Ο όμιλος Volkswagen φαίνεται να έχει βρει μια ικανοποιητική λύση προκειμένου να διασφαλίσει ότι τα εργοστάσια του δεν θα κλείσουν.
Η διελκυστίνδα μεταξύ της Volkswagen και των εργαζομένων της συνεχίζεται, σε μια προσπάθεια να βρεθεί μια συμφωνία μεταξύ των μερών που να αποφεύγει το κλείσιμο των εργοστασίων και ταυτόχρονα να μπορεί να αναζωογονήσει την τύχη της γερμανικής εταιρείας (μόλις χθες δημοσιεύθηκαν τα αποτελέσματα τριμήνου, τα χειρότερα των τελευταίων ετών). Ο Arne Meiswinkel, επικεφαλής των διαπραγματεύσεων της Volkswagen, εξήγησε ότι τα σχέδια περιλαμβάνουν περικοπή των μισθών κατά 10%, καθώς και αναθεώρηση του συστήματος μπόνους και πριμ παραγωγής: «Είμαστε ανοιχτοί σε κάθε υπόθεση, αρκεί να επιτύχουμε τους οικονομικούς μας στόχους», εξήγησε ο Meiswinkel στον Τύπο, προσθέτοντας ότι οι μισθοί της Volkswagen θα παραμείνουν «πολύ ελκυστικοί» ακόμη και μετά τις περικοπές.
«Κάτω από το εργατικό κόστος»
«Η μόνη διέξοδος από αυτή την κατάσταση είναι να βρούμε λύσεις από κοινού», πρόσθεσε ο Meiswinkel. «Η οικονομική σταθερότητα είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας και αυτός είναι ο στόχος μας. Ένα από τα πράγματα που πρέπει να κάνουμε είναι να μειώσουμε το κόστος εργασίας’. Με άλλα λόγια: η συμφωνία για τους μισθούς είναι η προϋπόθεση για την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων για τα εργοστάσια και τις απολύσεις.
Αλλαγές στα μπόνους και τα κίνητρα
Η Volkswagen ανακοίνωσε επίσης ότι θα αναθεωρήσει τον μηχανισμό των μπόνους παραγωγής για τους εργαζόμενους που προσλαμβάνονται με τη σύμβαση Tariff Plus, ευθυγραμμίζοντάς τους με εκείνους του υπόλοιπου εργατικού δυναμικού. Πρόκειται για μάνατζερ, στελέχη και ειδικούς με υψηλότερους ετήσιους μισθούς, 40ωρη εβδομαδιαία εργασία αντί για 35 ώρες, ενώ συμπεριλαμβάνονται και οι υπερωρίες. Η εταιρεία σκοπεύει επίσης να καταργήσει τα ετήσια μπόνους και το μηνιαίο επίδομα των 170 ευρώ που συμφωνήθηκε με τα συνδικάτα.
«Ένα μικρό βήμα προς τα εμπρός»
Η πρόεδρος του εργοστασιακού συμβουλίου της Volkswagen, Daniela Cavallo, χαρακτήρισε την τελευταία πρόταση του Γερμανού κατασκευαστή «ένα πρώτο, μικρό θετικό σημάδι», υπενθυμίζοντας, ωστόσο, ότι το κλείσιμο εργοστασίων δεν έχει ακόμη αποτραπεί (γίνεται λόγος για τουλάχιστον τρία εργοστάσια που βρίσκονται σε κίνδυνο) και ότι οι εργαζόμενοι εξακολουθούν να ανησυχούν. ‘Η εταιρεία δήλωσε σήμερα για πρώτη φορά την πρόθεσή της να ξεκινήσει διάλογο μαζί μας’, πρόσθεσε ο Thorsten Groeger, υπεύθυνος για τις διαπραγματεύσεις των συνδικάτων. Οι επόμενες επίσημες συναντήσεις έχουν προγραμματιστεί για τις 21 Νοεμβρίου. Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων είναι έτοιμοι να ξεκινήσουν απεργίες από την 1η Δεκεμβρίου.
Όλες οι ειδήσεις
Το 90% των μοντέλων αυτής της εταιρείας, συνεχίζουν να κυκλοφορούν: Δεν θα πιστέψετε ποια είναι!
Ξέρετε τι είναι το «pinkwashing»; Πιλότος της F3 καταγγέλλει ότι «χτύπησε» την Formula
Suzuki Jimny Mata: Το «κύκνειο άσμα» του πραγματικού, μικρού off – road