Ο όμιλος Stellantis έχει ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο για την Ιταλία και, κυρίως, για το εργοστάσιο Mirafiori στο Τορίνο.
Η Casa 500 θα παραμείνει έτσι για πολλά, πολλά χρόνια: μετά το λανσάρισμα του νέου υβριδικού Fiat 500 (που βασίζεται στο σημερινό ηλεκτρικό και αναμένεται στο τέλος του τρέχοντος έτους), ο κατασκευαστής θα συνεχίσει να επικεντρώνεται στο εργοστάσιο του Πιεμόντε με τη νέα γενιά του 500, που αναμένεται το 2032. Αυτό επιβεβαίωσε ο Jean-Philippe Imparato, διευθυντής του ομίλου για τη διευρυμένη Ευρώπη, κατά τη διάρκεια συνέντευξης στο πρόγραμμα XXI Secolo.
Το 500 στο Mirafiori ακόμη και μετά το 2030
«Το Mirafiori θα αναπτυχθεί», δήλωσε ο Imparato. «Το Mirafiori είναι το 500, έτσι δεν είναι; Μέσα σε λίγους μήνες θα έχουμε το υβριδικό 500 και από εκεί και πέρα ετοιμάζω το νέο Fiat 500 για το μέλλον. Σε αυτό το σημείο το σχέδιο παγιώνεται, αλλά μπορώ να σας πω ένα πράγμα: δεν εγκαταλείπουμε το Mirafiori και δεν εγκαταλείπουμε το Τορίνο. Έχουμε επίσης τοποθετήσει τον οργανισμό επαγγελματικών οχημάτων Pro1 στο Mirafiori και εγώ, ως επικεφαλής της Ευρώπης, έρχομαι και τοποθετώ ολόκληρη την εταιρεία και τον ευρωπαϊκό οργανισμό στο Τορίνο. Έτσι, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία, το Mirafiori είναι εκεί και το Mirafiori θα είναι εκεί».
Πλήρως υβριδικό
«Όλοι ξέρετε ότι αναπτύσσω την υβριδική βόμβα, γι’ αυτό και θα σας τη φέρω το συντομότερο δυνατό, γύρω στον Νοέμβριο του 2025», συνέχισε ο Imparato. «Τότε θα ξεκινήσουμε πάλι με περίπου 100.000 αυτοκίνητα το χρόνο. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό, στο Mirafiori βάζουμε το μέλλον του 500 και αυτό μας πηγαίνει μέχρι το 2032-2033, οπότε δεν υπάρχει καμία αμφιβολία, το Mirafiori θα έχει δουλειά. Αν αποφάσισα να βάλω ολόκληρη την οργάνωση της Corporate Europe στο Τορίνο, κοντά στο Κέντρο Στυλ, είναι για να μείνει στην Ιταλία. Και το Τορίνο είναι κάτι πολύ σημαντικό για εμάς: θα έχουμε τον ευρωπαϊκό οργανισμό, συν το εμπορικό, συν το υβριδικό 500, συν το μέλλον του 500 και αυτό είναι ένα μήνυμα. Στο Τορίνο έχουμε επίσης το e-Dct, το οποίο είναι το κιβώτιο ταχυτήτων που χρειάζεται για το υβριδικό και εξάγεται παντού: κατασκευάζουμε 60.000 μονάδες το μήνα και αυτό σημαίνει ότι για μένα και για εμάς το Τορίνο παραμένει πολύ σημαντικό.
«Δεν κλείνω τίποτα»
Ο Imparato υπενθύμισε επίσης το τραπέζι Stellantis στις 17 Δεκεμβρίου, όπου θα υπάρξει αντιπαράθεση με τον υπουργό Επιχειρήσεων Adolfo Urso: «Τα πράγματα είναι πολύ ξεκάθαρα», δήλωσε ο διευθυντής. «Είδα τα στοιχεία σήμερα το πρωί, γιατί πρέπει να τα εξετάσω πριν συναντήσω τον Urso και να του εξηγήσω τι κάνουμε. Μπορώ να προβλέψω κάτι: σε επίπεδο εργοστασίων, το 2029 η Ιταλία θα γίνει η δεύτερη ευρωπαϊκή αγορά για τη Stellantis. Δεν θα κλείσω κανένα εργοστάσιο. Κάθε μάρκα έχει ένα σχέδιο προϊόντος. Επομένως, δεν είναι ότι η Stellantis εγκαταλείπει την Ιταλία: απολύτως όχι και θα το δείξουμε σε όλους την επόμενη εβδομάδα».
«Οι πελάτες δεν ξέρουν τι να κάνουν»
«Σε αυτούς τους καιρούς αβεβαιότητας πρέπει να καλύψουμε όλα τα τμήματα στην Ιταλία», συνέχισε ο Imparato. «Μέσα σε τέσσερις εβδομάδες, για παράδειγμα, πρέπει να πουλήσω το 20% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και σήμερα βρισκόμαστε μόλις στο 12%. Πρέπει να γίνει ένα τεράστιο άλμα στα ηλεκτρικά και οι πελάτες δεν ξέρουν πραγματικά πού να πάνε. Η παγκόσμια οικονομική κατάσταση δεν είναι καλή και έτσι οι άνθρωποι λένε στον εαυτό τους: «Να αλλάξω το αυτοκίνητο τώρα; Δεν είμαι σίγουρος. Και θα πρέπει να το πάρω ηλεκτρικό, υβριδικό ή συμβατικό θερμικό; Αυτό είναι μέρος της αβεβαιότητας και πέρα από αυτό έχουμε ένα κλίμα όπου οι άνθρωποι λένε ότι η ατομική κινητικότητα θα αλλάξει. Αλλά αν πρέπει να πάω στο κέντρο μιας μεγάλης ιταλικής ή και ευρωπαϊκής πόλης, τι θα πάρω; Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Ένα υβριδικό; Ένα plug-in; Αυτό τροφοδοτεί την αβεβαιότητα. Για μένα είναι κάτι που εξηγεί τη σημερινή κατάσταση, πέρα από την οικονομική κρίση που αντιμετωπίζουμε».
Ηλεκτρική συμμαχία με τους κατασκευαστές εξαρτημάτων
«Όταν κάποιος εγκαινιάζει εν μία νυκτί έναν κανονισμό που οδηγεί σε αύξηση του κόστους του αυτοκινήτου κατά 40%, είναι απολύτως προφανές ότι θα υπάρξουν συνέπειες», πρόσθεσε ο Imparato. «Κανείς δεν μπορεί ή δεν είναι διατεθειμένος να πληρώσει 40 τοις εκατό περισσότερο στο κόστος ενός προϊόντος όπως μια μηχανή. Ο πελάτης λέει ‘όχι, διπλασιάζετε την τιμή των αυτοκινήτων επειδή βάζετε ηλεκτρικά, δεν μπορώ να το δεχτώ αυτό’. Ζητάμε λοιπόν από όσους μπορούν να βοηθήσουν αυτόν τον κλάδο να κινηθεί προς μια κατάσταση που τελικά θα είναι 100% ηλεκτρική. Η Κίνα θα φτάσει το 90% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσα σε τρία χρόνια. Πρέπει να προωθήσουμε την ανταγωνιστικότητα και τη συνεργασία, να μειώσουμε το κόστος: η τεχνολογία, οι μπαταρίες, το λογισμικό πρέπει να βελτιστοποιηθούν. Η Stellantis πρόκειται να λανσάρει 14 μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων ηλεκτρικών και υβριδικών, για να αντιμετωπίσει αυτόν τον ανταγωνισμό. Θα τα καταφέρουμε, είναι δύσκολο, όλοι το ξέρουμε αυτό, χρειαζόμαστε ανταγωνιστικότητα, χρειαζόμαστε υποστήριξη. Με τον υπουργό Urso, μιλήσαμε και γι’ αυτό: αν το παίξουμε σωστά, μεταξύ της δύναμης της Stellantis και των προμηθευτών εξαρτημάτων, μπορούμε να εφεύρουμε μια συμμαχία, εμείς με τους πιο ανεπτυγμένους προμηθευτές, ώστε να μπορέσουμε να προωθήσουμε αυτή την ηλεκτρική μετάβαση όχι ως εφιάλτη, αλλά ως ευκαιρία. Μπορούμε να το κάνουμε αυτό και αυτό θα είναι επίσης μέρος των προτάσεων που θα κάνουμε την επόμενη εβδομάδα.
Όλες οι ειδήσεις
Αυτό το Mitsubishi προκαλούσε σεισμούς, έσπαγε τζάμια και… δεν ήταν αυτοκίνητο
Έλα και πάρε μας τα αφτιά: Το T.50s του Gordon Murray στο Brands Hatch
Πρώτες Εντυπώσεις από το Skoda Elroq: Μεγάλη αυτονομία & εξαιρετική τιμή