Η Fiat δημοσίευσε την πρώτη φωτογραφία του Topolino, του microcar που έχει σχεδιαστεί για μικροκινητικότητα μηδενικών εκπομπών στην πόλη.
Η Fiat επέλεξε το όνομα Topolino για το ηλεκτρικό μικροαυτοκίνητό της και στήριξε το έργο στο Citroën Ami, το τετράκυκλο της γαλλικής μάρκας που, πάλι στον όμιλο Stellantis, έχει ήδη γεννήσει το γερμανικό Opel Rocks-e.
Το μπροστινό μέρος του Topolino, ειδικότερα, είναι το μέρος του (μικρού) αμαξώματος στο οποίο έχει ανατεθεί το σημαντικό καθήκον της ανάδειξης της ταυτότητας του μοντέλου. Τα συμπλέγματα split light, με τα κύρια στοιχεία να περιβάλλονται από χρώμιο και τα δευτερεύοντα, τοποθετημένα πιο κάτω και ενωμένα με τα πρώτα από το κυκλικό σχήμα είναι ένα σύνολο τολμηρά εμπνευσμένο από αυτό του Fiat 500 του 1957. Επίσης, η τοξωτή κυρτότητα που διασχίζει το μπροστινό μέρος πάνω από το λογότυπο και την εγκάρσιας πλευρά κάτω από το παρμπρίζ, με τη σειρά τους αποτίουν ένα φόρο τιμής στη γραμμή του αρχικού καπό του 500.
Ακόμα κι αν η Fiat, προς το παρόν, έχει εκδώσει μόνο ένα δελτίο τύπου με λίγες γραμμές, στο οποίο δεν έχει υπεισέλθει στις τεχνικές λεπτομέρειες του νέου διθέσιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης της, η δημοσιευμένη εικόνα μας επιτρέπει να εξακολουθήσουμε να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα σχετικά με τις λεπτομέρειες του σχεδίου. Μπορούμε να δούμε άλλες χαρακτηριστικές λεπτομέρειες του Topolino, όπως οι μικροί κυκλικοί καθρέφτες, ένας άλλος φόρος τιμής στο 500 και στο ίδιο το Topolino από το 1936.
Όσον αφορά το εσωτερικό της καμπίνας, οι πόρτες, τουλάχιστον στην πρώτη φωτογραφία, έχουν αντικατασταθεί από κορδόνια, ενώ μπορούμε να δούμε μια δίχρωμη επένδυση με διαμήκεις λωρίδες στο ταμπλό. Η πάνινη οροφή που ανοίγει ως τέντα και οι δίχρωμες λευκές/χρωμιωμένες ζάντες ολοκληρώνουν μια αισθητική εικόνα με αναμφίβολα «vintage» γεύση.
Όπως είπαμε στην αρχή, η Fiat δεν έχει ακόμη δημοσιεύσει τις τεχνικές λεπτομέρειες του Topolino, ωστόσο, μπορούμε να κάνουμε κάποιες προβλέψεις με μια σύντομη ανασκόπηση των δεδομένων του «αυτοκίνητου-δότη», του Citroën Ami. Το ιταλικό μοντέλο πιθανότατα θα ακολουθήσει τις διαστάσεις του, με μήκος περίπου 2,4 μέτρα και πλάτος 1,4, και να διαθέτει το ίδιο σύστημα μετάδοσης κίνησης, που αποτελείται από έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα 6 kW/8 HP, με ισχύ 5,5 kWh. Αρκετά για να εγγυηθεί αυτονομία των περίπου 70 χιλιομέτρων που δηλώθηκαν για το Citroën και μια μέγιστη ταχύτητα περιορισμένη στα 45 km/h.
Πότε θα βγει στην αγορά; Αυτό θα μπορούσε να γίνει κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, τόσο με την κλασική φόρμουλα αγοράς, με τιμές πιθανώς υψηλότερες από τις περίπου 8 χιλιάδες ευρώ που απαιτούνται για το Ami.