Όταν τεχνολογικοί κολοσσοί όπως η Microsoft και Nvidia επενδύουν αστρονομικά ποσά στην τεχνητή νοημοσύνη, τότε όλα δείχνουν πως έχουν πως έχουν χτυπήσει… φλέβα χρυσού. Περί τίνος όμως πρόκειται και γιατί αφορά το αυτοκίνητο;
Ένα δισεκατομμύριο δολάρια ($ 1.050.000.000 για την ακρίβεια), ήταν τα χρήματα που εμπιστεύθηκαν συνδυαστικά οι δύο προαναφερθείσες εταιρείες και η ιαπωνική επενδυτική Softbank, στην Wayve, μια βρετανική επιχείρηση τεχνολογίας.
Αντικείμενο της εταιρείας, είναι η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στο πεδίο της αυτόνομης οδήγησης οχημάτων και παρά το ότι αυτό ίσως ακούγεται ως κάτι που ήδη εφαρμόζεται, το μοντέλο AI της Wayve διαφέρει αρκετά σε σχέση με ότι γνωρίζαμε μέχρι τώρα. Ας δούμε το γιατί.
Σε γενικές γραμμές, η τεχνητή νοημοσύνη (AI) παράγει αποτέλεσμα με βάση τα δεδομένα που υπάρχουν καταχωρημένα στον παγκόσμιο ιστό ή –εναλλακτικά- με βάση τα δεδομένα που έχουν επιλέξει οι δημιουργοί της να εισάγουν σε ένα κλειστό σύστημα πληροφοριών.
Η τεχνητή νοημοσύνη έχει πολύ υψηλές αντιληπτικές και αναλυτικές ικανότητες και μπορεί να καταλήξει σε λογικά συμπεράσματα και απαντήσεις μέσω πολύπλοκων διαδικασιών που απαιτούν “κριτική” σκέψη και σύγκριση. Δεν τίθεται θέμα αμφισβήτησης ότι όλα αυτά συνιστούν ένα είδος ευφυΐας, που σε πολλούς τομείς μάλιστα, υπερέχει του άνθρωπου.
H Wayve όμως, ανιχνεύει ένα νέο σχετικά πεδίο, όπου η τεχνητή νοημοσύνη θα συλλέγει σε πραγματικό χρόνο πληροφορίες από τον μεταβαλλόμενο περιβάλλοντα χώρο και θα προσαρμόζεται δυναμικά και άμεσα σε αυτόν. Καλώς ήρθατε στην εποχή της “Embodied AI”!
Μέσω των δεδομένων από τις κάμερες, τους αισθητήρες και τα LIDAR αλλά και με την επικοινωνία με άλλα οχήματα (VtV) και με τις υποδομές (VtI), το σύστημα αυτόνομης οδήγησης της Wayve έχει την δυνατότητα να αποκτά μια πλήρη εικόνα για την κινητική κατάσταση και τη θέση του αυτοκίνητου στον χώρο, όπως επίσης και για τεκταινόμενα σε μια μεγάλη ακτίνα γύρω από αυτό.
Εν ολίγοις, ότι κάνουν ήδη τα συστήματα αυτόνομής οδήγησης, με την διαφορά ότι η τεχνητή νοημοσύνη υπερέχει έναντι των απλών software στο “διάβασμα” των οδηγικών σεναρίων που εκτυλίσσονται περιμετρικά του οχήματος, ενώ είναι επίσης πιο ικανή στην ανάλυση των δεδομένων που συλλέγονται, ανιχνεύοντας προθέσεις και προβλέποντας εξελίξεις.
Το σημαντικότερο ωστόσο, είναι ότι η embodied ΑΙ της Wayve, θα έχει επίσης “μνήμη” και δεν εννοούμε RAM ή ROM, αλλά την μνήμη με ανθρωποκεντρική προσέγγιση, το απαραίτητο στοιχείο δηλαδή για να αποκτηθεί μαθησιακή ικανότητα. Πρόκειται δηλαδή για ένα σύστημα που θα εκπαιδεύεται και θα βελτιώνεται καθημερινά, με έναν μηχανισμό ανάλογο της ανθρώπινης εμπειρικής διαδικασίας.
Το ότι θα βλέπουμε “Ν” στο πίσω παράθυρο αυτόνομα οδηγούμενων οχημάτων, δεν το περιμέναμε είναι η αλήθεια…
Όλες οι ειδήσεις
Ηλεκτρική Mercedes G-Class: Νέος κινητήρας, ίδιο αποτέλεσμα
Δύο Hyundai i20 N στην Ελληνική Αστυνομία για τις κόντρες
Οι Lamborghini εξελίσσονται και με την συνδρομή “άμπαλων” οδηγών