Η Porsche ξεκινά επίσημα την παραγωγή συνθετικών καυσίμων στο πιλοτικό εργοστάσιο που δημιούργησε στην επαρχία Magallanes της νοτίου Χιλής.
Το παραγόμενο συνθετικό καύσιμο είναι κατ’ ουσίαν βενζίνη χωρίς άνθρακα, γεγονός που το διαφοροποιεί σημαντικά, από το αντίστοιχο καύσιμο R33Blue της Audi. Η Γερμανική εταιρεία είναι μια από τις λίγες αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη και παραγωγή συνθετικών καυσίμων, παρά το βάρος που έχει δώσει στην ηλεκτροκίνηση. Υπενθυμίζουμε ότι, μέχρι το 2030 έχει προγραμματίσει το 80% των μοντέλων της να είναι 100% ηλεκτρικά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα εγκαταλείψει τους θερμικούς κινητήρες.
Σύμφωνα με τον κο Michael Steiner, μέλος του διοικητικού συμβουλίου ανάπτυξης και έρευνας της Porsche, « υπάρχουν σήμερα περισσότερα από 1,3 δισεκατομμύρια θερμικά οχήματα στον κόσμο. Πολλά από αυτά θα κυκλοφορούν στους δρόμους για δεκαετίες και το eFuel προσφέρει μια εναλλακτική λύση σχεδόν ουδέτερη από εκπομπές άνθρακα». Η αρχή προς αυτή τη σημαντική κατεύθυνση, αφορά στη δημιουργία συνθετικής βενζίνης χρησιμοποιώντας υδρογόνο και διοξείδιο του άνθρακα που υπάρχουν ήδη στο περιβάλλον, με αποτέλεσμα μηδενικό καθαρό αποτύπωμα άνθρακα. Είναι μια ενεργοβόρα διαδικασία και η ουδετερότητα του άνθρακα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από, την παροχή ανανεώσιμης ενέργειας του εργοστασίου παραγωγής. Ως εκ τούτου, η Χιλή επιλέχθηκε λόγω των ισχυρών ανέμων της καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Η Porsche μέχρι στιγμής έχει επενδύσει 70 εκατομμύρια ευρώ, για τη δημιουργία και την ανάπτυξη των εγκαταστάσεων στο συγκεκριμένο εργοστάσιο. Όσον αφορά στη παραγωγή των eFuels σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει ανακοινωθεί προβλέπεται η παραγωγή, 130.000 λίτρων ετησίως μέχρι το 2025, από το 2025 μέχρι το 2027 θα φθάσει τα 55 εκατομμύρια λίτρα, ενώ ο μακροπόθεσμος στόχος από το 2027 και μετά, είναι τα 550 εκατομμύρια λίτρα! Αξίζει να αναφέρουμε εδώ πως, η σύνθεση των συγκεκριμένων καύσιμων δεν απαιτεί καμία τροποποίηση σε επίπεδο λειτουργίας και διαχείρισης του κινητήρα, καθώς αποτελεί άμεσο υποκατάστατο της βενζίνης. Η έναρξη παραγωγής του εργοστασίου παραγωγής της Porsche στη Χιλή είναι ένα τεράστιο βήμα προς τη δημιουργία ενός εναλλακτικού καυσίμου αντί της ηλεκτρικής ενέργειας, αποτελώντας ταυτόχρονα, μία πρώτης τάξεως εναλλακτική, ουδέτερη άνθρακα, λύση αντί του αργού πετρελαίου. Επιπρόσθετα και με δεδομένο ότι, η σύνθεση της πράσινης μεθανόλης γίνεται με χρήση πράσινης ενέργειας, αυτό επιτρέπει την αποστολή της σε διυλιστήρια ανά τον κόσμο, που θα μπορούν να τη μετατρέψουν σε διάφορα προϊόντα και το σημαντικότερο όλων, με ένα κλάσμα του αποτυπώματος άνθρακα που γνωρίζουμε επί του παρόντος.
Όσον αφορά στο κόστος πώλησης αυτό δεν ανακοινώνεται καθώς τα συνθετικά καύσιμα της Porsche eFuel προορίζονται, αρχικά τουλάχιστον, για ανεφοδιασμό των αγωνιστικών της ομάδων, αλλά και των Porsche Experience Centers παγκοσμίως. Παρόλα αυτά, ακόμη κι όταν ξεκινήσει η διάθεση τους στο ευρύ καταναλωτικό κοινό, η τιμή τους δεν αναμένεται να είναι χαμηλή, με γνώμονα βεβαίως πως, το κόστος παραγωγής θα κυμανθεί στα δύο δολάρια/λίτρο (χωρίς κόστος μεταφοράς, φόρους κ.λπ.) Ωστόσο, η αύξηση της παραγωγής θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση του κόστους.
Όλες οι ειδήσεις