EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τροχαία στην Ελλάδα: Συνεχίζουμε να σκοτωνόμαστε, ανησυχητική αύξηση 10,3%!

trochaia-stin-ellada-synechizoume-na-skotonomaste-anisychitiki-afxisi-103-725762

Στη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων της μηνιαίας έρευνας για τα «Οδικά Τροχαία Ατυχήματα» που έλαβαν χώρα στην Ελλάδα προέβη η ΕΛΣΤΑΤ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, αύξηση 10,3% σημείωσαν τα οδικά τροχαία ατυχήματα του μηνός Μαΐου 2024 σε ολόκληρη τη χώρα που προκάλεσαν τοv θάνατο ή τον τραυματισμό ατόμων. Σε απόλυτα νούμερα τον Μάιο του 2023 είχαν καταγραφεί 907 ατυχήματα, ενώ τον αντίστοιχο μήνα του φετινού έτους αυτά ανήλθαν σε 1.000.

τροχαία

Από τους εμπλεκόμενους, ο απολογισμός περιλαμβάνει 45 νεκρούς, 44 βαριά τραυματίες και 1.138 ελαφρά τραυματίες, έναντι 52 νεκρών, 60 βαριά τραυματιών και 1.011 ελαφρά τραυματιών τον Μάιο του 2023. Έτσι τα δεδομένα φανερώνουν μείωση των νεκρών κατά 13,5% και κατά 26,7% σε βαριά τραυματίες, ενώ αύξηση κατά 12,6% σε ελαφρά τραυματίες.

 

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον ωστόσο παρουσιάζει και η κατανομή αυτών όλο το μήκος της επικράτειας. Συγκεκριμένα η συντριπτική πλειοψηφία των οδικών τροχαίων ατυχημάτων έχουν συντελεστεί στη περιφέρεια Αττικής με 56%, ακολουθούμενη από τη Κεντρική Μακεδονία με 18,2%, τη Στερεά Ελλάδα με 5,3%, τη περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου με 4,3% και τη Δυτική Ελλάδα με 3,8%. Ωστόσο η εικόνα σχετικά με τους νεκρούς κατά περιφέρεια δείχνει διαφορετικό διαμοιρασμό. Η Αττική παραμένει στη πρώτη θέση με το 31%, ακολουθούμενη από τη Θεσσαλία με 22,2%, και τη Πελοπόννησο και τη περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με ποσοστά 8,9% αμφότερες .

 

Η γενικότερη εικόνα πάντως φανερώνει πως από τις 13 περιφέρειες της χώρας μας, μόνο τρείς (Ήπειρος, Πελοπόννησος, Βόρειο Αιγαίο) παρουσίασαν μείωση των ατυχημάτων, τη στιγμή που τα τροχαία στις επαρχιακές περιοχές αυξάνονται ολοένα και περισσότερο. Αξίζει να αναφέρουμε πως στις περιφέρειες Θεσσαλίας και Νοτίου Αιγαίου τα οδικά τροχαία ατυχήματα παρουσίασαν ραγδαία άνοδο, καθώς αυξήθηκαν κατά 84,6 και 34,4% αντίστοιχα.

τροχαία

Τα στοιχεία αυτά, μπορούν να ερμηνευθούν και να αξιολογηθούν βάση στατιστικής με ποικίλους τρόπους για την εξαγωγή συμπερασμάτων σε διάφορες συνισταμένες που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια. Η γενική εικόνα όμως δεν είναι θετική, δεν γίνεται να να μπουν στο “ζύγι” οι απόλυτοι αριθμοί νεκρών και τραυματιών για να καταλήξουμε σε κάποιο  βεβιασμένο “θετικό” αποτέλεσμα. Μόνο μια σημαντική και σταθερή πτώση σε όλα τα στατιστικά θα συνιστούσε ουσιαστική βελτίωση και δυστυχώς τα στοιχεία δεν δείχνουν κάτι τέτοιο.

Όλες οι ειδήσεις

Δοκιμή Ford Puma ST-Line 125: Παραμένει το πιο Fun To Drive B-SUV;

Τέλος τα χτυπήματα από ανοίγματα πορτών σε… συμπληγάδες

«Στίγματα» στο πίσω παράθυρο: Αυτός είναι ο λόγος που σας φαίνεται… πουά

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο