EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Σε διαρκή ανοδική τάση τα τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα

se-diarki-anodiki-tasi-ta-trochaia-atychimata-stin-ellada-725815

Η ΕΛΣΤΑΤ έδωσε στη δημοσιότητα τα μηνιαία στοιχεία για τα «Οδικά Τροχαία Ατυχήματα» που συνέβησαν στη χώρα μας τον Ιούνιο του 2024.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, αύξηση 13,5% σημείωσαν τα οδικά τροχαία ατυχήματα του μηνός Ιουνίου 2024 σε ολόκληρη τη χώρα που προκάλεσαν τοv θάνατο ή τον τραυματισμό ατόμων. Σε απόλυτα νούμερα τον Ιούνιο του 2023 είχαν καταγραφεί 999 ατυχήματα, ενώ τον αντίστοιχο μήνα του φετινού έτους αυτά ανήλθαν σε 1.134.

τροχαία

Από τους εμπλεκόμενους, ο απολογισμός περιλαμβάνει 62 νεκρούς, 63 βαριά τραυματίες και 1.278 ελαφρά τραυματίες, έναντι 64 νεκρών, 66 βαριά τραυματιών και 1.133 ελαφρά τραυματιών τον Ιούνιο του 2023. Έτσι τα δεδομένα φανερώνουν μείωση των νεκρών κατά 3,1% και κατά 4,5% σε βαριά τραυματίες, ενώ αύξηση κατά 12,8% σε ελαφρά τραυματίες.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον ωστόσο παρουσιάζει και η κατανομή αυτών όλο το μήκος της επικράτειας. Συγκεκριμένα η συντριπτική πλειοψηφία των οδικών τροχαίων ατυχημάτων έχουν συντελεστεί στη περιφέρεια Αττικής με 51,4%, ακολουθούμενη από τη Κεντρική Μακεδονία με 21,1%, τη περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου με 6,4%, τη Δυτική Ελλάδα με 4,3% και τη Στερεά Ελλάδα με 3,8%. Ωστόσο η εικόνα σχετικά με τους νεκρούς κατά περιφέρεια δείχνει διαφορετικό διαμοιρασμό. Η Αττική παραμένει στη πρώτη θέση με το 21%, ακολουθούμενη από τη περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με 19,4%, τη Δυτική Ελλάδα με ποσοστό 12,9% και την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη 11,3%.

Η γενικότερη εικόνα πάντως φανερώνει πως από τις 13 περιφέρειες της χώρας μας, μόνο τέσσερεις (Στερεά Ελλάδα, Βόρειο Αιγαίο, Θεσσαλία, Ιόνια Νησιά) παρουσίασαν μείωση των ατυχημάτων, τη στιγμή που τα τροχαία στις επαρχιακές περιοχές αυξάνονται ολοένα και περισσότερο. Αξίζει να αναφέρουμε πως στις περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας και Δυτικής Ελλάδας τα οδικά τροχαία ατυχήματα παρουσίασαν ραγδαία άνοδο, καθώς αυξήθηκαν κατά 44,8 και 36,1% αντίστοιχα.

τροχαία

Τα στοιχεία αυτά, μπορούν να ερμηνευθούν και να αξιολογηθούν βάση στατιστικής με ποικίλους τρόπους για την εξαγωγή συμπερασμάτων σε διάφορες συνισταμένες που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια. Η γενική εικόνα όμως δεν είναι θετική, δεν γίνεται να να μπουν στο “ζύγι” οι απόλυτοι αριθμοί νεκρών και τραυματιών για να καταλήξουμε σε κάποιο  βεβιασμένο “θετικό” αποτέλεσμα. Μόνο μια σημαντική και σταθερή πτώση σε όλα τα στατιστικά θα συνιστούσε ουσιαστική βελτίωση και δυστυχώς τα στοιχεία δεν δείχνουν κάτι τέτοιο.

Όλες οι ειδήσεις

Νέος ΚΟΚ: 1000 κάμερες θα καταγράφουν παραβάσεις – Με sms στο κινητό τα πρόστιμα

Τα παρόν και το μέλλον της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα: Αυξάνεται η διείσδυση, παραμένουν οι προκλήσεις

Υποτίθεται δεν πρέπει να το δείτε: έτσι είναι το MINI Cooper JCW E

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο