EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Διχάζει το λογισμικό αυτόνομης οδήγησής της Tesla

dichazei-to-logismiko-aftonomis-odigisis-tis-tesla-672607

To λογισμικό αυτόνομης οδήγησης είναι ένα ζήτημα που απασχολεί ιδιαίτερα και πιο πολύ τα συστήματα Autopilot και FSD της Tesla.

Νέα έκθεση αποδεικνύει ότι τα προβλήματα είναι πολύ πιο επικίνδυνα από ότι προηγουμένως είχε κατανοηθεί. Η Washington Post ανέφερε ότι συγκέντρωσε δεδομένα από το NHTSA που θεωρεί ότι « αντανακλούν τους κινδύνους που συνδέονται με την αυξανόμενη χρήση της τεχνολογίας υποστήριξης του οδηγού (driver assistant system) της Tesla». Αυτά τα δεδομένα αποτελούν μέρος αυτών που συλλέγει η NHTSA σχετικά με ατυχήματα που αφορούν οχήματα με αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης ή προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Από τα 807 ατυχήματα που συμπεριλαμβάνονται στα δεδομένα που παρέχει το NHTSA, τα 736 αφορούν αυτοκίνητα Tesla, μεταξύ των οποίων 17 οδήγησαν σε θάνατο. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η Tesla επέκτεινε πρόσφατα το στόλο της με δυνατότητα Self-Driving, αυξάνοντας τον αριθμό των εξοπλισμένων οχημάτων από 12.000 σε σχεδόν 400.000 οχήματα. Είναι σημαντικό να διευκρινιστεί ότι αυτά τα οχήματα σχετίζονται ειδικά με περιστατικά που αφορούν την τεχνολογία υποβοήθησης του οδηγού λόγω του ότι τα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με αυτό το χαρακτηριστικό.

Η Washington Post διευκρινίζει ότι ακόμη και έλλειψη «αιτιώδους συνάφειας» αναφέροντας ότι «η NHTSA είπε ότι μια αναφορά σύγκρουσης που περιελάμβανε το σύστημα υποβοήθησης του οδηγού δεν υπονοεί από μόνη της ότι η αιτία ήταν η συγκεκριμένη τεχνολογία».

Το NHTSA προχωρά ακόμα παραπέρα την δική της τεκμηρίωση αφού αναφέρει ότι «Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτά τα ατυχήματα κατηγοριοποιούνται με βάση το σύστημα αυτόματης οδήγησης που αναφέρθηκε ως εξοπλισμός στο όχημα, αλλά όχι με βάση ότι το σύστημα ήταν ενεργοποιημένο κατά την στιγμή του συμβάντος».

Αυτά τα 736 ατυχήματα μπορεί να ακούγονται πολλά σε σύγκριση με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, ωστόσο δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι οφείλονται στο σύστημα Autopilot και Full Self- Driving. Επίσης, δεν λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των ατυχημάτων που μπορεί να έχει αποφευχθεί λόγω της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Τέλος, οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν διαθέτουν σύστημα υποβοήθησης οδηγού σε τόσο μεγάλο ποσοστό στο στόλο τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα εσωτερικά δεδομένα της Tesla δείχνουν ότι είναι πολύ πιο ασφαλές από τον μέσο άνθρωπο οδηγό. Εκτός από όλα αυτά, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η απόσπαση της προσοχής κατά την οδήγηση είναι ένα πρόβλημα για όλους όσους βρίσκονται σε δημόσιους δρόμους. Ακόμη και οι πιο καταρτισμένοι οδηγοί μπορεί να βρεθούν σε ατύχημα όταν χτυπηθούν από κάποιον που δεν προσέχει. Μόλις το 2020 καταγράφηκαν 5.250.873 ατυχήματα από την αστυνομία. Το 807 ένα πολύ μικρό ποσοστό από αυτά.

 

Όλες οι ειδήσεις

 

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο