EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τέλος στα κουμπιά αφής – Επιστρέφουν οι φυσικοί διακόπτες

telos-sta-koubia-afis-epistrefoun-oi-fysikoi-diakoptes-705875

Το Euro NCAP δεν είναι ο μόνος οργανισμός που κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τον πολλαπλασιασμό των οθονών αφής.

Οι οθόνες αφής είναι ολοένα και πιο κοινές στα σύγχρονα αυτοκίνητα και η τάση να προσφέρονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου μέσα από μια οθόνη εξαπλώνεται ταχύτατα μεταξύ των κατασκευαστών. Ο στόχος είναι διπλός: αφενός, οι οθόνες μας επιτρέπουν να εξαλείψουμε τα φυσικά κουμπιά και επομένως να μειώσουμε το κόστος, από την άλλη, προτείνονται ως μια «οικεία» λύση, σε αρμονία με εργαλεία που διαπερνούν την καθημερινότητα (κυρίως smartphone). Σε ορισμένες περιπτώσεις, όμως, η παρουσία αυτών είναι υπερβολική, και αυτή τη γνώμη έχει και το Euro NCAP, ο φορέας που πιστοποιεί την ασφάλεια των αυτοκινήτων με τα crash tests, σκοπεύοντας να τιμωρήσει τα μοντέλα που εμπιστεύονται όλες ή σχεδόν όλες τις λειτουργίες ελέγχου σε οθόνες αφής.

φυσικοί διακόπτες

Νέες δοκιμές

Ο Μάθιου Έιβερι, διευθυντής του Euro NCAP, αναφέρει ότι: «Η υπερβολική χρήση αυτών των λύσεων είναι πρόβλημα για ολόκληρο τον τομέα. Σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές οχημάτων μετακινούν τα βασικά χειριστήρια στις κεντρικές οθόνες, αναγκάζοντας τους οδηγούς να πάρουν τα μάτια τους από το δρόμο, αυξάνοντας τον κίνδυνο ατυχημάτων που αποσπούν την προσοχή τους. Οι νέες δοκιμές του Euro NCAP που αναμένονται το 2026 θα ενθαρρύνουν τους κατασκευαστές να χρησιμοποιούν ξεχωριστά φυσικά χειριστήρια για βασικές λειτουργίες, περιορίζοντας τους περισπασμούς και την προώθηση της ασφαλέστερης οδήγησης».

φυσικοί διακόπτες

Οι πέντε διακόπτες

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, οι παρακάτω πέντε λειτουργίες θα πρέπει να ορίζονται από φυσικά χειριστήρια: δείκτες κατεύθυνσης (φλάς), φώτα έκτακτης ανάγκης (αλάρμ), κόρνα, υαλοκαθαριστήρες και κλήση έκτακτης ανάγκης (eCall). Ποιος ξέρει τι θα σκεφτεί ο Elon Musk για αυτές τις ενδείξεις, ο οποίος έχει κάνει την κεντρική οθόνη αφής του Model 3 την «καρδιά» κάθε αλληλεπίδρασης ανθρώπου-μηχανής…

φυσικοί διακόπτες

Αντιρρήσεις

Το Euro NCAP δεν είναι ο μόνος οργανισμός που κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τον πολλαπλασιασμό των οθονών αφής. Η Αμερικανική Ένωση Αυτοκινήτων προειδοποίησε επίσης για τους κινδύνους των οθονών νέας γενιάς στα αυτοκίνητα, ενώ πριν από ένα χρόνο ο Διευθύνων Σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, δήλωσε ότι είναι “απόλυτα πεπεισμένος” ότι εντός 10 ετών οι οθόνες αφής θα απαγορευθούν, καθώς προκαλεί απόσπασης της προσοχής για αυτοκινητιστές. Σε κάθε περίπτωση, αρκετοί κατασκευαστές επαναλαμβάνουν τα βήματά τους, παρέχοντας φυσικά κουμπιά και μεγαλύτερες επιλογές προσαρμογής. Προφανώς, οι κατασκευαστές μπορούν επίσης να αποφασίσουν να μην ακολουθήσουν τους νέους κανόνες, αλλά σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να δεχτούν χαμηλότερες βαθμολογίες στις δοκιμές αξιολόγησης.

Όλες οι ειδήσεις

Δοκιμή Porsche Cayenne E-Hybrid: Αψεγάδιαστη

Δοκιμή Peugeot E-2008 GT 156 PS 54 kWh: Bon Viveur

Έφτασαν στην Αθήνα τα πρώτα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο