EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Toyota: «Αναγέννηση» του κινητήρα εσωτερικής καύσης στα 1,5 και 2,0 λίτρα

toyota-anagennisi-tou-kinitira-esoterikis-kafsis-sta-15-kai-20-litra-717030

Ότι πρέπει να γνωρίζετε για τα νέα μηχανικά σύνολα της Toyota που θα διαμορφώσουν το υβριδικό μέλλον της εταιρείας

Η Τoyota διοργάνωσε πρόσφατα μια κοινή συνέντευξη τύπου με την συμμετοχή των Mazda και Subaru, στην οποία και παρουσιάστηκαν τα concept των εταιρειών αυτών σε ότι αφορά στα μελλοντικά υβριδικά συστήματα των αυτοκινήτων.

«Πρωταγωνιστές» στην εκδήλωση ήταν φυσικά οι θερμικοί κινητήρες αλλά σε έναν νέο ρόλο, ως σύνολα ενταγμένα σε υβριδικές διατάξεις. Οι τρεις ιαπωνικές εταιρείες, οι οποίες εξέλιξαν αυτόνομα και όχι συνεργατικά τα μοτέρ αυτά, επέλεξαν κινητήρες οι οποίοι έχουν συνδεθεί ιστορικά με το όνομα τους.

Για την Toyota, η διάταξη κινητήρα που επιλέχθηκε, ήταν ο τετρακύλινδρος σε σειρά, ο οποίος και παρουσιάστηκε σε εκδόσεις χωρητικότητας 1,5 και 2,0 λίτρων.

«Η σχεδιαστική φιλοσοφία για τους νέους αυτούς κινητήρες, είναι εντελώς διαφορετική από αυτή που χρησιμοποιούσαμε μέχρι σήμερα. Για αυτό τον λόγο, το concept ονομάστηκε η ‘’αναγέννηση του κινητήρα’’», δήλωσε ο τεχνικός διευθυντής της Toyota, Hiroki Nakajima.

Πιο αναλυτικά, ο κινητήρας χωρητικότητας 1,5 λίτρου θα παράγεται σε δύο εκδόσεις, ατμοσφαιρικός και υπερτροφοδοτούμενος. Η ατμοσφαιρική έκδοση, είναι κατά 10% πιο μικρή σε όγκο και ύψος, συγκριτικά με το υφιστάμενο τρικύλινδρο μοτέρ αντίστοιχου κυβισμού που έχει η Toyota, στις τάξεις της.

Για να το επιτύχει αυτό, η εταιρεία προσέθεσε άλλον ένα πιστόνι, «μοιράζοντας» την συνολική χωρητικότητα σε περισσότερους κύλινδρους, κάτι που επέτρεψε την μείωση του ύψους και των εξωτερικών διαστάσεων.

Ο νέος κινητήρας, έχει βελτιωμένα χαρακτηριστικά θερμικής απόδοσης και είναι πιο ισχυρός σε σχέση με τον προαναφερθέντα τρικύλινδρο, καταφέρνοντας παράλληλα να είναι και πιο οικονομικός σε κατανάλωση καυσίμου.

H Toyota ισχυρίζεται ότι το στοιχείο αυτό, σε συνδυασμό με το μικρό ύψος τους κινητήρα που επιτρέπει την διαμόρφωση πιο αεροδυναμικών εμπρόσθιων τμημάτων σε ένα τυπικό sedan μοντέλο, έχει ως αποτέλεσμα μια μείωση της κατανάλωσης της τάξεως του 12%.

Η υπερτροφοδοτούμενη έκδοση του κινητήρα αυτού, θα έχει απόδοση παρόμοια με τα υφιστάμενα ατμoσφαιρικά μηχανικά σύνολα των 2,5 λίτρων που χρησιμοποιούνται σε επαγγελματικά οχήματα και σε pick up. Mάλιστα οι εκπομπές ρύπων θα έχουν τιμές τέτοιες, που για να τις «ισοφαρίσουν» οι κινητήρες σημερινής τεχνολογίας, θα πρέπει να υποστούν μια μείωση ισχύος της τάξης του 30%.

Παράλληλα, ο όγκος και το ύψος του νέου αυτού μοτέρ, θα είναι μειωμένα κατά 15 και 20% αντιστοίχως, συγκριτικά πάντα με τους ατμοσφαιρικούς 2,5 λίτρων που παράγει η Toyota στις μέρες μας.

Ο νέος κινητήρας 2,0 λίτρων θα παράγεται μόνο σε υπερτροφοδοτούμενη έκδοση και κατά την παρουσίαση του η Toyota χρησιμοποίησε ως «μέτρο» σύγκρισης, τον turbo κινητήρα 2,4 λίτρων που έχει στην γκάμα της.

Σε σχέση με αυτόν λοιπόν και πάλι υπάρχει μια μείωση των εξωτερικών διαστάσεων (10% σε ύψος και όγκο), ωστόσο στην προκείμενη περίπτωση είναι η βελτίωση της απόδοσης που εντυπωσιάζει και φτάνει το 30%.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το μοτέρ αυτό σχεδιάστηκε για να εφαρμοστεί μελλοντικά σε υβριδικά συστήματα επαγγελματικών αλλά και sport αυτοκινήτων. «Συνδυάζοντας χαρακτηριστικά υψηλής θερμικής απόδοσης, μειωμένων διαστάσεων και μεγαλύτερης ισχύος, οι νέοι αυτοί κινητήρες θα μας επιτρέψουν να βελτιώσουμε και να επεκτείνουμε την γκάμα των υβριδικών μοντέλων μας», δήλωσε ο Hiroki Nakajima, κλείνοντας την παρουσίαση του.

Όλες οι ειδήσεις

Οδηγούμε το νέο Skoda Superb: Υπέροχο όπως πάντα!

Alfa Romeo Sprint: Από το νεκροταφείο του Group B στα σαλόνια!

Παρουσιάστηκε επίσημα η νέα BMW Σειρά 1

car-prices
google-news
Tags

Περισσότερα Βίντεο