Υπήρξε μια εποχή όπου η επιλογή του χειροκίνητου κιβωτίου και αργότερα του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, ήταν μια απίθανη επιλογή.
Η επιλογή του κιβωτίου ταχυτήτων δεν είναι τόσο απλή στις μέρες μας, καθώς τα σύγχρονα αυτόματα αλλάζουν πολύ πιο γρήγορα από πριν και είναι εξίσου αποδοτικά σε καύσιμα ή ακόμα πιο φειδωλά από τις εναλλακτικές τους. Αλλά φαίνεται, τουλάχιστον μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών, πως ο νικητής έχει ήδη αποφασιστεί: το συμβατικό αυτόματο που βασίζεται σε μετατροπέα ροπής.
Μιλώντας με περιοδικό του εξωτερικού, σε μια συνέντευξη ο Dirk Hacker, επικεφαλής ανάπτυξης της BMW M, είπε ότι το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι ήδη νεκρό στην BMW M και το χειροκίνητο κιβώτιο είναι επίσης στο τέλος του. «Ο διπλός συμπλέκτης, από τη σκοπιά της BMW M αυτές τις μέρες, έχει φύγει», είπε. «Είναι πλέον είτε χειροκίνητα είτε αυτόματα».
Τα πλεονεκτήματα που πρόσφεραν κάποτε τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη σε σχέση με τα αυτόματα, όπως το μικρότερο βάρος και η γρηγορότερη ταχύτητα αλλαγής ταχυτήτων, δεν είναι πλέον εμφανή. Η BMW M χρησιμοποιεί αυτόματο κιβώτιο ακόμη και στο αγωνιστικό της αυτοκίνητο M4 GT4. Αλλά ο Dirt Hacker είπε ότι ένας άλλος λόγος για να τα εγκαταλείψουμε υπέρ των αυτόματων είναι η αυξημένη βελτιστοποίηση των τελευταίων, ιδιαίτερα σε ελιγμούς χαμηλής ταχύτητας όπως το παρκάρισμα.
Όσον αφορά το χειροκίνητο κιβώτιο, ο Dirt Hacker είπε ότι οι προμηθευτές αρχίζουν ήδη να καταργούν σταδιακά το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, γεγονός που θα δυσκολέψει τη συνέχιση της προσφοράς, ειδικά δεδομένων των χαμηλών ρυθμών απορρόφησης.
«Αν ρίξετε μια ματιά τριγύρω, θα δείτε ότι το μέλλον για τους προμηθευτές χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων θα μειωθεί», είπε. «Οπότε δεν είμαι σίγουρος ότι θα έχουμε τη δυνατότητα στο μέλλον – αλλά στο μέλλον σημαίνει έξι, επτά χρόνια σε πρόβλεψη».
Υπάρχει επίσης το θέμα της μετάβασης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και της υιοθέτησης της ικανότητας ημιαυτόνομης οδήγησης, δύο τεχνολογίες όπου οι αυτοκινητοβιομηχανίες τείνουν να προτιμούν τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων έναντι των υπολοίπων. Λόγω της υψηλής ροπής τους στις χαμηλές στροφές, οι ηλεκτροκινητήρες μπορούν να αρκεστούν σε κιβώτιο ταχυτήτων μίας ταχύτητας.
Ενώ η Toyota ψάχνει να αναπτύξει ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ο Dirt Hacker ανέφερε ότι η BMW M δεν θα ακολουθήσει αυτή τη διαδρομή. Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα σχόλια, η τελευταία M2 με το στάνταρ 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο της, θα είναι πιθανότατα το τελευταίο αυτοκίνητο της BMW M με χειροκίνητο κιβώτιο.
Όλες οι ειδήσεις
Alpine A290: το νέο ηλεκτρικό hot hatch που δοκιμάζεται στον αρκτικό κύκλο