Με το ποσοστό των πωλήσεων ηλεκτρικών μοντέλων της να παραμένει σχεδόν αμελητέο, η Toyota εστιάζει και πάλι στην ανάπτυξη θερμικών κινητήρων.
Η πιο επιτυχημένη μάρκα αυτοκινήτων, ή αλλιώς… Toyota, πούλησε περισσότερα αυτοκίνητα απ’ όσο ποτέ, με 11.233.039 πωλήσεις συνολικά μέσα στο 2023. Εξ αυτών, μόνο 104.018 ήταν αμιγώς ηλεκτρικά, δηλαδή ένα πενιχρό ποσοστό που δεν ξεπέρασε το 1% των συνολικών πωλήσεων. Κατά τη διάρκεια της πρόσφατης ομιλίας του, ο CEO της Toyota, Akio Toyoda, επιβεβαίωσε αυτό που είχε ανακοινωθεί για πρώτη φορά στο Tokyo Auto Salon του 2024, δηλαδή ότι η ιαπωνική μάρκα επικεντρώνεται στην ανάπτυξη νέων θερμικών κινητήρων.
Απαντώντας σε ερωτήσεις του κοινού, ο Toyoda είπε πως, κατά τη γνώμη του, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της εταιρείας δεν θα ξεπεράσουν ποτέ το μερίδιο αγοράς του 30%. Ως αποτέλεσμα, το υπόλοιπο 70% θα αποτελείται από θερμικά, υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα με κυψέλες υδρογόνου. Μια επιπλέον λύση θα μπορούσαν να παρέχουν οι κινητήρες υδρογόνου, ενώ δεν υπήρξε καμία αναφορά σε πετρελαιοκινητήρες.
Η Toyota βλέπει τα πράγματα διαφορετικά, καθώς πιστεύει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν μπορούν να είναι η μοναδική λύση για ένα «πράσινο» μέλλον. Ο Akio Toyoda ανέφερε ότι η υποδομές φόρτισης χρειάζονται ακόμα αρκετή δουλειά και επισήμανε πως «ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι ζουν χωρίς πρόσβαση σε ηλεκτρική ενέργεια» παγκοσμίως. Δεδομένου ότι η Toyota πουλά αυτοκίνητα και σε αυτές τις περιοχές, ένα “all-in” στα ηλεκτρικά μοντέλα θα φάνταζε παράλογο.
Το ότι η Toyota αναπτύσσει νέους θερμικούς κινητήρες αποτελεί είδηση δείχνει το πόσο έχει αλλάξει ο «χάρτης» της αυτοκίνησης τα τελευταία χρόνια. Με την πλειοψηφία των αυτοκινητοβιομηχανιών να βάζουν πλώρη προς τον εξηλεκτρισμό των υπαρχόντων μοντέλων τους και στην ανάπτυξη νέων EV, εταιρείες όπως η Toyota δείχνουν πως υπάρχει ακόμα ελπίδα για τα θερμικά μοντέλα που τόσο αγαπήθηκαν.
Όλες οι ειδήσεις
Νέα Lancia Ypsilon: Ταξιδεύεις ή θα μείνεις;
Χάμιλτον στη Ferrari: Το άγγιγμα του Μίδα
Δοκιμή Toyota Prius Plug-in Hybrid: Έχει ο καιρός γυρίσματα!