Ακόμη και με το ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης εισροών-εκροών ορισμένοι πρατηριούχοι βενζίνης έχουν βρει τρόπο να εξαπατούν τις Αρχές και τους καταναλωτές.
«Υπάρχουν κάποιες εταιρείες που μπορεί να κερδίσουν λίτρα από τα καύσιμα. Κάποιος προγραμματιστής μπορεί να αλλάξει κάποια δεδομένα μέσα στην κονσόλα, ώστε να μην φαίνονται ξεκάθαρα στην υπηρεσία ελέγχου ότι μένουν λίτρα στο καζάνι.
Υπάρχουν τεχνικοί που σε πλευρίζουν και σου λένε »θέλεις να το κάνουμε έτσι για να κονομάς;»» ανέφερε στο OPEN άνθρωπος της αγοράς.
Όπως πρόσθεσε στη συνέχεια «ο πρατηριούχος μπορεί να κερδίζει από 5 λεπτά έως 30 λεπτά ανάλογα. Ο προγραμματιστής κερδίζει 10.000 ευρώ. Μιλάμε για εγκατάσταση που θα αφήσει αρκετά λεφτά στον πρατηριούχο. Αν σκεφτείς 10 λεπτά στο λίτρο στα 100.000 λίτρα έχεις κάνει απόσβεση. ένας άλλο τρόπος επίσης είναι να υπάρχει ένα δεύτερο καζάνι το οποίο δεν είναι συνδεδεμένο με το εισροών – εκροών».
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, κάθε χρόνο οι καταναλωτές πληρώνουν 120 εκατομμύρια ευρώ για καύσιμο που δεν μπήκε ποτέ στο ρεζερβουάρ των οχημάτων τους ενώ έως 300 εκατομμύρια ευρώ χάνει το ελληνικό δημόσιο. Σύμφωνα με έρευνα του Μετσόβειου Πολυτεχνείο η κλοπή στην αντλία κυμαίνεται μεταξύ 4% και 24%.