Στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, που κυριαρχείται από crossover και SUV, είμαστε ειλικρινά έκπληκτοι που το TT κατάφερε να επιβιώσει για 25 χρόνια.
Το Audi TT έκανε το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1995 όπου και παρουσιάστηκε, ενώ το μοντέλο πρώτης γενιάς κυκλοφόρησε τρία χρόνια αργότερα ως κουπέ, με ένα roadster να ακολουθεί το 1999. Μετά από σχεδόν 25 χρόνια στη παραγωγή και τρεις γενιές αργότερα, το τελευταίο Tourist Trophy βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της Audi στο Györ της Ουγγαρίας.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Από τις 18 Φεβρουαρίου 1998 έως τις 10 Νοεμβρίου 2023, κατασκευάστηκαν συνολικά 662.762 TT. Το τελευταίο είναι ένα TTS Coupe που εξοπλίζεται με τον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων του γερμανικού γκρούπ και την τετρακίνηση Quattro, όπως ακριβώς δηλαδή και στο S3.
Η είδηση του τελευταίου TT που βγαίνει από την γραμμή παραγωγής δεν συνοδεύεται από κάποιο δελτίο τύπου, αλλά από μια δημοσίευση στον επίσημο λογαριασμό της Audi Γερμανίας στο Instagram. Μπορούμε μάλιστα να πούμε με σιγουριά πως το απερχόμενο TT ήταν με διαφορά το πιο κομψό αυτοκίνητο που βασίστηκε στην πλατφόρμα MQB, αν και πάντα θα προτιμάμε την εμφάνιση του πρώτου TT, το οποίο σε μεγάλο βαθμό ήταν ίδιο με το concept που είχε παρουσιαστεί το 1995. Μάλιστα το roadster ξεχώριζε για την έκδοση με το ιδιαίτερο καφέ σαλόνι του με τις ραφές σε στυλ μπέιζμπολ.
Η απόσυρσή του TT από την γραμμή παραγωγής της Audi ουσιαστικά ξεκινά τη σταδιακή κατάρρευση του πεντακύλινδρου κινητήρα, ο οποίος εξακολουθεί να είναι διαθέσιμος στα RS3 και RS Q3. Μάλιστα στις δύο πρώτες γενιές του, το TT προσφέρονταν με έναν ατμοσφαιρικό VR6 κινητήρα, που εδραίωσαν τη θέση του στην κατηγορία.
Όσον αφορά το μέλλον, η γερμανική μάρκα έχει αναφέρει ότι το TT θα μπορούσε να επιστρέψει μια μέρα ως ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά αυτή η απόφαση δεν έχει ληφθεί ακόμη. Ας ελπίσουμε σε κάθε περίπτωση ότι θα παραμείνει δίδυμο coupe και roadster.