Νέα έρευνα για τις προτεραιότητες των αγοραστών σχετικά με την αγορά αυτοκινήτου καταδεικνύει ότι οι λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης βρίσκονται χαμηλά στην σχετική λίστα.
Νέα μελέτη που πραγματοποιήθηκε δείχνει ότι δεν είναι βασική προτεραιότητα στην αγορά αυτοκινήτου τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης.
Πλέον κάθε μεγάλη μάρκα αυτοκινήτων προσφέρει στα οχήματά της συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 (Level 2). Αυτά τα συστήματα όπως το Super Cruise της General Motor καθώς και το Blue Cruise της Ford επιτρέπουν την αυτοματοποιημένη οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο αλλά εξακολουθούν να χρειάζεται να έχουν το νου τους στο δρόμο.
Σύμφωνα με την έρευνα οι καταναλωτές θέτουν ως προτεραιότητα προκειμένου να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο τον εξοπλισμό του με προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού (ADAS), όπως π.χ την λειτουργία ανίχνευσης τυφλού σημείου, την εφεδρική κάμερα, το σύστημα προειδοποίησης μπροστινής σύγκρουσης καθώς και την λειτουργία αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης με δυνατότητα ανίχνευσης πεζών και ποδηλάτων. Σε μια έρευνα καταναλωτών της S&P Global Mobility το 2023, αυτά τα τέσσερα χαρακτηριστικά αξιολογήθηκαν ως τα πιο επιθυμητά, με το καθένα να επισημαίνεται από τουλάχιστον το 80% όλων των οδηγών που ρωτήθηκαν.
Αντίθετα, μόνο το 61% των ερωτηθέντων εξέφρασε την επιθυμία για ένα πλήρως αυτοοδηγούμενο αυτοκίνητο και καμία από τις άλλες αυτόνομες επιλογές που προσφέρονται στους καταναλωτές δεν κατατάχθηκε υψηλότερα από το 64,9%. Οι αναλυτές της S&P Global Mobility ανέφεραν ότι οι καταναλωτές έχουν έλλειψη εμπιστοσύνης στα αυτόνομα συστήματα οδήγησης, σημειώνοντας ότι μόλις το 47% των καταναλωτών δήλωσε ότι θα οδηγούσε ένα αυτοκίνητο με ικανότητες αυτόνομης οδήγησης και θα σκεφτόταν να αγοράσει ένα.
Αξιοσημείωτο είναι ότι τα αποτελέσματα διέφεραν ανάλογα με τη γεωγραφική θέση των καταναλωτών. Για παράδειγμα οι καταναλωτές στην Κίνα, ήταν πολύ πιο δεκτικοί στην ιδέα των αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων από αυτούς που κατοικούν στις ΗΠΑ, τη Βρετανία και τη Γερμανία.
Τέλος ενδιαφέρον έχει ότι η έκθεση καταδεικνύει ότι ενώ οι αγοραστές επιθυμούν πολύ να έχουν συστήματα ασφαλείας στα νέα τους αυτοκίνητα, δεν επιθυμούν να πληρώσουν παραπάνω για αυτά τα. Περισσότερο από το 50% των αγοραστών επιζητούν και αναμένουν τα εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας να προσφέρονται στον standard εξοπλισμό.