EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ποιοι οδηγοί και επιβάτες διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο για θανατηφόρο ατύχημα

poioi-odigoi-kai-epivates-diatrechoun-megalytero-kindyno-gia-thanatiforo-atychima-635234

Αναλύοντας τα χαρακτηριστικά των οχημάτων που επηρεάζουν τη σοβαρότητα των τραυματισμών σε περίπτωση ατυχήματος, τον μεγαλύτερο ρόλο παίζει η μάζα του αυτοκινήτου.

Οι επιβάτες βαρύτερων οχημάτων είναι λιγότερο πιθανό να τραυματιστούν σοβαρά ή θανάσιμα, όταν συγκρουστούν με άλλο όχημα που είναι ελαφρύτερο.

Για παράδειγμα, σε μια σύγκρουση ενός αυτοκινήτου 1.600 κιλών και ενός ελαφρύτερου αυτοκινήτου που ζυγίζει 1.300 κιλά ο κίνδυνος θανατηφόρων τραυματισμών μειώνεται κατά 50% για τους επιβάτες του βαρύτερου αυτοκινήτου, ενώ αυξάνεται κατά σχεδόν 80% για τους επιβάτες του ελαφρύτερου αυτοκινήτου. Σε περίπτωση αύξησης της μάζας κατά 300 κιλά ο κίνδυνος θανατηφόρων τραυματισμών είναι επίσης 30% υψηλότερος για τους ευάλωτους χρήστες.

τροχαία

Αν πάρουμε δύο αυτοκίνητα με εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά, δηλαδή ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης βάρους περίπου 1.000 κιλών και ένα μεγαλύτερο βάρους 2.000 κιλών, οι επιβάτες του ελαφρού οχήματος είναι περίπου 3 φορές πιο πιθανό να υποστούν σοβαρούς τραυματισμούς από ότι αν τα δύο οχήματα είχαν παρόμοια μάζα.

Οι επιβάτες ενός αυτοκινήτου με 50 kW περισσότερη ισχύ έχουν 65% λιγότερες πιθανότητες να υποστούν θανατηφόρο τραυματισμό. Από την άλλη πλευρά, οι επιβάτες ενός αυτοκινήτου που χτυπιέται από όχημα με υψηλότερη ισχύ 50 kW στη μέση του αυτοκινήτου έχουν 125% περισσότερες πιθανότητες να υποστούν θανατηφόρο τραυματισμό.

Αυτό το αποτέλεσμα εξηγείται από το γεγονός ότι η ισχύς και η μάζα του οχήματος συνδέονται στενά, αλλά και από το γεγονός ότι η μεγάλη ισχύς συχνά συμβαδίζει με ένα πιο επιθετικό στιλ οδήγησης.

Τροχαία τρακαρίσματα από πίσω

Ο κίνδυνος θανατηφόρου τραυματισμού μεταξύ των ευάλωτων χρηστών του δρόμου αυξάνεται καθώς αυξάνεται το ύψος του καπό του οχήματος που τους χτυπά. Έτσι, σύμφωνα με την μελέτη του ερευνητικού ινστιτούτου vias ένας πεζός ή ποδηλάτης που χτυπηθεί από αυτοκίνητο με κουκούλα ύψους 90 εκατοστών διατρέχει 30% μεγαλύτερο κίνδυνο θανατηφόρου τραυματισμού σε σχέση αν χτυπηθεί από όχημα με καπό 10 εκατοστά χαμηλότερο.

Η μεγάλη ηλικία ενός οχήματος είναι δυσμενής για τους επιβάτες. Έτσι σε σύγκριση με ένα καινούριο αυτοκοκίνητο (0-3 ετών), ο κίνδυνος σοβαρών τραυματισμών αυξάνεται κατά 60% για τους επιβάτες ενός παλιού αυτοκινήτου που είναι άνω των 12 ετών.

Οι επιβάτες ενός φορτηγού είναι λιγότερο πιθανό να τραυματιστούν σοβαρά ή να σκοτωθούν από τους επιβάτες ενός αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα ο κίνδυνος μειώνεται κατά 65% για τους επιβάτες ενός pick-up και αυξάνεται κατά 50% για τους επιβάτες αυτοκινήτου που εμπλέκονται σε ατύχημα με pick-up. Για έναν πεζό ή ποδηλάτη που χτυπιέται από pick-up, ο κίνδυνος σοβαρού τραυματισμού αυξάνεται κατά 90%.

Επίσης, οι επιβάτες SUV διατρέχουν λιγότερο κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού ή θανάτου από τους επιβάτες άλλων αυτοκινήτων. Οι επιβάτες ενός αυτοκινήτου που εμπλέκονται σε ατύχημα με ένα SUV έχουν υψηλότερο κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού. Επομένως, ο κίνδυνος σοβαρού τραυματισμού μειώνεται κατά 25% για τους επιβάτες SUV και αυξάνεται κατά 20% για τους επιβάτες αυτοκινήτου που εμπλέκονται σε ατύχημα με SUV.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι τα τελευταία 20 χρόνια, τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου εξελίσσονται όλο και περισσότερο προς όφελος των επιβατών. Έτσι η μέση μάζα των αυτοκινήτων έχει αυξηθεί σχεδόν κατά 30% (από 1.186 κιλά το 2000 σε 1.521 κιλά το 2021), η μέση ισχύς των αυτοκινήτων έχει αυξηθεί κατά 60% (από 65 kW το 2000 σε 103 kW το 2021) και το μέσο ύψος των καπό αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 15% (από 73 εκ. σε 83 εκ.).

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο