Υπάρχει ένα αυτοκίνητο που κυκλοφορεί στην Ελλάδα, το οποίο είναι ποιο ακριβό με χειροκίνητο κιβώτιο απ’ ότι με αυτόματο. Ποιο είναι;
Τα τελευταία χρόνια το χειροκίνητο κιβώτιο τείνει προς την οριστική του κατάργηση. Υπάρχει όμως ένα αυτοκίνητο που παρότι διαθέτει ένα εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής στον βασικό του εξοπλισμό, διατίθεται προαιρετικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Πρόκειται για τη νέα BMW M2, το μικρό και ελαφρύ, οδηγοκεντρικό, σπορ κουπέ από τη Βαυαρία.
Το παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι η τιμή του αυτοκινήτου με το προαιρετικό αυτό χειροκίνητο κιβώτιο, είναι υψηλότερη απ΄ ότι με το αυτόματο. Πιο συγκεκριμένα, η προσθήκη του κοστίζει 695 ευρώ, ανεβάζοντας την τιμή της M2 από τα 96.445 € στα 97.140 €.
Η νέα BMW M2 συνεχίζει την παράδοση της μάρκας στα σούπερ σπορ compact μοντέλα, που ξεκίνησε το 1973 με την άφιξη της BMW 2002 turbo. Επίσης, επεκτείνει την επιτυχία της προκατόχου της, που κατέγραψε σχεδόν 60.000 πωλήσεις σε όλο τον κόσμο.
Εφοδιάζεται με τον εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 3.000 κ.εκ., με τεχνολογία M TwinPower Turbo και δυνατότητα λειτουργίας σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής. Διαφέροντας μόνο σε λίγες λεπτομέρειες από τον κινητήρα που χρησιμοποιείται στα μοντέλα BMW M3 και BMW M4, εντυπωσιάζει με την άμεση απόκριση, την υγιή δίψα του για υψηλούς ρυθμούς περιστροφής και την γραμμική παροχή ισχύος στο υψηλό φάσμα στροφών.
Αποδίδει 460 ίππους, επομένως ξεπερνά σε απόδοση τη βασική μονάδα που χρησιμοποιούσε η προκάτοχός της κατά 90. Η μέγιστη ροπή των 550 Nm παράγεται μεταξύ 2.650 και 5.870 σαλ., η μέγιστη ισχύς αποδίδεται στις 6.250 σαλ., ενώ στροφάρει μέχρι τις 7.200 σαλ.
Το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ενδείκνυται για ένα σπορ στυλ οδήγησης, όχι μόνο χάρη στην ακρίβεια των αλλαγών, αλλά και λόγω του Gear Shift Assistant, που χρησιμοποιεί σύστημα εμπλοκής με βάση την ταχύτητα για να εξασφαλίσει λειτουργία χωρίς ολίσθηση στα κατεβάσματα κατά το φρενάρισμα στις στροφές. Εάν χρειαστεί, το Gear Shift Assistant μπορεί να απενεργοποιηθεί στο μενού του M Setup.
Η νέα BMW M2 ολοκληρώνει το σπριντ 0 – 100 km/h σε 4,1 δευτερόλεπτα με το οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic και σε 4,3 δευτ. όταν εφοδιάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Μπορεί να επιταχύνει από 0 στα 200 km/h σε 13,5 δευτ. (αυτόματο) ή 14,3 δευτ. (χειροκίνητο). Η τελική ταχύτητα της νέας BMW M2 (περιορισμένη από τον ηλεκτρονικό κόφτη) είναι 250 km/h και μπορεί να αυξηθεί στα 285 km/h με την παραγγελία του προαιρετικού M Driver’s Package.