EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τέλος το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»: Αρνητική εξέλιξη – Πιο ακριβά τα ηλεκτρικά πλέον

telos-to-kinoumai-ilektrika-2-arnitiki-exelixi-pio-akriva-ta-ilektrika-pleon-688458

Άδοξο τέλος για το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», το οποίο κανονικά θα έληγε στο τέλος του έτους.

Το ταμείο του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» έχει πλέον επίσημα εξαντληθεί μετά μάλιστα από μια περίοδο αβεβαιότητας, δύο μηνών, όπου ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων που αιτούνταν την προβλεπόμενη επιδότηση έβλεπαν τις αιτήσεις τους να απορρίπτονται λόγω υπέρβασης του ορίου του προϋπολογισμού της δράσης για τη συγκεκριμένη κατηγορία δικαιούχου-οχήματος, δημιουργώντας σύγχυση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Επίσημη κυβερνητική ανακοίνωση δεν υπάρχει, ωστόσο, ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία επιβεβαιώνεται το τέλος του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2».

Ο πρώτος κύκλος των κρατικών επιδοτήσεων πήγε εξαιρετικά και ο δεύτερος ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Το ποσό των 50 εκατ. ευρώ (+15 εκατ. επιπλέον) που είχε προϋπολογισθεί από την κυβέρνηση, για τον δεύτερο κύκλο του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», έχει εξαντληθεί από τα μέσα του καλοκαιριού, χωρίς ωστόσο κανείς να ενημερώσει επίσημα του υποψήφιους αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το αποτέλεσμα είναι η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων να βρίσκεται αυτή τη στιγμή στον αέρα, αφού οι εταιρείες δεν γνωρίζουν πως να αντιμετωπίσουν τους πελάτες, οι οποίοι προφανώς και υπολόγιζαν εντελώς διαφορετική τιμή κτήσης. Μην γελιόμαστε, τα έως περίπου 9.000 ευρώ που μπορούσε «να γλιτώσει» κάποιος με την κρατική επιδότηση είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό ποσό, το οποίο άλλαζε τα δεδομένα της αγοράς και έδινε πραγματικό κίνητρο σε όσους επιθυμούσαν να κάνουν την μετάβαση προς την βιώσιμη κινητικότητα.

Στην ουσία, όλα τα ηλεκτρικά οχήματα κοστίζουν αυτή τη στιγμή έως και 30% πάνω απ’ ότι εάν ίσχυαν οι επιδοτήσεις, επομένως αναμένεται σημαντική μείωση στις πωλήσεις το τελευταίο τρίμηνο του έτους.  Αυτή τη περίοδο υπάρχουν 5.000 αιτήσεις σε εκκρεμότητα, από πολίτες που αγόρασαν ήδη ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ από την πλατφόρμα δεν γίνονται δεκτές νέες αιτήσεις, στην οποία οι πολίτες βλέπουν να αναγράφεται το εξής μήνυμα:

Δεν είναι δυνατή η υποβολή αιτήματος επιδότησης, λόγω υπέρβασης του ορίου του προϋπολογισμού της δράσης για τη συγκεκριμένη κατηγορία δικαιούχου-οχήματος. Η αίτησή σας αποθηκεύεται στο πληροφοριακό σύστημα της δράσης και μπορεί να επανυποβληθεί σε περίπτωση ακύρωσης ή απόρριψης υποβληθέντων αιτήσεων. 

Το μήνυμα της πλατφόρμας δεν είναι σίγουρα σαφές, ωστόσο υπάρχει σχετική ανακοίνωση του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), στην οποία μάλιστα τονίζεται ότι μαζί με την προσπάθεια της πολιτεία για εξηλεκτρισμό του στόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, θα πρέπει να ληφθούν και επιπλέον μέτρα.

Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 – Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΣΕΑΑ:

Επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Με την αγορά των ηλεκτρικών να αναπτύσσεται σταθερά και τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) να φθάνουν πλέον στο 5% των συνολικών πωλήσεων, εξαντλήθηκαν τον περασμένο μήνα οι πόροι (επιδοτήσεις) του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» χωρίς πλέον να γίνονται δεκτές άλλες αιτήσεις υπαγωγής.

Όπως ανακοινώθηκε, το Υπουργείο Μεταφορών επεξεργάζεται με προτεραιότητα τα επόμενα βήματα, ώστε να ενισχυθεί η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και η χώρα μας να συγκλίνει ακόμη περισσότερο με τις ευρωπαϊκές επιδόσεις (βλ. 21% “BEVs” στην ΕΕ τον περασμένο Αύγουστο).

Ο ΣΕΑΑ υποστηρίζει απολύτως την προσπάθεια της πολιτείας για εξηλεκτρισμό των αυτοκινήτων, πρέπει όμως παράλληλα να υπενθυμιστεί το τεράστιο πρόβλημα του υπέργηρου στόλου, του παλαιότερου στην ΕΕ.

Για να μειωθούν οι πολύ αρνητικές συνέπειες στη δημόσια υγεία, λόγω της ρύπανσης, την οδική ασφάλεια και το κυκλοφοριακό εξαιτίας των παλαιών οχημάτων, δεν αρκεί δυστυχώς μόνον η είσοδος «καθαρών» αυτοκινήτων.

Χρειάζονται πρόσθετα μέτρα παροχής κινήτρων για την κυκλοφορία των νεότερων οχημάτων στις πόλεις και αυστηροί έλεγχοι τεχνικής επάρκειας στα κυκλοφορούντα, ιδιαιτέρως στα παλαιότερα.

Ο ΣΕΑΑ, έχοντας ιδρυθεί το 1934, εκπροσωπεί τους εισαγωγείς καινούργιων επιβατικών, φορτηγών και λεωφορείων και τους επίσημους τοπικούς διανομείς, κάθετες μονάδες (dealers).

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο