EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Σε λίγο καιρό το σήμα της Ford ίσως να κοστίζει… μαλλιοκέφαλα

se-ligo-kairo-to-sima-tis-ford-isos-na-kostizei-malliokefala-722592

Τι είναι αυτό που θα κρύβει στο εσωτερικό του το σήμα της Ford και αναμένεται να εκτινάξει την τιμή του στα ύψη

Τα αυτοκίνητα αλλάζουν και μάλιστα αλλάζουν πολύ γρήγορα και σε πολύ μεγάλο βαθμό. Με την εφαρμογή νέων τεχνολογιών, πολλά παραδοσιακά εξαρτήματα αφαιρούνται, όπως οι… θερμικοί κινητήρες για παράδειγμα. Kάποια νέα, προστίθενται.

Αυτό έχει ανοίξει ένα νέο χωροταξικό πεδίο στους κατασκευαστές που πλέον έχουν βρεθεί είτε με πολύ κενό χώρο στην διάθεση τους ή με ένα καρό  τεχνολογικά  «τσουμπλέκια», που κάπως θα πρέπει να προσαρμοστούν και να χωρέσουν πάνω στα σύγχρονα μοντέλα.

Στην περίπτωση των ADAS (advanced driver assistance systems), δηλαδή των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, βασική προϋπόθεση για να λειτουργήσουν είναι η εγκατάσταση  αισθητήρων, radar και καμερών, που εποπτεύουν και καταγράφουν τα τεκταινόμενα γύρω από το αυτοκίνητο.

Τα στοιχεία αυτά είναι μικρά σε μέγεθος και ελαφριά αλλά εκ των πραγμάτων, η τοποθέτηση τους πρέπει να γίνει σε συγκεκριμένα σημεία, προκειμένου να έχουν το ανάλογο «οπτικό πεδίο» για να κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Προφανώς ένα «radar» που εντοπίζει τα προπορευόμενα οχήματα θα πρέπει να τοποθετηθεί μπροστά, όσο πιο μπροστά γίνεται, και εδώ είναι που αρχίζουν τα προβλήματα…

Βλέπετε κανείς δεν θα ήθελε ένα αυτοκίνητο που θα έμοιαζε με πυραυλικό σύστημα αεράμυνας, έχοντας ένα κάρο προεξέχοντα στοιχεία στο αμάξωμα. Για αυτό προσπαθούν να τα κρύψουν και να τα κάνουν διακριτικά. Με βάση τα τελευταία σχέδια που κατέθεσε η Ford προς κατοχύρωση, σκέφτεται να κάνει κάλυψη – απόκρυψη του εμπρόσθιου ραντάρ στο γνωστό μπλε έμβλημα της στην μάσκα.

Πως; Απ΄ότι περιγράφεται στα σχετικά έγγραφα, το ραντάρ θα περικλείεται μέσα στο σήμα της Ford κάτω από μια στρώση ενός στοιχείου που ονομάζεται «Ίνδιο». Όχι ότι έχουμε ντοκτορά στη χημεία αλλά λίγο που το ψάξαμε, το ίνδιο είναι ασημί χρώματος, εύπλαστο και –το κυρίοτερο- διαπερατό από τη δέσμη του ραντάρ. Αν καταλάβαμε σωστά, κάτι σαν (σαν ε;) το καλάι που χρησιμοποιείται στις κολλήσεις των ηλεκτρονικών κυκλωμάτων.

Η Ford επίσης ισχυρίζεται ότι το σχήμα του εμβλήματος που θα περικλείει το ραντάρ, δεν θα λειτουργεί σαν φακός προκαλώντας παραμορφώσεις. Η αλήθεια είναι πως ένα «μυωπικό» ραντάρ  θα ήταν επικίνδυνο, οπότε μπράβο στην Ford. Tώρα για το αν θα είναι πιο ακριβό το «γεμιστό» με ραντάρ έμβλημα της μάσκας συγκριτικά με το συμβατικό, δεν χρειάζεται να το επιβεβαιώσει κανείς, προφανώς και θα είναι.

Όπως έχουμε γράψει πρόσφατα στον Autotypos, γενικά οι επισκευές ακόμα και σε μικροσυγκρούσεις με ελάχιστες εκ πρώτης υλικές ζημιές, κοστίζουν πλέον πολύ πιο ακριβά σε σχέση με το παρελθόν, ακριβώς γιατί στους προφυλακτήρες, στην μάσκα και γενικά σε όλα τα εκτεθειμένα σημεία του αμαξώματος υπάρχουν πλέον πολύπλοκά και ευαίσθητα εποπτικά όργανα, αισθητήρες και πολλά μέτρα εσωτερικών καλωδιώσεων.

Το πότε θα ξεκινήσει η Ford να ενσωματώνει το σήμα – νυχτερίδα στις μάσκες των αυτοκινήτων της δεν είναι κάτι το οποίο έχει κοινοποιηθεί, η Volvo πάντως, ήδη το έχει πράξει.

Όλες οι ειδήσεις

Καύσωνας: 8 απλοί τρόποι να προστατέψεις το αυτοκίνητο

Ανακοινώθηκαν οι τιμές του νέου Volkswagen Golf

Δοκιμή Mercedes-Benz EQA300 4MATIC: Αστραφτερή και κυριλέ

 

car-prices
google-news
Tags

Περισσότερα Βίντεο