EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Σήμερα εκπαιδεύεται αυτό που θα μας «φάει» τις δουλειές αύριο (;)

simera-ekpaidevetai-afto-pou-tha-mas-faei-tis-douleies-avrio-723029

Δείτε επί το έργον, ΑΙ ανδροειδές να «μαθαίνει την τέχνη», σε γραμμή παραγωγής της BMW, συναρμολογώντας μέρος αυτοκινήτου

Ο Κάρελ Τσάπεκ, ήταν ένας Τσέχος θεατρικός συγγραφέας και «νονός» όλων των ρομπότ. H λέξη που χρησιμοποιούμε για να περιγράψουμε τις αυτοματοποιημένες μηχανές και τα ανδροειδή που αντικαθιστούν τον άνθρωπο, προέρχεται από το έργο του R.U.R. (Rossum’s Universal Robots), όπου πραγματεύεται την εξάρτηση της κοινωνίας από τους μηχανικούς εργάτες.

Οι μηχανικοί αυτοί εργάτες στο θεατρικό αποκαλούνται robot, εκ του «robota», που στα Τσέχικά σημαίνει «εργασία».  Παραδοσιακά η ανθρωπότητα, δεν έβλεπε με καλό μάτι τα ρομπότ και η συντριπτική πλειοψηφία των αναφορών σε αυτά, προέβλεπε ένα δυστοπικό μέλλον όπου τα ρομπότ επαναστατούν και στρέφονται εναντίον μας. (Γιατί κατά τα άλλα, η ανθρωπότητα ζούσε και ζει μονιασμένη και μέσα στην αγάπη ας πούμε…)

 

Όπως και να έχει, τα ρομπότ είναι στις μέρες πιο κοντά από ποτέ σε αυτό που περιέγραφαν ταινίες και μυθιστορήματα, με την έννοια του ότι έχουν ανδροειδή μορφή, ενώ μέσω AI, είναι δυνατό να αποκτήσουν μαθησιακές ικανότητες. To πιο εντυπωσιακό είναι ότι οι καλωδιώσεις, οι αισθητήρες και οι επεξεργαστικές μονάδες που τοποθετούνται σε αυτά τα ρομπότ, θυμίζουν αρκετά το ανθρώπινο νευρωνικό δίκτυο.

Ένα ανδροειδές τελευταίας γενιάς, δημιουργία της startup εταιρείας Figure, εκπαιδεύεται αυτό τον καιρό σε εργοστάσιο της BMW στις ΗΠΑ. Όπως μπορείτε να δείτε και στο video που παραθέτουμε, το robot έχει αναλάβει την «συναρμολόγηση» ενός τμήματος του αμαξώματος αυτοκινήτου. Εκ πρώτης οι κινήσεις του φαίνονται αργές και άτσαλες, ωστόσο το θέμα στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι η ταχύτητα.

Αυτό που δοκιμάζεται, είναι η ικανότητα εκπαίδευσης του ρομπότ μέσα από την εμπειρική διαδικασία. Εν ολίγοις το ρομπότ βελτιώνει τις ικανότητες του, μέσα από την επανάληψη της «δουλειάς» που του έχει ανατεθεί, συγκρίνοντας και αναλύοντας τα αποτελέσματα των κινήσεων του. Όχι δηλαδή κάτι διαφορετικό από αυτό που κάνει ένας εργάτης όταν «μαθαίνει» το πόστο σε μια γραμμή παραγωγής.

H BMW και η Figure έχουν συνάψει συμφωνία για να ανιχνεύσουν αρχικά τις προοπτικές ένταξης ανδροειδών στις γραμμές παραγωγής εξ ου και αυτές οι δοκιμές. Στην περίπτωση που αναρωτιέστε γιατί χρησιμοποιούν ανδροειδούς μορφής ρομπότ και όχι βραχιόνες ή κάποιου άλλου είδους διατάξεις, η απάντηση είναι απλή και μάλλον τρομακτική:

Γιατί τα ανδορειδή ρομπότ μπορούν να κινηθούν και να ταιριάξουν στους χώρους των γραμμών παραγωγής όπου εργάζονται (ή εργάζονταν…) άνθρωποι. Δεν χρειάζονται αλλαγές και προσαρμογή αυτών των χώρων ώστε να προσαρμοστεί η εργονομία τους, το μόνο που χρειάζεται είναι ένα «ευχαριστούμε για την συνεργασία, περάστε από το λογιστήριο» και κάποιες αποζημιώσεις.

 

Όλες οι ειδήσεις

Δοκιμή Nissan Qashqai MHEV 1.3 DiG-T X-Tronic: Keep Walking!

Subaru “Family Huckster”: Το «κάρφωσε» στα… σανά ο Pastrana

Η Γερμανία δαγκωτό «απούσα» στην ψηφοφορία της ΕΕ για τους δασμούς στην Κίνα

car-prices
google-news
Tags

Περισσότερα Βίντεο