Στα σκαριά συμφωνία με δύο γνωστούς κατασκευαστές από την Ιαπωνία, πως και γιατί θα αποκτήσουν τεράστιο πλεονέκτημα
Στη ραγδαία εξελισσόμενη και απρόβλεπτη πλέον αγορά του αυτοκινήτου παγκοσμίως, τα πράγματα θυμίζουν… ναρκοπέδιο. Η κινεζική επέλαση στα ηλεκτρικά, οι δασμοί και ο εμπορικός πόλεμος αλλά και ο αγώνας δρόμου για την «πράσινη μετάβαση», έχουν φέρει με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο, σε πολύ δύσκολη θέση τους λεγόμενους παραδοσιακούς κατασκευαστές, οι οποίοι αδυνατούν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.
Μέσα σε αυτά τα πλαίσια, πολλά αλλάζουν και πρέπει να αλλάξουν: ανήκουστες συμμαχίες, αναδιαρθρώσεις στην δομή και στην λειτουργία εταιρειών και ομίλων, καθώς και αναθεωρήσεις στα στρατηγικά πλάνα ανάπτυξης.
Τις τελευταίες εβδομάδες, κυκλοφόρησαν φήμες ότι η Foxconn, ο ταϊβανέζικος γίγαντας ηλεκτρονικών που παράγει τα iPhone της Apple, μεταξύ άλλων, ενδιαφερόταν να αγοράσει τις μετοχές της Nissan, μετά την αποτυχία των διαπραγματεύσεων με τη Honda. Ο πρόεδρος Young Liu αρνήθηκε ότι ισχύει κάτι τέτοιο, ωστόσο δήλωσε ότι «μέσα σε μερικούς μήνες» θα μπορούσε να υπογραφεί συμφωνία με δύο Ιάπωνες κατασκευαστές αυτοκινήτων για την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων.
Ο Liu, δεν κατονόμασε τις εταιρείες που εμπλέκονται αλλά η Nissan και η Honda φαίνονται ότι είναι οι πιο πιθανές να λαμβάνουν μέρος σε αυτές τις συζητήσεις. Η Ταϊβανέζικη Foxconn, η οποία τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιείται ολοένα και περισσότερο στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας (με επενδύσεις σε ημιαγωγούς, συνεργασίες με Nvidia, Stellantis, Infineon και ZF Group), επανέλαβε ότι η πρόθεσή της δεν είναι να αποτελέσει μια νέα «μάρκα» αυτοκινήτου αλλά να έχει έναν δορυφορικό / επικουρικό ρόλο, ως προμηθευτής, συμμέτοχος στην σχεδίαση και στην ανάπτυξη αλλά και –το σημαντικότερο- προσφέροντας κατασκευαστικές υπηρεσίες.
Χωρίς κανείς να αμφισβητεί το ότι η Foxconn έχει τα φόντα ώστε να συνδράμει στην ανάπτυξη και στην σχεδίαση ηλεκτρικών οχημάτων (άλλωστε το έχει επιχειρήσει με μια δική της γκάμα) το στοιχείο το οποίο μπορεί να προσδώσει τεράστιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις αυτοκινητοβιομηχανίες που θα συνάψουν συμφωνία μαζί της, είναι ακριβώς ο κατασκευαστικός τομέας.
Πρόκειται για έναν γίγαντα ο οποίος πέραν της Apple, «νοικιάζει» γραμμές παραγωγής στις Sony, Dell, Google, Μicrosoft και Xiaomi, κατασκευάζοντας την πλειοψηφία των consumer ηλεκτρονικών συσκευών του πλανήτη. Το στοιχείο αυτό, καθώς και το ότι από την Foxconn εξαρτώνται οι παραγωγές εταιρειών αμερικανικών, σινικών και ιαπωνικών συμφερόντων, της προσφέρει «ασυλία» σε ότι αφορά στην επιβολή δασμών και «ουδετερότητα» στον εμπορικό πόλεμο που έχει ξεσπάσει.
Εξίσου σημαντικό, είναι το γεγονός ότι η Foxconn έχει γραμμές παραγωγής (και παρουσία) σε Κίνα, ΗΠΑ, Ινδία, Ευρώπη και Μεξικό, προσδίδοντας της τεράστια ευελιξία σε ότι αφορά στην αποφυγή μελλοντικών δασμών, όπως και αν διαμορφωθούν οι εμπορικές σχέσεις, ανάμεσα στις μεγαλύτερες αγορές του πλανήτη.
Με βάση αυτά τα δεδομένα, αντιλαμβάνεται κανείς ότι η Foxconn, μπορεί εμμέσως πλην σαφώς να παίξει τον ρόλο του ρυθμιστή της αγοράς και η είσοδος της στο πεδίο του αυτοκινήτου, έστω και αν αυτή περιορίζεται στην «κατά παραγγελία» κατασκευή οχημάτων, είναι το «υπερατού» στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Θα είναι άραγε η Honda και η Nissan που θα αποκτήσουν αυτό το πλεονέκτημα;
Όλες οι ειδήσεις
Renault 5 Turbo 3E: Από το… «χρονοντούλαπο» με 540 ίππους!⚡
Για ποιον λόγο τα αυτόματα κιβώτια έχουν «νεκρά» και πότε την χρησιμοποιούμε
Κάν’ το όπως η Honda: Η Ferrari κατοχύρωσε πατέντα για μοτέρ με οβάλ πιστόνια