Τα φανάρια της Αττικής θα γεμίσουν με κάμερες για την αποτροπή της παραβίασης του κόκκινου σηματοδότη, ενώ θα τοποθετηθούν και κάμερες για τα όρια της ταχύτητας στην Παραλιακή.
Ο Σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας και Συντονιστής του 1544 της Περιφέρειας Αττικής, Κίμων Λογοθέτης, ανέφερε στην εκπομπή “Οι Δεκατιανοί” στον ΣΚΑΙ, ανέφερε πως υπάρχει ανάδοχος στον διαγωνισμό για 300 κάμερες, οι οποίες θα τοποθετηθούν σε καίρια σημεία του οδικού δικτύου της Αττικής, που βάσει στατιστικών της Τροχαίας αποτελούν αυτά που τελείται η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη πιο συχνά, και γίνονται φυσικά τα περισσότερα ατυχήματα ή δυστυχήματα.
Οι πρώτες κάμερες θα τοποθετηθούν στη Λ. Βουλιαγμένης, στη Λ. Βασιλίσσης Σοφίας στη συμβολή της με την Βασιλέως Κωνσταντίνου, και στη Λ. Αλεξάνδρας, ενώ στη συνέχεια θα επεκταθούν και στη Λ. Ποσειδώνος. Είναι αποκλειστική αρμοδιότητα της Περιφέρειας Αττικής να τοποθετηθούν τα τεχνικά μέσα, με τα στοιχεία των παραβάσεων που συλλέγονται να αποστέλλονται αυτόματα στην ΕΛ.ΑΣ. Από τις 300 κάμερες οι 12, που θα προστεθούν σύντομα, θα είναι για τη παραβίασης της Λ.Ε.Α. στο Κηφισό, ενώ άλλες 8 θα είναι για την παραβίαση του ορίου ταχύτητας στη Παραλιάκη Λεωφόρο και Λεωφόρο Βουλιαγμένης.
Όσον αφορά την κάμερα για τα κόκκινα φανάρια, αυτή θα ενεργοποιείται αμέσως μόλις ανάψει το κόκκινο φανάρι και το σύστημα θα δημιουργεί μια εικονική γραμμή στην άσφαλτο. Εάν κάποιο όχημα διασχίσει αυτή την εικονική γραμμή τότε αμέσως η κάμερα θα φωτογραφίζει τη πινακίδα κυκλοφορίας του οχήματος. Την ίδια στιγμή, θα λαμβάνονται μια σειρά από μονόχρωμες ή προαιρετικά έγχρωμες φωτογραφίες της προσέγγισης του οχήματος στο φανάρι, αλλά και αυτές που θα διασχίζει την εικονική κόκκινη γραμμή. Επίσης, για την τελική απόδειξη το υλικό θα συνοδεύεται και από ένα βίντεο που δείχνει την παραβίαση αυτή.
Ο Κίμωνας Λογοθέτης δήλωσε στο autotypos.gr πως: «Τα τεχνικά μέσα καταγραφής παραβάσεων αποτελούν τον πιο αποτελεσματικό τρόπος ώστε να επιτευχθεί η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Η συχνότητα των ελέγχων αυτών των παραβάσεων μπορεί επίσης να έχει αποτέλεσμα στην ουσιαστική μείωση τους, πολύ πιο αποτελεσματικά από ότι θα είχε ή έχει αύξηση των προστίμων» Ανέφερε επιπλέον ότι με τις κάμερες η Τροχαία «θα αποφορτιστεί από το κυνήγι των πολιτών που παραβιάζουν τον κόκκινο σηματοδότη, και έτσι το προσωπικό της ΕΛ.ΑΣ. θα μπορέσει να αξιοποιηθεί για την αστυνόμευση άλλων εξίσου επικίνδυνων παραβάσεων, όπως είναι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Μας τόνισε ότι «ο στόχος της τοποθέτησης των καμερών δεν είναι σε καμία περίπτωση εισπρακτικός, αλλά αποτρεπτικός. Ιδανικά θέλουμε να μηδενίσουμε τις επικίνδυνες παραβάσεις. Δεν υπάρχει οδηγός που να μην γνωρίζει ότι δεν πρέπει να περνάμε με κόκκινο. Κάθε φορά που ένας οδηγός υποπίπτει στη συγκεκριμένη παράβαση, υπάρχουν πολλές πιθανότητες να προκαλέσει βαριές σωματικές βλάβες, ακόμη και απώλεια ανθρώπινης ζωής – όχι από αμέλεια αλλά με ενδεχόμενο δόλο», κατέληξε.