Ο πρώην CEO της Audi, Rupert Stadler, πιθανότατα θα είναι το πρώτο ανώτατο στέλεχος που θα καταδικαστεί για το σκάνδαλο Dieselgate.
Ο Stadler και τρεις μηχανικοί κατηγορήθηκαν το 2020 για το ρόλο τους στο σκάνδαλο, αφού η Volkswagen και η Audi παραδέχτηκαν το 2015 ότι χρησιμοποίησαν παράνομο λογισμικό για να ξεγελάσουν τον έλεγχο εκπομπών ρύπων. Η πρώτες εκτιμήσεις του Δικαστηρίου του Μονάχου είναι πως την Τρίτη θα έχει τεκμηριωθεί η κατηγορία της απάτης.
Ο προεδρεύων δικαστής, Stefan Weickert, είπε ότι ο Stadler, το πρώην στέλεχος της Audi, Wolfgang Hatz και ένας μηχανικός που ονομάζεται Giovanni Pamio, θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν ποινές φυλάκισης, οι οποίες θα ανασταλούν μόνο «σε περίπτωση πλήρους ομολογίας». Η απάτη τιμωρείται με φυλάκιση έως και 10 ετών σύμφωνα με τη γερμανική νομοθεσία. Η ετυμηγορία αναμένεται τους επόμενους μήνες.
Η εν λόγω δίκη είναι μια από τις πιο εξέχουσες δικαστικές διαδικασίες μετά το σκάνδαλο Dieselgate. Τον Σεπτέμβριο του 2015 προέκυψαν αποκαλύψεις ότι είχαν παραποιηθεί εκατομμύρια δοκιμές εκπομπών ρύπων.
Σύμφωνα με τους εισαγγελείς, οι τρεις μηχανικοί ρύθμισαν τους κινητήρες με τέτοιο τρόπο ώστε να συμμορφώνονται με τις νόμιμες τιμές εκπομπών καυσαερίων στις δοκιμές αλλά όχι στο δρόμο. Ο Stadler κατηγορείται ότι δεν απέτρεψε την πώληση των χειραγωγημένων αυτοκινήτων αφού το σκάνδαλο είχε ήδη γίνει γνωστό.
Το δικαστήριο είπε ότι δεν βρήκε στοιχεία που να υποστηρίζουν τις άλλες κατηγορίες εναντίον των κατηγορουμένων, δηλαδή την έμμεση συμμετοχή σε παραποίηση εγγράφων και τις ψευδείς διαφημίσεις που συνδέονται με παράνομα επίπεδα ρύπανσης των αυτοκινήτων.