EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Την απαγόρευση κυκλοφορίας των SUV ζητάει το Παρίσι

tin-apagorefsi-kykloforias-ton-suv-zitaei-to-parisi-741018

Το νομοσχέδιο ζητάει την απαγόρευση των βαρέων οχημάτων (άνω των 1,8 τόνων) στους δρόμους της πόλης του Παρισίου.

Μετά το θανατηφόρο ατύχημα με θύμα έναν 27χρονο ποδηλάτη που παρασύρθηκε από ένα SUV σε ποδηλατόδρομο στις 15 Οκτωβρίου, η δήμαρχος του Παρισιού Anne Hidalgo κάλεσε την κεντρική κυβέρνηση να απαγορεύσει την κυκλοφορία «βαρέων και ογκωδών οχημάτων όπως τα SUV». Οχήματα που, σύμφωνα με τη διοίκηση της γαλλικής πρωτεύουσας, αποτελούν έναν διαρκή «κίνδυνο». Το περιστατικό αυτό, πρόσθεσε ο γερουσιαστής Ian Brossat, συμπρόεδρος της κομμουνιστικής ομάδας στο Συμβούλιο του Παρισιού, «ανέδειξε την έκταση της οδικής βίας στην παρισινή επικράτεια».

Όχι και στη διαφήμιση

Ο Brossat έχει καταθέσει νομοσχέδιο στη Γερουσία για να επιτρέψει στους τοπικούς φορείς να απαγορεύουν τα βαρέα οχήματα (1,8 τόνων και άνω) στους δρόμους της πόλης. Προς υποστήριξη της πρότασής του, ο γερουσιαστής επικαλείται στοιχεία για τα τροχαία ατυχήματα στο Παρίσι, όπου το 53,5% των μετακινήσεων γίνεται με τα πόδια, το 30% με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, το 11,2% με ποδήλατο και το 4,3% με αυτοκίνητο. Τα ατυχήματα στα οποία εμπλέκεται ένα SUV «είναι στατιστικά συχνότερα θανατηφόρα για τους ευάλωτους χρήστες που παρασύρονται», σύμφωνα με την έκθεση για την ασφάλεια του 2023 του Centre d’études et d’expertise sur les risques – Cerema (Κέντρο μελετών και εμπειρογνωμοσύνης για τους κινδύνους). Ο δήμος ζήτησε επίσης με πρόταση προς την κυβέρνηση να «απαγορεύσει κάθε διαφήμιση και επιχείρηση μάρκετινγκ που προωθεί βαριά και ογκώδη οχήματα όπως τα SUV».

Ένας πόλεμος σε όλα τα μέτωπα

Η απόφαση του Παρισιού να (προσπαθήσει να) απαγορεύσει την κυκλοφορία των SUV είναι μόνο η τελευταία από μια σειρά εξαναγκαστικών παρεμβάσεων που πραγματοποιεί η σημερινή διοίκηση, από την εξαγγελθείσα περικοπή της στάθμευσης στους δρόμους μέχρι τη μείωση της μέγιστης ταχύτητας στην Périphérique (τον περιφερειακό δρόμο περιορισμένης πρόσβασης διπλής κυκλοφορίας στο Παρίσι), από το κλείσιμο των πρατηρίων ντίζελ κατά μήκος του εξωτερικού περιφερειακού δρόμου μέχρι την αύξηση των τελών στάθμευσης για τα πιο βαριά αυτοκίνητα. Για την Hidalgo, προφανώς, αυτό δεν είναι ακόμη αρκετό.

Όλες οι ειδήσεις

Αποστολή στην Ιταλία: Δοκιμάζουμε την επική Ferrari Purosangue

10 φθηνά μεταχειρισμένα για να φαίνεσαι πλούσιος

To Volkswagen Polo «αντέχει» τις Euro 7 προδιαγραφές και συνεχίζει

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο