Οι νέοι κανόνες για τις εκπομπές καυσαερίων που θεσπίζει ο κανονισμός Euro 7 θα επιτρέψουν τη συνέχιση της παραγωγής του Volkswagen Polo.
Παρά το γεγονός ότι η αγορά αυτοκινήτου περιμένει μια ηλεκτρική «ανάκαμψη» με την άφιξη πιο προσιτών μοντέλων κάτω των 25.000 ευρώ – και του χρόνου θα δούμε αρκετά από αυτά – τα μικρά αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες βλέπουν την καριέρα τους να προορίζεται για παράταση. Εν μέρει λόγω των αβεβαιοτήτων της μετάβασης και εν μέρει χάρη στον κανονισμό Euro 7, που ισχύει από τον Ιούλιο του 2025 (εγκεκριμένη με πολύ ηπιότερα πρότυπα από τα αρχικά προτεινόμενα) η ευρωπαϊκή οδηγία για τις εκπομπές ρύπων θα καταστήσει τα παραδοσιακά αυτοκίνητα της κατηγορίας Β ακόμη «βιώσιμα» για τους κατασκευαστές.
Έτσι, αφενός, το Volkswagen Polo δεν θα καταργηθεί σύντομα, όπως είχε θεωρηθεί προηγουμένως, αλλά θα ανανεωθεί και θα επανακυκλοφορήσει όσο η ζήτηση αντέχει, παράλληλα με το αντίστοιχο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μάρκας, το ID.2, που θα κυκλοφορήσει το 2026.
Μέσα στο καπό
Το ελιξίριο του Polo, επομένως, θα βασίζεται πρώτα απ’ όλα σε μηχανικό επίπεδο. Η γκάμα κινητήρων, η οποία σήμερα αποτελείται από τον τρικύλινδρο TSI του 1,0 λίτρου σε δύο επίπεδα ισχύος (95 και 115 ίππων), καθώς και την τετρακύλινδρη σπορ έκδοση GTi των 207 ίππων των 2,0 λίτρων, θα αναθεωρηθεί ώστε να είναι συμβατή με τα νέα πρότυπα. Πιθανότατα θα έρθει και ένα πιο σύγχρονο κινητήριο σύνολο, όπως ο βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων του ανασχεδιασμένου Volkswagen Golf, αλλά βαθμονομημένο σε επίπεδα ισχύος που να συνάδουν με τη θέση του Polo.
Πολύ λιγότερο πιθανό, ωστόσο, είναι ότι η κατηγορία Β θα υιοθετήσει την έκδοση των 150 ίππων, όπως δεν είναι δεδομένο ότι το Polo θα μετατραπεί σε ήπιο υβριδικό. Στην πραγματικότητα μιλάμε για ένα μοντέλο που, από άποψη ανταγωνιστικότητας, στηρίζεται σε επισφαλείς ισορροπίες: η προσθήκη περαιτέρω τεχνολογίας, αυξάνοντας έτσι την τιμή, θα μπορούσε να είναι αντιπαραγωγική. Ειδικά για ένα αυτοκίνητο που δεν παράγεται πια στην Ευρώπη (στην Παμπλόνα, όπου κατασκευάζονται ακόμα τα T-Cross και Taigo, κάνοντας χώρο για τα μελλοντικά ID.2 Suv και Skoda Epiq), αλλά στη Νότια Αφρική, στο εργοστάσιο Kariega: ακόμα και για τις αγορές της Γηραιάς Ηπείρου, όπου το αυτοκίνητο φτάνει με πλοίο.
Επανασχεδιασμός ναι ή όχι;
Τις τελευταίες ημέρες υπήρξαν επίσης φήμες για ένα επικείμενο facelift του μικρού αυτοκινήτου, το οποίο προγραμματίζεται για το 2025. Προς το παρόν, σύμφωνα με το Quattroruote, δεν έχει αποφασιστεί ακόμη μια περαιτέρω αναβάθμιση του στυλ. Για το Polo – το οποίο διανύει την ώριμη φάση της έκτης σειράς του, η οποία ξεκίνησε το 2017 – αυτή θα ήταν η δεύτερη ανανέωση σε διάστημα μιας γενιάς, μετά από εκείνη του 2021. Δεν αποκλείεται η εταιρεία να το σκέφτεται, καθώς το αυτοκίνητο θα βρίσκεται στην αγορά για αρκετό καιρό ακόμα.
Όπως πάντα, θα πρέπει να φανεί πού κρέμεται η ισορροπία μεταξύ κόστους και ευκαιρίας. Ειδικά ενόψει της άφιξης, σε μερικά χρόνια από τώρα, του ηλεκτρικού ID.2 ενός αυτοκίνητου αρκετά παρόμοιο σε μέγεθος και χαρακτηριστικά, αλλά με μπαταρία, που υπόσχεται η Volkswagen με τιμή εκκίνησης κάτω από 25.000 ευρώ. Η εντύπωση είναι ότι, τουλάχιστον για λίγο καιρό, οι δύο κατηγορίες Β προορίζονται να συνυπάρξουν στον τιμοκατάλογο του Βόλφσμπουργκ. Έτσι, για να είναι πιο όμοιο, το Polo θα μπορούσε επίσης να υποστεί ανανέωση.
Όλες οι ειδήσεις
H Audi ανανεώνει τα δυναμικά SUV-coupé, Q5 Sportback και SQ5
Η νέα BMW M5 έχει 727 ίππους: Αλήθεια ή… πράσσειν άλογα;
«Σαν τα χιόνια»: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Αθηνών Λαμίας λόγω άσκησης