Οι δύο εταιρείες φαίνεται πως βρίσκονται σε συζητήσεις για… τον «γάμο» της δεκαετίας με «κουμπάρο» την Mitsubishi
Η Honda και η Nissan, δύο από τις μεγαλύτερες και πιο γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες, βρίσκονται σε διαδικασία προχωρημένων επαφών και συζητήσεων, αντικείμενο των οποίων αποτελεί μια πιθανή συγχώνευση.
Σε πρόσφατες ανακοινώσεις τους, οι εταιρείες επιβεβαίωσαν ότι βρίσκονται σε συνομιλίες, αλλά δεν έδωσαν περισσότερες λεπτομέρειες ή κάποιο χρονοδιάγραμμα για το πότε θα μπορούσε να ολοκληρωθεί μια συμφωνία συγχώνευσης. Το θέμα έφερε στη δημοσιότητα η ιαπωνική οικονομική εφημερίδα Nikkei, εχθές Τρίτη (17/12/2024), ωστόσο δεν έχει ακόμα καταστεί σαφές για το ποια μορφή θα μπορούσε να έχει αυτή η πιθανή κοινοπραξία. Σε κάθε περίπτωση, ο όρος «συγχώνευση» που χρησιμοποιείται, δεν αφήνει και πολλά περιθώρια εικασιών.
Πέραν των Honda και Nissan, είναι επίσης επιβεβαιωμένο ότι και η Mitsubishi λαμβάνει μέρος σε αυτές τις προκαταρκτικές συνομιλίες , προσθέτοντας άλλον ένα μεγάλο Ιάπωνα κατασκευαστή αυτοκινήτων σε αυτή την ένωση, ωστόσο η Mitsubishi αρνήθηκε να κάνει κάποιο σχόλιο για αυτή την πιθανότητα.
Οι εξελίξεις αυτές, αποτελούν τη συνέχεια μιας συνεργασίας, οι βάσεις της οποίας είχαν τεθεί το καλοκαίρι και αφορούσαν την από κοινού εξέλιξη αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών.
Ηonda και Nissan, δοκιμάζονται από τις ραγδαίες αλλαγές που συντελούνται «στη χάρτα» της αγοράς, λόγω της «κινεζικής επέλασης» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Παρόλο που και οι δύο εταιρείες έχουν στη γκάμα τους αμιγώς ηλεκτρικά και plug-ins υβριδικά μοντέλα, αδυνατούν, όπως και το σύνολο των άλλοτε κραταιών κατασκευαστών, να αντιμετωπίσουν την Κίνα σε ρυθμούς τεχνολογικής εξέλιξης αλλά και τιμών.
Η Nissan δοκιμάζεται επίσης και από το οικονομικό σκάνδαλο με τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της, Carlos Ghosn, η αποπομπή του οποίου προκάλεσε ρωγμές στις βάσεις της συμμαχίας της με την Renault και την Mitsubishi. Η Renault, που κάποτε ήταν η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, μείωσε απότομα το μερίδιο της στη Nissan, αποδυναμώνοντας την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία.
Η Honda με την σειρά της, η οποία είναι σε μεγέθη πολύ μεγαλύτερη από τη Nissan, αντιμετωπίζει επίσης προκλήσεις. Η εταιρεία είχε δεσμευτεί πως μέχρι το 2040, θα διαθέτει μόνο οχήματα μηδενικών εκπομπών στις μεγάλες αγορές όμως αυτή η μετάβαση είναι αργή και μάλλον απίθανη να συμβεί με βάση τις τρέχουσες εξελίξεις στην αγορά. Ο σκληρός ανταγωνισμός από την Κίνα αλλά και η μειωμένη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα σε μεγάλες αγορές όπως αυτές των ΗΠΑ και της Ευρώπης, καθιστούν αναγκαία την επανεξέταση και την αλλαγή της στρατηγικής που είχε χαράξει η εταιρεία.
Όλες οι ειδήσεις
Γιατί τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι μεγαλύτερα και πιο βαριά σε σχέση με αυτά του παρελθόντος;
Kevin Magnussen: η ιστορία του οδηγού της F1 που κάποτε δεν είχε να πληρώσει ούτε τη ναύλα του
Πότε θα δούμε την πρώτη ηλεκτρική Ferrari;