EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τρίτροχο ηλεκτρικό υβρίδιο με… αντίβαρα στον μπροστινό τροχό

tritrocho-ilektriko-yvridio-me-antivara-ston-brostino-trocho-716495

Το Kairos συνδυάζει χαρακτηριστικά δίτροχων και τετράτροχων οχημάτων, με ένα καινοτομικό σύστημα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας

Οι τρεις τροχοί αποτελούν αριθμητικά την μέση «οδό» μεταξύ αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών / scooter,  όμως η αποτίμηση αυτών των υβρίδιων, είναι ανάλογη με αυτή του μισογεμάτου ή μισοάδειου ποτηριού. Για μερικούς, τα οχήματα αυτά έχουν μόνο πλεονεκτήματα, όπως το μικρό μέγεθος των δίτροχών και την ασφάλεια των τετράτροχων, ενώ μερικοί αναγνωρίζουν μόνο μειονεκτήματα σε αυτά, όπως την έκθεση στον καιρό και την μειωμένη ευελιξία.

Υπάρχουν ήδη αρκετές προτάσεις στην αγορά για να συστήσουν μια ξεχωριστή κατηγορία και όσο μεταβαίνουμε προς την ηλεκτροκίνηση, είναι σίγουρο πως αυτές θα πληθύνουν, αφού το νέο αυτό πεδίο είναι πρόσφορο για πειραματισμούς.

Το Kairos της γαλλικής SIREMS, αποτελεί την πιο πρόσφατη πρόταση στην κατηγορία και παρουσιάζεται αρκετά διαφοροποιημένο σε σχέση με αυτά που θεωρούνται δεδομένα για τα οχήματα αυτού τους είδους.

Η διάταξη των τροχών του, σε αντίθεση με την επικρατούσα τάση στα τρίτροχα, είναι δύο πίσω και ένας μπροστά, με την δυνατότητα κλίσεων στις στροφές να είναι δυνατή. Αυτό σημαίνει ότι πέραν της μετάδοσης, που βρίσκεται πίσω, υπάρχει επίσης ένα σύστημα που επιτρέπει στους πίσω τροχούς να παίρνουν κλίση παράλληλα στις στροφές, όπως επίσης και ότι υπάρχει διαφορικό στον πίσω άξονα.

Τα στοιχεία αυτά προσθέτουν βάρος και δημιουργούν μια οπισθόβαρη κατανομή που αποφορτίζει τον μπροστινό κατευθυντήριο τροχό, πράγμα που σημαίνει ότι στις στροφές το Kairos θα ήταν η χαρά του lowside. Για να αντιμετωπίσουν αυτό το γεγονός, οι σχεδιαστές του οχήματος προσέθεσαν δύο σφηνοειδείς δομές εκατέρωθεν του μπροστινού τροχού, οι οποίες ακολουθούν επίσης τις κλίσεις του οχήματος.

Με αυτό τον τρόπο, η εξωτερική δομή φορτίζει τον μπροστινό τροχό στις στροφές και η εσωτερική, λειτουργεί ως… «stop» σε περίπτωση που «χαθεί» το μπροστινό και το όχημα πάει να πέσει προς το εσωτερικό της καμπής.

Παράλληλα, οι σχεδιαστές του οχήματος αναφέρουν πως τα δύο αυτά στοιχεία έχουν όφελος και στην παθητική ασφάλεια, απορροφώντας μέρος των δυνάμεων σε μια μετωπική η πλευρική σύγκρουση, ενώ συμβάλουν επίσης στην αεροδυναμική και λειτουργούν και ως αποθηκευτικοί χώροι.

Άλλο ένα στοιχείο παθητικής ασφάλειας του Kairos, είναι αυτό που αποκαλείται PRD.  Πρόκειται ουσιαστικά για μια μονίμως εκτεινόμενη ζώνη παραμόρφωσης μπροστά από τον θώρακα του οδηγού  και σύμφωνα με τους σχεδιαστές, αυτή η δομή είναι σχεδιασμένη έτσι, ώστε να προστατέψει τον οδηγό σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης με λίγα χιλιόμετρα.

Αν ένα ατύχημα συμβεί με μεγαλύτερη ταχύτητα και ο εγκέφαλος του οχήματος αναγνωρίσει ότι συμβαίνει ανατροπή, τότε το PRD υποχωρεί, αφού έχει πρώτα κάνει την δουλειά του σε ότι αφορά στην απόσβεση της σύγκρουσης, προκειμένου ο οδηγός να μην εγκλωβιστεί.

Όλες οι ειδήσεις

Δοκιμή Mercedes-AMG A35: Είναι μία «πραγματική» AMG;

Τα 8 πράγματα που αγαπάμε να παραμελούμε στο αυτοκίνητο το καλοκαίρι

Η Buell επιστρέφει στην Ευρώπη

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο