Μετά το «ναυάγιο» των συνομιλιών, οι δυο εταιρείες θα συνεχίσουν μόνες τους τα project, τι λένε οι πρώτες πληροφορίες
Άδοξο τέλος και μάλιστα πριν καν αυτή ξεκινήσει τυπικά, είχε η συνεργασία μεταξύ Renault και VW, που αποσκοπούσε στην εξέλιξη μιας κοινής «ηλεκτρικής» πλατφόρμας με βάση το concept, e-Twingο. Το πλάνο προέβλεπε οι δύο εταιρείες να ενώσουν τις δυνάμεις τους, ώστε να καταφέρουν να έχουν στην γκάμα τους μια έκδοση μικρού ηλεκτρικού αυτοκινήτου, με τιμή διάθεσης στην αγορά, περί τα 20.000€.
Αν και δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί επισήμως τα αίτια που οδήγησαν στην διακοπή των προπαρασκευαστικών συζητήσεων, φήμες θέλουν να υπήρξε διαφωνία σχετικά με το που θα στηνόταν η νέα γραμμή παραγωγής αλλά και στο ότι η VW επιθυμούσε η εξέλιξη να γίνει «κεκλεισμένων των θυρών» και αυστηρά σε ευρωπαϊκά πλαίσια, χωρίς έξωθεν συνδρομή σε αυτό.
Σε κάθε περίπτωση, η εξέλιξη αυτή είναι απογοητευτική, δεδομένου του ότι οι ευρωπαίοι κατασκευαστές θα πρέπει να χτίσουν γέφυρες συνεργασίας ώστε να αντιμετωπίσουν την πίεση από την Κίνα στα ηλεκτρικά, όπως μπορείτε να διαβάστε εδώ.
Ο CEO της Renault, Luca DeMeo, έκανε μια δήλωση σχετικά με την ακύρωση της συνεργασίας, αναφέροντας ότι: «Θέλαμε να δείξουμε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης μπορεί να συσπειρωθεί και να δουλέψει σαν ομάδα, είναι μια χαμένη ευκαιρία, ευελπιστώ πάντως ότι θα υπάρξουν άλλες». Η VW, αρνήθηκε να κάνει κάποια δήλωση επί του θέματος αλλά τα είπε καυστικά, δια της πλαγίας οδού, όπως θα διαπιστώσετε παρακάτω.
Μια υποθετική αναπαράσταση για το ηλεκτρικό Twingo που θα εξελίξει η Renault
Η «επόμενη μέρα» βρίσκει τις δύο εταιρείες να τραβάνε ξεχωριστούς δρόμους, αποφασισμένες να πραγματοποιήσουν το συγκεκριμένο project, με διαφορετικές προσεγγίσεις. Η Renault, προσβλέπει στην συνεργασία με μια εταιρεία τεχνολογίας από την Κίνα, προκειμένου να αποκτήσει πρόσβαση στο know – how για την μείωση του κόστους κατασκευής, ενώ η γραμμή παραγωγής, κατά πάσα πιθανότητα θα δημιουργηθεί στη Σλοβενία, εκεί που ήδη συναρμολογούνται τα Twingo με θερμικούς κινητήρες.
H VW, θα ακολουθήσει μια στρατηγική μείωσης του κόστους με συγκέντρωση των προμηθευτών σε «τοπική» κλίμακα, κοντά στην γραμμή παραγωγής του αυτοκινήτου, η οποία όπως όλα δείχνουν θα βρίσκεται στην Τσεχία. Το μοντέλο, όπως έχει ήδη γίνει γνωστό, θα ονομάζεται ID.1 και πέραν της «VW» υλοποίησης του, αναμένεται να υπάρξουν επίσης βασισμένες σε αυτό εκδόσεις, από τις Skoda και SEAT, που ανήκουν στο όμιλο VAG.
Ένα σχέδιο που έδωσε στην δημοσιότητα η VW για το ID.1
Aπό την πλευρά του, ο CEO της VW δήλωσε πως «Θέλουμε τα προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα να δημιουργούνται από την Ευρώπη για την Ευρώπη. Δεσμευόμαστε ότι η γραμμή παραγωγής θα βρίσκεται επί ευρωπαϊκού εδάφους και ότι θα ακολουθήσουμε την πολιτική που καθορίζεται εν συνόλω για την αυτοκινητοβιομηχανία από την Ευρώπη, οι δε κινήσεις μας αποσκοπούν προς όφελος των ευρωπαίων πολιτών».
Αν δεν το έχετε ήδη μετρήσει, μέσα στην δήλωση αυτή αναφέρεται η «Ευρώπη» ως ουσιαστικό και επίθετο πέντε φορές και αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο σε επικοινωνιακό επίπεδο, με την VW να στηλιτεύει την απόφαση της Renault για συνεργασία με εταιρεία της Κίνας. Είναι ταυτόχρονα μια δήλωση που δείχνει τις προθέσεις της VW σχετικά με την στρατηγική που πρόκειται να ακολουθήσει, δεδομένου ότι η όντως η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης πρέπει να προσαρμοστεί και να βρει λύσεις άμεσα, για να αντιμετωπιστεί η Κίνα.
Υπενθυμίζουμε επίσης, ότι ο όμιλος της Stellantis έχει ήδη προχωρήσει σε συνεργασία με την κινεζική Leapmotor, από την οποία και κατέχει ένα 20% του μεριδίου της, αποτελώντας επί της ουσίας το «διαβατήριο» της για την ευρωπαϊκή αγορά. Με βάση τις τελευταίες εξελίξεις και την απειλή της ΕΕ για την επιβολή δασμών στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα, διαμορφώνεται μια πολύ περίεργη κατάσταση και ίσως οι κατασκευαστές της Ευρώπης να κληθούν σύντομα, λόγω των καταστάσεων, ώστε να πάρουν θέση στο δίπολο: «με εμάς ή με τους άλλους».
Όλες οι ειδήσεις
Αποστολή στην Αυστρία: Οδηγούμε το νέο, προσιτό, Citroen e-C3
Η νέα Porsche 911 είναι υβριδική, με όσο πιο «911» τρόπο γίνεται!