Φαντάζεστε να μπορούσαμε να ταξιδέψουμε από το Λος Άντζελες στο Σαν Φρανσίσκο σε 35 λεπτά, ή από το Παρίσι στο Άμστερνταμ σε 30; Τώρα φανταστείτε ότι μπορείτε να το κάνετε αυτό χωρίς να χρειαστεί να μπείτε καν σε αεροπλάνο. Αυτό ακριβώς υπόσχεται η Hyperloop, στοχεύοντας να δώσει νέα έννοια στις χερσαίες μεταφορές.
Η ιδέα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από τον Elon Musk, το 2013, εμπνευσμένη από μια ιδέα του 1799 που ονομάζεται «Vactrain». Από τότε που προτάθηκε για πρώτη φορά, η ιδέα έχει προσελκύσει πολύ ενδιαφέρον, με πολλές διαφορετικές ομάδες να εργάζονται αυτή τη στιγμή για να την κάνουν πραγματικότητα.
Στην πρώτη γραμμή της τρέχουσας ανάπτυξης βρίσκεται το πρόγραμμα Hyperloop του Τεχνικού Πανεπιστημίου του Μονάχου (TUM) στη Γερμανία, το οποίο δουλεύει πάνω στο έργο από το 2015.
Όπως αναφέρθηκε στο auto-medienportal, κατάφεραν να έρθουν πρώτοι και στους τέσσερις διαγωνισμούς Hyperloop, που διοργανώνει την Space X του Έλον Μασκ, και αυτή τη στιγμή κατέχουν το ρεκόρ ταχύτητας στα 482(!) χλμ./ώρα. Με βάση αυτές τις επιτυχίες, το πρόγραμμα TUM Hyperloop ιδρύθηκε το 2020 και τα τελευταία δύο χρόνια έχει προχωρήσει ταχύτατα από απλά μοντέλα σε δοκιμές πλήρους μεγέθους. Αποκορύφωμα ήταν η κατασκευή του πρώτου τμήματος επίδειξης πλήρους μεγέθους στην Ευρώπη, το οποίο ξεκίνησε στις 30 Σεπτεμβρίου το τρέχοντος έτους.
Αυτό το τμήμα, μήκους 24 μέτρων, θα αποτελείται από έναν σωλήνα από σκυρόδεμα εξαιρετικά υψηλής αντοχής και έναν δοκιμαστικό λοβό εξοπλισμένο με τεχνολογία maglev. Στις υποδομές αυτές προορίζεται να δοκιμαστούν οι εμπλεκόμενες τεχνολογίες σε πλήρη κλίμακα και να διερευνηθεί η βιωσιμότητα της ιδέας.
Το Hyperloop, με απλά λόγια, αποτελείται από μια κάψουλα επιβατών που κινείται μέσα σε ένα σφραγισμένο σωλήνα, από τον οποίο έχει εξαχθεί όλος ο αέρας μέσω της χρήσης ισχυρών αντλιών. Αυτό έχει σκοπό να εξαλείψει την αντίσταση του αέρα και να επιτρέψει την επίτευξη πολύ υψηλών ταχυτήτων, χωρίς να απαιτείται μαζική χρήση ενέργειας. Μαζί με την αντίσταση του αέρα, στοχεύει επίσης στην εξάλειψη της αντίστασης κύλισης χρησιμοποιώντας την τεχνολογία μαγνητικής αιώρησης χωρίς επαφή (maglev).
Ο στόχος είναι οι σωλήνες Hyperloop να απλωθούν διαμετρικά σε μια χώρα (και τελικά μεταξύ χωρών ή και ωκεανών), συνδέοντας τα πληθυσμιακά κέντρα σαν σιδηρόδρομος, αλλά με πολύ πιο γρήγορα και άνετα ταξίδια.
Αν και η ιδέα του Hyperloop έχει ακόμη πολύ δρόμο να διανύσει και πολλά εμπόδια να ξεπεράσει προτού αρχίσει να μεταφέρει επιβάτες, δεν μπορούμε παρά να συμφωνήσουμε ότι φαίνεται σαν κάτι από επιστημονική φαντασία να έχει ζωντανέψει, χάρη στην θέληση και την αφοσίωση ταλαντούχων ανθρώπων.