EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πατέντα εξάχρονου βενζινοκινητήρα κατοχύρωσε η Porsche

patenta-exachronou-venzinokinitira-katochyrose-i-porsche-731473

Ο κατοχυρωμένος με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας σχεδιασμός του εξάχρονου κινητήρα της Porsche διακρίνεται για την αποδοτικότητα του.

Η Porsche αποκάλυψε μια παράξενη (και ενδεχομένως λαμπρή) ιδέα για έναν εξάχρονο κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αν δεν γνωρίζετε τις βασικές αρχές ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, θα προσπαθήσουμε να το κρατήσουμε απλό. Αν γνωρίζετε πώς λειτουργούν οι κινητήρες… θα προσπαθήσουμε και πάλι να το κρατήσουμε απλό.

Με πολύ λίγες εξαιρέσεις, κάθε αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης χρησιμοποιεί έναν τετράχρονο κινητήρα: εισαγωγή, συμπίεση, ανάφλεξη και εξαγωγή. Στην εισαγωγή ο αέρας και το καύσιμο εισέρχονται στον κύλινδρο. Η συμπίεση είναι όταν το έμβολο ωθεί αυτό το μείγμα στην κορυφή του κυλίνδρου. Το μείγμα αναφλέγεται, σπρώχνοντας το έμβολο πίσω προς τα κάτω για τη διαδρομή. Η εξαγωγή είναι το τελευταίο βήμα, που ωθεί το υπόλοιπο αέριο έξω από τον κύλινδρο.

Porsche

Οι σχεδιαστές της Porsche εκτιμούν ότι μπορούν να προσθέσουν άλλες δυο συνολικά διαδρομές σε αυτή τη διαδικασία. Τα έγγραφα που κατατέθηκαν στο Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και Εμπορικών Σημάτων των ΗΠΑ περιγράφουν συγκεκριμένα αυτό ως «έξι μεμονωμένους κτύπους που μπορούν να χωριστούν σε δύο ακολουθίες τριών κτύπων». Η πρώτη ακολουθία, λοιπόν, θα ήταν εισαγωγή-συμπίεση-καύση, ακολουθούμενη από συμπίεση-καύση-εξαγωγή.

Porsche

Για να γίνει αυτό, το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της Porsche δείχνει έναν στροφαλοφόρο άξονα να περιστρέφεται σε έναν δακτύλιο με δύο ομόκεντρους κύκλους – έναν δακτύλιο. Αυτό εναλλάσσει το κεντρικό σημείο περιστροφής, μειώνοντας ουσιαστικά ελαφρώς τη διαδρομή του εμβόλου (κάτω νεκρό σημείο) για τις πρόσθετες διαδρομές. Αυτό με τη σειρά του αλλάζει τη συμπίεση, αφού το έμβολο δεν κινείται τόσο ψηλά (άνω νεκρό σημείο) στον κύλινδρο. Και αυτό σημαίνει επίσης ότι αυτός ο κινητήρας έχει δύο άνω και κάτω νεκρά σημεία.

Porsche

Γιατί όλη αυτή η πολυπλοκότητα; Εν ολίγοις, αυτός ο σχεδιασμός έχει τη δυνατότητα να παράγει περισσότερη ισχύ με καλύτερη απόδοση. Σε έναν τυπικό κινητήρα, μόνο μία στις τέσσερις διαδρομές παράγει πραγματικά ισχύ. Αυτό αλλάζει τη φόρμουλα σε μία διαδρομή στις τρεις, και επίσης καίει το μείγμα πιο καλά. Φυσικά, το μειονέκτημα είναι η πρόσθετη πολυπλοκότητα. Το αν τα κέρδη είναι αρκετά για να δικαιολογήσουν τον σχεδιασμό, μένει να το δούμε.

Porsche

Όπως συμβαίνει με πολλές πατέντες, είναι πιθανό αυτή να μην δει ποτέ το φως της ημέρας. Σίγουρα είναι μια ενδιαφέρουσα ιδέα, αλλά ίσως πιο σημαντικό, υποδηλώνει ότι η Porsche εργάζεται πολύ σκληρά για να βρει τρόπους να διατηρήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ζωντανούς εν μέσω της ώθησης προς την ηλεκτρική ενέργεια.

Όλες οι ειδήσεις

Η Μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής και ο… στοιχειωμένος αυτοκινητόδρομος 13

Επανάσταση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μπαταρίες προφέρουν 80% μεγαλύτερη αυτονομία! Ποια εταιρεία έχει το «μυστικό»

Toyota Prius: «Βασιλιάς» στη χαμηλή κατανάλωση με 2,5 λίτρα/100 χλμ.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο