Η BMW Motorrad τοποθετεί πρώτη το σύστημα έξυπνης κλήσης έκτακτης ανάγκης, Emergency Call.
του Ηλία Λαΐτσα
Στα περισσότερα νέα αυτοκίνητα πλέον τοποθετείται σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης, το λεγόμενο Emergency eCall. Μια υπηρεσία όπου με τη χρήση της, η βοήθεια καταφθάνει στο σημείο ατυχήματος 40 – 50% πιο γρήγορα.
Τι γίνεται όμως με τις μοτοσυκλέτες όπου το κάθε λεπτό είναι σημαντικό;
Σε αυτό το ερώτημα έρχεται να μας απαντήσει η BMW Motorrad, αναπτύσσοντας και τοποθετώντας το “Intelligent Emergency eCall”.
Σε περίπτωση ατυχήματος, το “Intelligent Emergency eCall” με τη βοήθεια ειδικών αισθητήρων θα αναγνωρίζει πιο εύκολα τη σοβαρότητα του ατυχήματος. Στη συνέχεια θα στέλνει αυτόματα στο τηλεφωνικό κέντρο της BMW πληροφορίες σχετικά με:
– τις συνέπειες της σύγκρουσης
– την ώρα της σύγκρουσης
– τη θέση της μοτοσυκλέτας μέσω συντεταγμένων καθώς επίσης και την κατάστασή της
– τον αριθμό αναγνώρισης του οχήματος και
– την προσωπική γλώσσα του αναβάτη.
Σκοπός είναι να μπορεί να βρεθεί ο αναβάτης και το όχημα ακόμα και στις πιο δύσβατες περιοχές. Με αυτό το τρόπο θα ενεργοποιείται όσο το δυνατόν γρηγορότερα μια αλυσίδα διάσωσης και αν είναι δυνατόν το τηλεφωνικό κέντρο θα έρχεται και σε επαφή με τον αναβάτη. Η επικοινωνία θα γίνεται στη γλώσσα που έχει επιλέξει ο πελάτης, επομένως αρχικά σημαντικά ερωτήματα θα μπορούν να απαντηθούν πρωτού φτάσει το ασθενοφόρο. Ο αναβάτης μέσω εικονιδίου στην οθόνη της μοτοσυκλέτας καθώς και ενός ακουστικού σήματος, θα μπορεί να αναγνωρίσει αν έχει ενεργοποιηθεί το “Intelligent Emergency eCall”. Το σύστημα δεν αποθηκεύει άλλα δεδομένα του αναβάτη, όπως τη ταχύτητα.
Η ενεργοποίηση του “Intelligent Emergency eCall” θα μπορεί να γίνει και χειροκίνητα μιας και θα υπάρχει διακόπτης “SOS” στο δεξιό μέρος του τιμονιού. Δεν θα χρειάζεται κάποιου είδους ενδοεπικοινωνίας στο κράνος, μιας και ο συγκεκριμένος διακόπτης θα εξοπλίζεται με μικρόφωνο και ηχείο.
Τα σενάρια που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί η εν λόγω υπηρεσία είναι τα εξής:
1. Αυτόματη ενεργοποίηση λόγω σοβαρής πτώσης / σύγκρουσης όπως μετωπική σύγκρουση.
Σε αυτή τη περίπτωση το “Intelligent Emergency eCall” θα ενεργοποιείται αυτόματα. Θα δημιουργείται φωνητική επικοινωνία με τον αναβάτη η οποία δεν θα είναι απαραίτητη και οι υπηρεσίες διάσωσης θα ξεκινούν αμέσως.
2. Αυτόματη ενεργοποίηση λόγω μικρής πτώσης / σύγκρουσης όπως μικρή πτώση με χαμηλή ταχύτητα.
Σε αυτή τη περίπτωση το “Intelligent Emergency eCall” θα ενεργοποιείται με μια μικρή καθυστέρηση. Αυτό θα δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη να ακυρώσει χειροκίνητα την κλήση εάν δεν είναι απαραίτητη η βοήθεια. Εάν η κλήση δεν ακυρωθεί, θα δημιουργείται φωνητική επικοινωνία για την αξιολόγηση της σοβαρότητας του ατυχήματος.
3. Χειροκίνητη ενεργοποίηση σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης όπως τραυματισμός άλλου αναβάτη.
Σε αυτή τη περίπτωση, η ενεργοποίηση θα γίνεται πατώντας και κρατώντας πατημένο το κουμπί “SOS” που θα βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του τιμονιού. Έπειτα θα ενεργοποιείται φωνητική επικοινωνία. Ο αναβάτης θα έχει τη δυνατότητα να τερματίσει τη κλήση, πατώντας το κουμπί “SOS” ή σβήνοντας τον κινητήρα. Η χειροκίνητη ενεργοποίηση του “Intelligent Emergency eCall” θα είναι δυνατή μόνο όταν η μοτοσυκλέτα είναι ακίνητη και ο διακόπτης στο “ON”.
Για την ενεργοποίηση της υπηρεσίας, ο αναβάτης δεν θα χρειάζεται να ενεργοποιήσει κάποια κάρτα SIM, ούτε να επιβαρυνθεί με κάποιο κόστος. Το “Intelligent Emergency eCall” θα ενεργοποιείται αμέσως μετά την ενεργοποίησης της μοτοσυκλέτας και θα είναι έτοιμο για χρήση ανά πάσα στιγμή.
Σύμφωνα με τη BMW Motorrad, το “Intelligent Emergency eCall” προς το παρόν δοκιμάζεται και εξελίσσεται σε διάφορες χώρες της Ευρώπης ως προαιρετικός εξοπλισμός, με σκοπό την επέκτασή του με τη πάροδο του χρόνου.