Πάνω από το 90% της ενέργειας που χρησιμοποιείται στις μεταφορές δεν προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ωστόσο παραμένει ο στόχος της Ευρώπης που είναι να γίνει η πρώτη κλιματικά ουδέτερη ήπειρος στον κόσμο έως το 2050. Το 2022 η κατανάλωση ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές αυξήθηκε μόλις 1,1% αγγίζοντας το 23% (μέσος όρος της ΕΕ) από το 21,9% που ήταν το 2021.
Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που καταναλώνονται στις μεταφορές περιλαμβάνουν υγρά βιοκαύσιμα και βιομεθάνιο. Σύμφωνα με τη Eurostat η οποία δημοσιοποίησε τα στοιχεία, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην Ευρώπη περιλαμβάνουν την αιολική, την ηλιακή, την υδροηλεκτρική, την παλιρροιακή ενέργεια, τη γεωθερμική ενέργεια, τις αντλίες θερμότητας, τα βιοκαύσιμα και τα ανανεώσιμα απόβλητα. Η Νορβηγία πρωτοστατεί με το 75% της ενέργειάς της να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ενώ στην Σουηδία το 66% της συνολικής ενέργειας που χρησιμοποιείται στη χώρα προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές. Η Σουηδία βασίζεται κυρίως σε υδροηλεκτρικά, αιολικά, βιοκαύσιμα και αντλίες θερμότητας. Το Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκεται λίγο πάνω από 35%, ενώ με ποσοστό 47,9%, η Φινλανδία παράγει το μεγαλύτερο μέρος της ανανεώσιμης ενέργειας της μέσω υδροηλεκτρικών, αιολικών και βιοκαυσίμων. Η Λετονία (στην τρίτη θέση με 43,3%) εξαρτάται κυρίως από την υδροηλεκτρική. Η Δανία και η Εσθονία (41,6% και 38,5%) βασίζονται στην αιολική ενέργεια και τα βιοκαύσιμα. Τελευταίοι στην λίστα είναι η Ιρλανδία (13,1%), η Μάλτα (13,4%), το Βέλγιο (13,8%) και το Λουξεμβούργο (14,4%), όταν ο μέσος όρος στην ΕΕ είναι 23% με την Ελλάδα να βρίσκεται σχεδόν σε αυτό το ποσοστό.
Στις μεταφορές μόλις το 9,6% της ενέργειας που χρησιμοποιείται προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας σε ολόκληρη την ΕΕ. Στη Σουηδία το αντίστοιχο ποσοστό είναι 29,2%. Η Φινλανδία βρίσκεται στο 18,8%, αλλά η Κροατία, η Λετονία και η Ελλάδα είναι όλες κάτω από το 5%. Η Νορβηγία βρίσκεται στο 23,7% και το Ηνωμένο Βασίλειο στο 7%.
Η Γαλλία διέθεσε 5 δισεκατομμύρια ευρώ σε μια υποδομή φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, με στόχο 100.000 ταχυφορτιστές έως το 2028. Ωστόσο, καθώς το μερίδιο της Γαλλίας στην ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές βρίσκεται στο 20%, δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι αυτοί οι φορτιστές θα τροφοδοτούνται από πράσινη ηλεκτρική ενέργεια. Η Γερμανία έχει επενδύσει 6 δισεκατομμύρια ευρώ σε μια στρατηγική υδρογόνου για την προώθηση της παραγωγής και των υποδομών πράσινης υδρογόνου, ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο επένδυσε 54 εκατομμύρια λίρες σε έργα αποθήκευσης ενέργειας από μπαταρίες σε υποσταθμούς του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας για τη βελτίωση της ικανότητας φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα.
Η Orsted και η Green Fuels στη Δανία επένδυσαν 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή της μεγαλύτερης μονάδας παραγωγής μεθανόλης από ανανεώσιμες πηγές στην Ευρώπη για θαλάσσιες και βαριές μεταφορές. Τέλος, η BP και η Volvo Truck επένδυσαν και αυτές 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ σε μια κοινοπραξία που δημιουργεί υποδομή φόρτισης ηλεκτρικών φορτηγών σε όλη την Ευρώπη.
Όλες οι ειδήσεις
Maserati GranCabrio: Με άλλο αέρα
Ντεμπούτο για το BYD YangWang U9 των 1.300 ηλεκτρικών ίππων!