Με την αυτοκινητοβιομηχανία να στρέφεται ολοένα και περισσότερο προς την ηλεκτροκίνηση, είναι η μετατροπή σε EV η λύση του αύριο;
Το πιο πολυσυζητημένο θέμα στον κόσμο της αυτοκίνησης αυτές τις μέρες, χωρίς αμφιβολία, είναι ο τομέας των EV. Καλώς ή κακώς, οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο έχουν εστιάσει στο να μετατρέψουν την πλειοψηφία των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους τους σε ηλεκτρικά, σχεδιάζοντας ακόμη και να θέσουν «εκτός νόμου» τα μη ηλεκτρικά οχήματα, σε ορισμένες περιπτώσεις. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, επίσης, φαίνεται να είναι θετικοί με αυτό το ενδεχόμενο, με τον μεγάλο αριθμό νέων μοντέλων EV που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή να είναι μια ξεκάθαρη ένδειξη.
Εκτός από τις νέες κυκλοφορίες, μεγάλη βάση έχει δοθεί στην μετατροπή των υπαρχόντων οχημάτων σε αμιγώς ηλεκτρικά. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, ειδικότερα, προωθεί σθεναρά την ατζέντα της περί «καθαρών» οχημάτων, ενώ εξετάζει τομείς όπως τα δημόσια μέσα μεταφοράς για να ηγηθούν σε αυτή την αλλαγή.
Σύμφωνα με τον Hans-Georg Herb, επικεφαλής της ειδικής σε μετατροπές EV εταιρείας, Elerra, οι μετατροπές σε παλιά λεωφορεία έχουν μια λογική, αφού μια μετατροπή μπορεί να ολοκληρωθεί με κόστος που δε ξεπερνά τις 350.000 ευρώ – ποσό που ανέρχεται στο μισό του κόστους ενός νέου λεωφορείου. Λόγω διαστάσεων, τα λεωφορεία διαθέτουν χώρο για έως και οκτώ πακέτα μπαταριών, που τους δίνουν αυτονομία περίπου 250 χλμ., η οποία είναι επαρκής για αστικές διαδρομές.
Δεδομένου ότι τα EV συνήθως απαιτούν λιγότερη συντήρηση από τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και συνδυαστικά με το σημαντικά χαμηλότερο κόστος ανά χιλιόμετρο, αυτό καταστεί πιθανή μια μεγάλη εξοικονόμηση πόρων για τις εταιρείες μεταφορών.
Τώρα, το ερώτημα εάν η μετατροπή ιδιωτικών αυτοκινήτων με συμβατικούς κινητήρες σε EV είναι μια πρακτική πρόταση, αυτό δεν έχει ξεκάθαρη απάντηση. Ο Herb πιστεύει ότι σχεδόν οποιοδήποτε όχημα μπορεί να μετατραπεί σε EV, αλλά απαιτείται χρόνος, προσπάθεια και πόροι. Οι υπέρμαχοι της εν λόγω ιδέας ισχυρίζονται πως τα vintage και τα κλασικά οχήματα είναι καλές πλατφόρμες για μετατροπή, αφού έχουν λιγότερα ενσωματωμένα ηλεκτρονικά από τα πιο σύγχρονα οχήματα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η διαδικασία μπορεί να είναι τόσο απλή όσο η αφαίρεση ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης και η τοποθέτηση ενός ηλεκτροκινητήρα στη θέση του.
Ωστόσο, ακόμη και οι απλούστερες μετατροπές δεν είναι φθηνές. Ο Herb εκτιμά ότι μια πλήρης μετατροπή για ένα κλασικό αυτοκίνητο θα σας κόστιζε περίπου 60.000 ευρώ, εάν γίνει από την εταιρεία του. Παράλληλα, μόνο το κιτ μετατροπής για να χωρέσει ένας ηλεκτρικός κινητήρας και οι μπαταρίες μπορεί να ανέλθει στα 10.000 ευρώ.
Καθαρά από οικονομική άποψη, η συγκεκριμένη ιδέα δεν έχει νόημα, καθώς τα κλασικά και τα vintage αυτοκίνητα δεν διανύουν αρκετά χιλιόμετρα για να δικαιολογήσουν το κόστος της μετατροπής, όπως ο ίδιος ο Herb λέει συχνά στους πελάτες του. Ωστόσο, για όσους η γοητεία του κλασικού σχεδιασμού σε συνδυασμό με την ομαλή ηλεκτρική ισχύ φαίνεται ακαταμάχητη (δείτε π.χ. τον Τόνυ Χοκ), ο Herb και η εταιρεία του είναι κάτι παραπάνω από χαρούμενοι να τους βοηθήσουν να κάνουν αυτό τους το όνειρο πραγματικότητα.