Το GP του Αζερμπαϊτζάν ολοκληρώθηκε και στην ανανεωμένη άσφαλτο της πίστας του Μπακού τα σκληρά ελαστικά της Pirelli είχαν την τιμητική τους.
Ο αγώνας υπό το πρίσμα των ελαστικών
- Ο Sergio Perez ήταν επικεφαλής στο 1 – 2 των Red Bull στους δρόμους του Μπακού, για 2η συνεχή φορά. Τον ακολουθούσε ο Max Verstappen ενώ ο οδηγός της Ferrari, Charles Leclerc, που εκκινούσε πρώτος – για 3η συνεχή χρονιά – τερμάτισε 3ος, εξασφαλίζοντας το πρώτο φετινό βάθρο για την ομάδα του.
- Οι στρατηγικές επηρεάστηκαν από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στο πρώτο μέρος του αγώνα. Η πλειοψηφία των οδηγών, συμπεριλαμβανομένων όσων ανέβηκαν βάθρο, άλλαξαν από μέση σε σκληρή γόμα από τον 9ο ως τον 11ο γύρο. Σχεδόν όλοι οι οδηγοί τερμάτισαν με τη σκληρή γόμα, σημειώνοντας τους ταχύτερους χρόνους τους, στο τέλος, παρότι τα ελαστικά τους είχαν διανύσει μεγάλη απόσταση.
- Η σταθερότητα της σκληρής γόμας στο Μπακού φάνηκε από την τακτική των Nico Hulkenberg (Haas) και Esteban Ocon (Alpine). Αμφότεροι εκκίνησαν από τα πιτ με νέο σετ σκληρής γόμας και τελείωσαν τον αγώνα με μαλακή γόμα, αλλάζοντας λάστιχα στον προτελευταίο και τον τελευταίο γύρο αντίστοιχα. Ο Γάλλος συμπλήρωσε 50 γύρους – πρακτικά όλο τον αγώνα – με το ίδιο σετ σκληρής γόμας.
- Ο Verstappen πέτυχε τον ταχύτερο γύρο με τη σκληρή γόμα (1m232s) ενώ ο ταχύτερος γύρος με τη μέση γόμα ήρθε από τον οδηγό της Αlfa Romeo, Valtteri Bottas (1m46.304s). Ο Φινλανδός έκανε και τους περισσότερους γύρους μ’ αυτή τη γόμα (16). Ο ταχύτερος γύρος αγώνα σημειώθηκε στο τελευταίο πέρασμα από τον οδηγό της Mercedes, George Russell, ο οποίος έβαλε την μαλακή γόμα για να πάρει τον ένα επιπλέον βαθμό.
- Οι διαφορές στον αγώνα μηδενίστηκαν μόνο μια φορά στον 11ο γύρο, όταν ο De Vries ακούμπησε τον τοίχο και βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Κάποιοι οδηγοί είχαν ήδη μπει στα πιτ επιχειρώντας να κάνουν παράκαμψη. Ανάμεσά τους και ο Verstappen που άλλαξε ελαστικά δευτερόλεπτα πριν την απόφαση για αυτοκίνητο ασφαλείας. Οι περισσότερες ομάδες έκαναν αλλαγή ελαστικών και στους δυο οδηγούς τους, υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας.
- Μόνο τρεις οδηγοί εκκίνησαν με τη σκληρή γόμα: De Vries (τελευταίος) αλλά και οι Ocon, Hulkenberg. Οι Ocon, Hulkenberg και Russell ήταν οι μόνοι οδηγοί που έβαλαν τη μαλακή γόμα στον αγώνα.
- Ο Bottas μπήκε πολλές φορές στα πιτ. Εκκίνησε με τη μέση γόμα, έβαλε τη σκληρή στον 6ο γύρο, έβαλε άλλο σετ σκληρής υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας. Δεκάξι γύρους πριν το τέλος έβαλε πάλι τη μέση γόμα και ήταν ο μόνος οδηγός στον τερματισμό μ’ αυτή τη γόμα.
- Οι θερμοκρασίες ήταν παρόμοιες μ’ αυτές του Σαββάτου από 25 ως 28 βαθμούς Κελσίου στον αέρα. Στο οδόστρωμα η θερμοκρασία έφτασε στους 44 βαθμούς λίγο μετά την εκκίνηση.
«Από την αρχή μέχρι το τέλος, ήταν ένας πολύ έντονος αγώνας. Όπως το περιμέναμε, σχεδόν όλοι οι οδηγοί επέλεξαν να εκκινήσουν με την P Zero κίτρινη μέση γόμα, προτού αλλάξουν σε P Zero λευκή σκληρή γόμα: μόνο οι οδηγοί που εκκινούσαν από τα πιτ – ο Esteban Ocon με Alpine και ο Nico Hulkenberg με Haas – αλλά και κάποιοι από τις τελευταίες θέσεις όπως ο Nyck De Vries με AlphaTauri, επέλεξαν να πραγματοποιήσουν ένα μεγάλο πρώτο μέρος, με τη σκληρή γόμα. Ήλπιζαν ότι θα μπορέσουν να εκμεταλλευτούν την ταχύτητα της μαλακής γόμας αν εμφανίζονταν αυτοκίνητο ασφαλείας προς το τέλος του αγώνα. Καθώς οι ομάδες είχαν ελάχιστα δεδομένα που μάζεψαν κυρίως κατά τη διάρκεια του αγώνα Sprint υπήρχαν πριν την εκκίνηση του grand prix, περισσότερες άγνωστες παράμετροι από συνήθως. Είμαστε ικανοποιημένοι που η σκληρή γόμα αποδείχτηκε αξιόπιστη καθώς στα χέρια κάποιων συμπλήρωσε 300km και ταυτόχρονα επέτρεπε στους οδηγούς να πιέζουν όσο θέλουν. Απόδειξη σ’ αυτό είναι οι εναλλαγές του ταχύτερου γύρου ανάμεσα στους τέσσερις πρώτους, από διαφορετικές ομάδες, πράγμα που επιπρόσθετα δεικνύει την προσαρμοστικότητα αυτής της γόμας. Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι ο καλύτερος χρόνος μ’ αυτή τη γόμα (1m44.232 από το Verstappen) ήταν 1.8sec ταχύτερος από τον περσινό ταχύτερο γύρο. Η μέση γόμα για την οποία όλοι είχαν περισσότερα στοιχεία, συμπεριφέρθηκε όπως αναμένονταν, παρουσίασε όμως λιγότερη παραμόρφωση, πιθανόν λόγω της επιπλέον πρόσφυσης που παρείχε η νέα άσφαλτος».
Mario Isola – Διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού
ΤΙ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ;
Το ερχόμενο Σαββατοκύριακο από 5-7 Μαΐου, η Formula 1 θα βρίσκεται στο Μαϊάμι. Πρόκειται για τον πρώτο συνεχόμενο αγώνα του πρωταθλήματος. Είναι απαιτητική η προσαρμογή σε χρονική ζώνη με διαφορά 8 ώρες, τόση είναι η απόσταση μεταξύ Αζερμπαϊτζάν και Φλόριντα. Το Μαϊάμι είναι ο πρώτος από τους τρεις Αμερικάνικους αγώνες το 2023, η F1 θα επισκεφτεί επίσης το Ώστιν τον Οκτώβριο και το Λας Βέγκας το Νοέμβριο.