EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Toyota Prius: Επί ελληνικού εδάφους η 5η γενιά

toyota-prius-epi-ellinikou-edafous-i-5i-genia-657778

Η πέμπτη γενιά του υβριδικού Toyota Prius παρουσιάστηκε επί ελληνικού εδάφους κατά την πανευρωπαϊκή του πρεμιέρα.

Κείμενο: Roberto Ungaro - Απόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος

Τα διαπιστευτήριά του είναι πιο πράσινα από ποτέ, η ικανότητά του να μεταφέρει αποσκευές όμως, δεν ανήκει στα πλεονεκτήματά του. Αποκλειστικά plug-in τα μοντέλα που κυκλοφορήσουν στους ευρωπαϊκούς και ελληνικούς δρόμους. Το κοιτάς, αλλά η πρώτη λέξη που έρχεται στο μυαλό σου δεν είναι «Prius». Είναι τόσο χαμηλό, αιχμηρό και αεροδυναμικό που σκέφτεσαι... «σέξυ». Αυτή είναι η πέμπτη γενιά του ιαπωνικού μικρομεσαίου, η οποία αλλάζει πρόσωπο, όχι όμως και χαρακτήρα.

Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν προ-παραγωγής. Το γεγονός αυτό εξηγεί το ελαφρύ καμουφλάζ

Υπάρχει και κάτι ακόμα πρωτόγνωρο. Στην Ευρώπη, το νέο Prius θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο. Με έναν άσο στο «μανίκι» του. Τα 69 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας, σύμφωνα με την Toyota. Αυτή επιτυγχάνεται χάρη στον πολύ χαμηλό συντελεστή Cx και την μπαταρία των 13,6 kWh. Συνεπεία του εσωτερικού φορτιστή που δέχεται μόλις 3,5 kW, η πλήρης φόρτισή της ολοκληρώνεται σε τέσσερις ώρες. Το υβριδικό σύνολο βασίζεται σε ένα δίλιτρο κινητήρα (κύκλου Atkinson) 152 ίππων και μια ηλεκτρική μονάδα 163 ίππων. Η συνολική ισχύς του συστήματος είναι 223 ίπποι. Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 6,8 δευτερόλεπτα. Δεν το λες και πολύ...

 

ΤΟ ΤΙΜΗΜΑ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

Η πιο ελκυστική σχεδίαση «πληρώνεται» με δυσκολία πρόσβασης στις πίσω θέσεις και περιορισμένο χώρο αποσκευών. Αν και το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά πέντε εκατοστά, η έντονη κλίση της οροφής σε αναγκάζει να σκύψεις αρκετά το κεφάλι για να μπεις στις πίσω θέσεις. Όσον αφορά το χώρο αποσκευών, τα 284 λίτρα δεν είναι ικανοποιητικά για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας C με μήκος 4,60 μέτρα. Αν και η μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα, αναγκαστικά μετατοπίστηκε το ρεζερβουάρ που «κλέβει» πολύτιμα λίτρα από τις αποσκευές.

Τουλάχιστον αποζημιώνεσαι από τη σχεδίαση και τα υλικά της καμπίνας, τα οποία είναι σαφώς ανώτερα συγκρινόμενα με της προηγούμενη γενιάς του Prius. Μόνη παραφωνία, το γεγονός ότι πρέπει να ρυθμίσεις πολύ χαμηλά το (γεμάτο κουμπιά) τιμόνι για να μπορείς να βλέπεις καθαρά την ψηλά τοποθετημένη οθόνη του πίνακα οργάνων. Η κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment είναι μεγάλη και ευτυχώς διαθέτει φυσικά κουμπιά στο κάτω μέρος της για τον έλεγχο του κλιματισμού. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή, το κάθισμα μαλακό και αποτελεσματικό στη στήριξη του σώματός σου.

Το νέο επαναφορτιζόμενο Prius ξεκινάει αθόρυβα και, εφόσον έχει επαρκή ενέργεια στη μπαταρία του, μπορεί να διανύσει αρκετά χιλιόμετρα με μηδενικές εκπομπές. Εάν βέβαια ανεβάσεις το ρυθμό, ο θερμικός κινητήρας μπαίνει δυναμικά στο παιχνίδι. Αυτό το Prius έχει νεύρο, καμία σχέση με τις προηγούμενες γενιές του. Ο ηλεκτρικός κινητήρας ενισχύει σημαντικά τη ροπή και συμβάλλει σε τεράστιο βαθμό στη συνεχή, προοδευτική και ευχάριστη ώθηση που νιώθεις στην πλάτη σου. Ωστόσο, στις πολύ υψηλές στροφές, περιορίζεται η «βοήθεια» προς το θερμικό κινητήρα, αλλά μην τα θέλουμε και όλα δικά μας. Αρκεί ένα χιλιόμετρο με «πάτα» και «άσε» για να εκτιμήσεις το υβριδικό σύνολο της Toyota. Δύσκολα βρίσκεις κάποιο καλύτερο σύνολο.

Μέσω του επιλογέα του συστήματος μετάδοσης, μπορείς να αυξήσεις το βαθμό της αναγεννητικής πέδησης (πολύ σωστή η βαθμονόμηση του συστήματος). Για να επιλέξεις όμως ένα από τα τρία διαθέσιμα επίπεδα, θα πρέπει να το κάνεις μέσω της κεντρικής οθόνης, αφού πρώτα περιηγηθείς στα διάφορα υπομενού του συστήματος. Δυστυχώς δεν υπάρχουν σχετικά κουμπιά στο τιμόνι. Αυτό βέβαια επιβεβαιώνει ότι είσαι σε ένα Prius, ένα μοντέλο που δεν έχει σπορ προδιαγραφές. Κάτι που ισχύει και για το τιμόνι, το οποίο είναι πιο ταξιδιάρικο, παρά άμεσο και δεν διακρίνεται για την ακρίβειά του. Οδηγώντας το Prius, (μέσω του τιμονιού) δε νιώθεις την άσφαλτο, αισθάνεσαι ότι επιπλέεις στην επιφάνειά της, σε απόλυτη ηρεμία. Η άνεση είναι το μεγάλο προσόν του αυτοκινήτου. Σε αυτή την αίσθηση σαφώς συμβάλλει και η ρύθμιση της ανάρτησης. Φιλτράρει αισθητά τις ανωμαλίες, δίχως να επιτρέπει στο αμάξωμα να παίρνει μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Γεγονός θετικό για την οδική συμπεριφορά, σε συνδυασμό και με το περιορισμένο (για plug-in) βάρος των περίπου 1.600 κιλών.

 

ΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ

Στην τελευταία γενιά του Prius περισσότερο τελειοποιείται η υπάρχουσα τεχνολογία, παρά προστίθεται κάτι το πρωτοποριακό. Είναι βασισμένο στην υπάρχουσα πλατφόρμα TNGA, την οποία διαθέτουν πολλά ακόμα μοντέλα της Toyota. Παρομοίως, η αρχιτεκτονική του υβριδικού συνόλου αποτελεί μια βελτιωμένη έκδοση της αρχιτεκτονικής του πρώτου Prius του 1997. Με την προσθήκη βέβαια της δυνατότητας επαναφόρτισης της μπαταρίας από εξωτερική πηγή. Ως βάση έχει ένα πλανητικό σύστημα μετάδοσης που παίρνει κίνηση από το θερμικό και τον ηλεκτρικό κινητήρα. Μεταξύ των πλεονεκτημάτων του, ότι δεν υπάρχει το παραδοσιακό κιβώτιο ταχυτήτων.

Η τοποθέτηση της μπαταρίας και του ρεζερβουάρ πίσω βελτιώνουν την κατανομή του βάρους

 

ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

Το καινούριο Prius, αποκλειστικά plug-in, αναμένεται στην Ευρώπη τον Ιούνιο. Η τιμή του δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα, αλλά το γεγονός ότι θα διατίθεται σε μία μόνο έκδοση, την ακριβή, σημαίνει ότι αυτή θα φλερτάρει με τα 50.000 ευρώ. Ειδικά στην έκδοση με το ηλιακό πάνελ στην οροφή που θα συμβάλλει στην επαναφόρτιση της μπαταρίας, μάλλον θα υπερβαίνει τα 50.000 ευρώ. Με άλλα λόγια, όμορφο ναι, οικονομικό όχι.

Κινητήρας

Εμπρός σε εγκάρσια διάταξη

4κύλινδρος βενζίνης

Χωρητικότητα 1.978 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς 152 PS/6.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή 190 Nm/4.000-5.200 σ.α.λ.

 

Υβριδικό σύστημα

Σε σειρά/παράλληλη διάταξη

Μέγιστη ισχύς 163 PS

Μέγιστη ροπή 208 Nm

 

Ισχύς συστήματος

223 PS

 

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου 13,6 kWh

 

Μετάδοση

Εμπρός κίνηση

Αυτόματο κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης eCVT

 

Επιδόσεις

Μέγιστη ταχύτητα 177 χλμ./ώρα

0-100 χλμ./ώρα σε 6,8”

Κατανάλωση δ.α.

Εκπομπές CO2 δ.α.

 

Διαστάσεις και βάρος

Μεταξόνιο 2.750 χιλ.

Μήκος 4.600 χιλ.

Πλάτος 1.780 χιλ.

Ύψος 1.420 χιλ.

Βάρος 1.605 κιλά

 

Όλες οι ειδήσεις

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο