Από 1η Ιανουαρίου 2025 οι κατασκευαστές στην Ευρώπη αντιμέτωποι με κάτι στο οποίο είναι καταδικασμένοι να αποτύχουν
Το 2025 θα είναι μια πολύ δύσκολη χρονιά για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και ο λόγος είναι γνωστός εδώ και αρκετό καιρό: από την 1η Ιανουαρίου, τα νέα όρια για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των αυτοκινήτων που πωλούνται στη Γηραιά Ήπειρο τέθηκαν επίσημα σε ισχύ. Πρόκειται για ένα υπέρμετρα φιλόδοξο πλάνο στα πλαίσια των περιβαλλοντικών πολιτικών της ΕΕ, που φαίνεται να αγνοεί την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη.
Το συγκεκριμένο πλαίσιο κανονισμών δεν έχει να κάνει με τις εκπομπές τύπου «Euro*» που αφορούν τους κινητήρες των αυτοκινήτων κατά μόνας, αλλά εξετάζουν το σύνολο της γκάμας. Συγκεκριμένα, βάση των νέων κανονισμών, η γκάμα των αυτοκινήτων που διαθέτουν οι ευρωπαίοι κατασκευαστές προς πώληση, θα πρέπει από την 1η Ιανουαρίου, να έχει κατά μέσο όρο εκπομπές της τάξεως των 93,6 γραμμαρίων CO2 ανά χιλιόμετρο.
Η μέτρηση αυτή προκύπτει από την άθροιση όλων των τιμών εκπομπών CO2 στα μοντέλα της γκάμας, με διαίρεση προς τον αριθμό τους. Στον υπολογισμό συγκαταλέγονται φυσικά και τα ηλεκτρικά των μηδενικών εκπομπών ρύπων και όπως αντιλαμβάνεται κανείς, δεν πρόκειται για τίποτα άλλο πέραν από μια έμμεση πίεση προς τους κατασκευαστές, ώστε να συμπεριλάβουν όσα περισσότερα από αυτά γίνεται στη γκάμα τους.
Το νέο αυτό όριο θα ισχύσει μέχρι το 2029 και έρχεται προς αντικατάσταση του προηγούμενου που ίσχυε από τα 2020 και προέβλεπε ένα μέσο όρο εκπομπών CO2 στη γκάμα, της τάξεως των 115,1 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο. Σε περίπτωση που κάποιος κατασκευαστής δεν συμμορφωθεί με τους νέους αυτούς κανονισμούς, θα υπάρχει πρόστιμο, 95 ευρώ για κάθε γραμμάριο/χλμ υπέρβασης, πολλαπλασιαζόμενο με τον συνολικό αριθμό ταξινομημένων οχημάτων.
Το θέμα είναι ότι ελάχιστοι κατασκευαστές, αν όχι κανένας από αυτούς, δεν θα καταφέρει να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της ΕΕ και σύμφωνα με εκτιμήσεις, ολόκληρος ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, κινδυνεύει να πληρώσει συνολικά πρόστιμα άνω των 15 δισ. ευρώ, λαμβάνοντας υπόψη και τον τομέα των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (για τον οποίο ισχύει το νέο όριο των 153,9 γραμμαρίων/km CO2).
Όλες οι ειδήσεις
Τα 10 φθηνότερα καινούργια SUV της Ελλάδας (μέχρι 20.000€)
Δοκιμή BMW Σειρά 1: Με τιμή που… σκοτώνει τον ανταγωνισμό!
Ξεχάσατε να πληρώσετε τα τέλη κυκλοφορίας; Αυτά είναι τα πρόστιμά