EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Το Grande Panda είναι μόνο η αρχή!

to-grande-panda-einai-mono-i-archi-724359

Όπως συνέβη και με το πεντακοσαράκι, το πιο αγαπημένο αυτοκίνητο των Ιταλών εξελίσσεται σε οικογένεια μοντέλων

Του Mirco Magni & Rosario Murgida Απόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis

Η Stellantis είναι ένας όμιλος που όμοιός του δεν έχει υπάρξει στην ιστορία του αυτοκινήτου. Αφενός επειδή κανένας άλλος δεν διέθετε ποτέ χαρτοφυλάκιο με τόσες πολλές και ετερόκλητες μάρκες. Αφετέρου, επειδή δεν είχαμε ξαναδεί στο παρελθόν τόσες παρουσιάσεις νέων μοντέλων, όσες μας έδωσε ο ευρωαμερικανικός όμιλος τον τελευταίο καιρό. Και τα καλύτερα έπονται. Τους επόμενους μήνες, αλλά και στα χρόνια που θα ακολουθήσουν, οι δεκατέσσερις μάρκες που βρίσκονται υπό την αιγίδα του Carlos Tavares θα παρουσιάσουν δεκάδες νέα μοντέλα για όλα τα γούστα και πορτοφόλια.

Πρώτο χρονολογικά είναι το Grande Panda που αποκαλύφθηκε τον προηγούμενο μήνα. Μπορεί να μοιάζει με concept, δεν είναι όμως παρά το μοντέλο παραγωγής που θα επαναφέρει -επιτέλους- τη Fiat στην καρδιά της κατηγορίας Β, την οποία είχε εγκαταλείψει μετά το Grande Punto.

ΚΟΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ

Η πλατφόρμα που μοιράζονται τα μικρά γαλλικά και ιταλικά μοντέλα δεν είναι άλλη από τη Smart Car. Την εγκαινίασε το νέο C3 και τώρα την υιοθετεί το Grande Panda, ένα αυτοκίνητο που ασπάζεται τη φιλοσοφία του πρώτου Panda του Giugiaro και ανεβαίνει κατηγορία. Οι εξωτερικές διαστάσεις παραμένουν συμπαγείς (3,99 μ.), οι γραμμές του αμαξώματος εξυπηρετούν έναν πρακτικό χαρακτήρα και στην γκάμα συμπεριλαμβάνονται κινητήρες βενζίνης – αυτούς που αγοράζει ο κόσμος, δηλαδή.

Ο τρικύλινδρος 1.2 είναι ένας μόνο από τους κινητήρες-κλειδιά στη νέα αυτή, πολυενεργειακή περίοδο του ομίλου Stellantis. Το Grande Panda θα είναι βέβαια και ηλεκτρικό, όπως και τα μοντέλα της νέας γκάμας Fiat που θα φέρουν την ονομασία 500. Το τελευταίο, μάλιστα, θα αποκτήσει και υβριδική έκδοση.

Στον τομέα της «μικροκινητικότητας», η Fiat ετοιμάζει ένα δεύτερο όχημα πόλης στα πρότυπα του συμπαθούς Topolino. Πιθανότατα να το δούμε για πρώτη φορά στην EICMA, την έκθεση μοτοσικλέτας του Μιλάνου τον επόμενο Νοέμβριο. Θα είναι τρίτροχο ή μήπως δίτροχο;

Επιστρέφουμε στο όνομα Panda. Το υφιστάμενο μοντέλο τρίτης γενιάς θα κατασκευάζεται στο Πομιλιάνο της Νότιας Ιταλίας τουλάχιστον μέχρι το 2029. Εκτός από αυτό και το φρέσκο Grande Panda, φαίνεται να υπάρχει χώρος για ένα Giga Panda και για ένα Fiat Fastback. Δύο μοντέλα που οι σχεδιαστές του «Quattroruote» απεικονίζουν για πρώτη φορά. Το πρώτο θα είναι ένα επταθέσιο C-SUV και το δεύτερο ο διάδοχος του ομώνυμου Fiat που κυκλοφορεί αποκλειστικά στη Νότια Αμερική και μέλλει να γίνει ο διάδοχος του σημερινού Tipo.

ΞΕΚΑΘΑΡΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ

Όλα τα παραπάνω αποσκοπούν στον περιορισμό του κόστους και παράλληλα στη βέλτιστη απόκριση της εταιρίας σε μία αγορά που βρίσκεται σε ταχύτατη και συχνά απρόβλεπτη εξέλιξη. Σχετικά με αυτό, σε μία διαφάνεια ξεχωρίσαμε τη φράση «reskins and derivatives», εννοώντας μοντέλα που μοιράζονται τα περισσότερα δυνατά εξαρτήματα κάτω από τη συσκευασία. Το αμάξωμα δηλαδή και όσα μπορεί να δει και να αγγίξει ο πελάτης. Το 60% της γκάμας, με άλλα λόγια, θα αποτελείται από αυτοκίνητα που θα έχουν πολλά κοινά στοιχεία, αν όχι τα πάντα, χωρίς αυτό να συνιστά κάτι καινούριο.

Η ίδια στρατηγική θα συνεχιστεί και σε άλλα μοντέλα, με πρώτο το Jeep Renegade δεύτερης γενιάς, που αναμένεται μετά το 2026. Το οποίο προφανώς θα είναι και ηλεκτρικό και μάλιστα με τιμή εκκίνησης κάτω από 25.000 δολάρια στην αμερικανική αγορά. Αυτό μας κάνει να υποπτευόμαστε ότι το αυτοκίνητο θα υιοθετήσει την πλατφόρμα Smart Car του Citroën C3 και του Grande Panda.

Ωστόσο, δεν πρέπει να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο της αρχιτεκτονικής STLA Small για το δημοφιλέστατο B-SUV, το οποίο βρίσκεται σε φάση εξέλιξης, ώστε να παρουσιαστεί το 2026. Ούτε και την STLA Medium. Το σίγουρο είναι ότι η «πολυκατοικία Stellantis» έχει μπει σε μία πολυενεργειακή περίοδο. Αυτό σημαίνει ότι όλα τα νέα μοντέλα θα είναι διαθέσιμα και με υβριδικά σύνολα τα επόμενα χρόνια, ενώ μέχρι το 2030 εννέα στις δέκα πλατφόρμες θα πρέπει να διαθέτουν κινητήρες διαφόρων ειδών.

SMART CAR ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ

Μέχρι το 2026, η πλατφόρμα Smart Car θα υποστηρίξει συνολικά δεκατρία μοντέλα με τρία διαφορετικά σήματα, εκ των οποίων τα έξι στην Ευρώπη. Μετά το C3 θα ακολουθήσει φέτος το C3 Aircross, το Opel Frontera και αργότερα τα τρία μοντέλα της οικογένειας Panda. Ο υπεύθυνος της ευρύτερης περιοχής της Ευρώπης, Uwe Hochgeschurtz, επιβεβαιώνει το στόχο του πλήρους εξηλεκτρισμού της γκάμας μέχρι το 2030 στη «γηραιά ήπειρο».

 

Έως το 2026, τα νέα μοντέλα θα έχουν γίνει δεκάξι, από τα οποία τα δέκα θα τα δούμε του χρόνου και στην πλειοψηφία τους θα βασίζονται σε άλλες αρχιτεκτονικές του ομίλου. Το 2025, για παράδειγμα, στην πλατφόρμα STLA Medium θα βασιστεί μία Citroën (πιθανότατα η C5 Aircross), η ναυαρχίδα DS 8 που θα κατασκευάζεται στο Μέλφι της Νότιας Ιταλίας και ένα Jeep – το Compass. Την επόμενη χρονιά θα έρθει η σειρά της DS 7 Crossback επόμενης γενιάς. Η αρχιτεκτονική STLA Large, αντίθετα, θα αποτελέσει τη βάση δύο πολυαναμενόμενων νέων Alfa Romeo. Των διαδόχων δηλαδή της Stelvio (που αναμένεται μέσα στο 2025) και της Giulia (το 2026).

Πάντα μέσα στο 2026 θα έρθει και η σειρά ενός αυτοκινήτου που προσμένει ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό, της νέας ναυαρχίδας Lancia, την οποία για την ώρα ονομάζουμε Gamma. Το αυτοκίνητο αυτό θα ενισχύσει τη γραμμή παραγωγής του Μέλφι μαζί με το Chrysler 300. Το τελευταίο αναμένεται να επαναφέρει στο προσκήνιο την ταλαιπωρημένη αμερικανική μάρκα, με τη μορφή ενός ηλεκτρικού sedan, βασισμένου στην πλατφόρμα της μελλοντικής Giulia.

Για το υπόλοιπο της δεκαετίας, αντίθετα, λίγα πράγματα θεωρούνται δεδομένα, τουλάχιστον για την ώρα. Το σίγουρο είναι η εμφάνιση της Lancia Delta το 2028, στο πλαίσιο μίας μεθοδευμένης, γενικότερης αντεπίθεσης της Stellantis στην κατηγορία C της Ευρώπης. Με αυτό το δεδομένο, από την πλατφόρμα STLA Medium περιμένουμε να δούμε ένα νέο SUV, χωρίς να ξέρουμε ακόμη τι σήματα θα φορέσει.  Σε κάθε περίπτωση -και αυτό είναι αδιαπραγμάτευτο- η «πολυκατοικία Stellantis» δεν θα μας αφήσει… σε ησυχία.

Όλες οι ειδήσεις

Το νέο Suzuki Swift τώρα σε ακόμα πιο προσιτές τιμές

Trannos: Αγόρασε νέο πανάκριβο supercar αξίας 175.000 ευρώ

Η Kawasaki παρουσίασε μοτοσυκλέτα που καίει υδρογόνο και είναι… κάπως

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο