζητήθηκε για την ανανέωση άλλων συμβάσεων στον τομέα της μεταλλουργίας, έχει απορρίψει κάθε πρόταση για μείωση του προσωπικού ή του δικτύου παραγωγής στη Γερμανία. «Δεν μπορούμε να μιλάμε για κλείσιμο εργοστασίων και μαζικές απολύσεις», εξήγησε ο Gröger, αποδίδοντας την ευθύνη για την τρέχουσα κρίση στη διοίκηση («Το σκάνδαλο dieselgate, οι λανθασμένες εκτιμήσεις και οι λάθος αποφάσεις δεν φταίνε οι εργαζόμενοι, αυτό ήταν και είναι ευθύνη των ανώτατη διοίκηση»), καλώντας τους διευθυντές να εξηγήσουν λεπτομερώς τα σχέδια της διοίκησης, που μέχρι στιγμής σκιαγραφείται μόνο στις δηλώσεις των τελευταίων μηνών και κυρίως με μια πολύ σαφή προειδοποίηση: «Ο χειμώνας έρχεται και, αν χρειαστεί, θα ζεστάνουμε πραγματικά τους συγκριτικούς πίνακες». Ακόμα πιο σκληρή η Daniela Cavallo, πρόεδρος του συμβουλίου εργαζομένων, η οποία κατηγόρησε τους ηγέτες ότι «επιτίθενται στις ρίζες της εταιρείας», ότι θέλουν απλώς να «τρομάξουν τους εργαζόμενους», ότι επιδιώκουν μια «τουρμποκαπιταλιστική» προσέγγιση και ότι στοχεύουν μόνο να κάνουν πιο πλούσιους τους μέτοχους.

Τι απάντησε η εταιρεία

Στην άλλη πλευρά του τραπεζιού, ο Arne Meiswinkel, διευθυντής ανθρώπινου δυναμικού της μάρκας Volkswagen, απέρριψε τα αιτήματα των συνδικάτων και επανέλαβε την ανάγκη να βρεθεί συμβιβασμός με το συνδικάτο: «Η κατάσταση στη Γερμανία είναι σοβαρή. Μια μεγάλη μείωση του κόστους, σε συνδυασμό με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και παραγωγικότητα, είναι ο μόνος τρόπος για να επενδύσουμε σε νέες τεχνολογίες και προϊόντα και επομένως να διασφαλίσουμε τη μακροπρόθεσμη απασχόληση. Τώρα ήρθε η ώρα να αναλάβουμε επαναστατικές πρωτοβουλίες όλοι μαζί».

Πηγή: Quattroruote.it

Όλες οι ειδήσεις

Ο Τραμπ επιδιώκει γερμανική απόβαση στις ΗΠΑ

McLaren: Αναδρομή στο ένδοξο παρελθόν πριν το νέο hypercar

Δοκιμή Renault Captur: Captur(e) the value

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο