Παρά το γεγονός ότι η παραγωγή της νέας BMW X3 θα ξεκινήσει το καλοκαίρι, οι Ιταλοί συνάδελφοί μας οδήγησαν ήδη το μοντέλο προπαραγωγής.
Παρόλο που δεν έχουμε ακόμα επίσημα στοιχεία για τις τεχνικές λεπτομέρειες της νέας BMW X3, το μήκος θα πρέπει να είναι ελαφρώς αυξημένο (κατά περίπου 5 εκατοστά, στα 4,76 μέτρα) καθώς και το πλάτος (+3 cm) ενώ το ύψος ίσως μειωθεί κατά 2 εκατοστά (1,66 μέτρα). Σίγουρα, το μεταξόνιο (286 cm) παραμένει ίδιο, αλλά τα μετατρόχια έχουν διευρυνθεί. Στον χώρο των επιβατών, οι οθόνες από τη Σειρά 5 κάνουν το ντεμπούτο τους, με infotainment που μπορεί να διαχειριστεί και μέσω του κουμπιού iDrive. Στα πάνελ της μπροστινής πόρτας, κοντά στις χειρολαβές, υπάρχουν μοναδικά χειριστήρια αφής που διαχειρίζονται το άνοιγμα των αεραγωγών. Καθώς όλο το υπόλοιπο ταμπλό είναι καλυμμένο, θα πρέπει να περιμένουμε το τελικό μοντέλο για περισσότερες πληροφορίες.
Οι αλλαγές
Αν και είναι πολύ νωρίς για να μιλήσουμε για τους κινητήρες, οι τεχνικοί της BMW έχουν επιβεβαιώσει τα νέα δεδομένα ισχύος. Τα ελαστικά διαφοροποιούνται μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα (αμφότερα 20″, αλλά μπορείτε να επιλέξετε πιο σπορ ελαστικά κατά την παραγγελία) και υπάρχει επίσης ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Στην πίστα με την M50
Λίγα μπορούμε να πούμε για τον 6κύλινδρο της BMW, με την έννοια ότι είναι όπως πάντα εντυπωσιακός: η δύναμη είναι αρκετή, ο ήχος ευχάριστος και, μαζί με το αυτόματο ZF 8 σχέσεων, δημιουργεί έναν συνδυασμό που είναι απλά ασύγκριτος.
Στη λειτουργία Sport η βαρύτητα του τιμονιού φαινόταν η κατάλληλη για να εκτιμηθούν οι δυνατότητες της πρόσφυσης των μπροστινών ελαστικών. Ίσως δεν είναι ένα τέρας ακρίβειας στις μικρές στροφές, αλλά συνολικά δίνει την εντύπωση ότι είναι ακριβέστατο, όπως ακριβώς ταιριάζει σε ένα αυτοκίνητο σαν το X3. Το βάρος του αυτοκινήτου είναι αισθητό, αλλά χωρίς να επηρεάζει την ευκινησία του. Βγαίνοντας από τις στροφές, με πλήρη επιτάχυνση, νιώθουμε τον πίσω άξονα να βοηθά στο κλείσιμο της τροχιάς, συμμετέχοντας πρόθυμα στο παιχνίδι, χάρη στο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, του οποίου η παρέμβαση είναι διαφορετική με βάση τον τρόπο οδήγησης που έχει επιλεγεί.
Εκτός δρόμου
Η BMW X3 M50 δοκιμάστηκε επίσης σε μια πολύ μικρή διαδρομή εκτός δρόμου, μόνο και μόνο για να ελεγχθούν οι δυνατότητες του Hill Descent Control. Εκτός από την αυτόματη ρύθμιση της ταχύτητας κατά την κατηφόρα, το σύστημα λειτουργεί και με όπισθεν (δοκιμασμένο σε κλίση 27%), φρενάροντας κατάλληλα τους τροχούς χωρίς να χρειάζεται να κάνει τίποτα ο οδηγός. Κατά την επανεκκίνηση σε ανηφόρα, το σύστημα πέδησης παραμένει υπό πίεση έως ότου ο κινητήρας εσωτερικής καύσης φτάσει στο ιδανικό σημείο, όσον αφορά τη ροπή, για τη διαχείριση της επανεκκίνησης χωρίς περιττή πίεση στα εξαρτήματα του κιβωτίου ταχυτήτων.
Στο δρόμο
Αποκαθιστώντας την κανονική λειτουργία των ημι-ενεργών αμορτισέρ (με επιλεγμένο το Sport mode) η X3 καταφέρνει να είναι ακόμα πιο ελεγχόμενη, αλλά ποτέ δεν γίνεται πολύ άκαμπτη. Οι αναρτήσεις (γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω) ακολουθούν σταθερά το προφίλ της ασφάλτου, αποφεύγοντας τις υπερβολικές κλίσεις του αμαξώματος. Ως αποτέλεσμα δύναται να διατηρηθούν οι υψηλές ταχύτητες χωρίς να γίνονται παραχωρήσεις στον τομέα της άνεσης. Αναμένουμε για την τελική δοκιμή, όταν η BMW X3 περάσει τις πύλες του Vairano, μιας και οι προσδοκίες είναι αρκετά υψηλές.
Ασφάλεια
Η τελευταία δοκιμή αφορά το Adas, με δοκιμές εντελώς παρόμοιες με αυτές που πραγματοποιούνται στο Vairano: Δοκιμάστηκε η λειτουργία του αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης με αυτοκίνητο, ποδηλάτη, πεζό και παιδί. Εκτός από την κατάσταση με τον πεζό, όπου η δράση του συστήματος είναι πολύ ισχυρή, το φρενάρισμα σε σενάρια όπου το σύστημα πρέπει να διαχειριστεί τα οχήματα μπορεί να είναι λίγο πιο απαλό, λιγότερο επικίνδυνο για τους επιβάτες. Το adaptive cruise control στη νέα BMW X3 διαθέτει επίσης λειτουργία αναγνώρισης φαναριών και μπορεί να διαχειριστεί αυτόματα τις αλλαγές λωρίδας.
Όλες οι ειδήσεις
Στον Κωλοσούρτη με το Ford Puma ST Powershift: Η ιστορική και επικίνδυνη διαδρομή
Δοκιμές ευστάθειας για το Volkswagen Tiguan: Δείτε πως στρίβει