Τρεις φορές πιο ακριβές οι τιμές parking στο Παρίσι για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων συγκεκριμένων χαρακτηριστικών
Ρύποι; Παλαιότητα; Κυβισμός; Τιμή αγοράς; Όλα αυτά θα μπορούσαν να αποτελέσουν συνισταμένες οι οποίες θα αιτιολογούσαν ενδεχομένως «καπέλο» στις τιμές parking εντός του κέντρου ενός μεγάλου αστικού κέντρου.
Η δήμαρχος Παρισίων Anne Hidalgo όμως, είχε μια διαφορετική προσέγγιση και από τις αρχές του Οκτώβρη, έχει τεθεί σε εφαρμογή ένα μέτρο που προβλέπει ότι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που ξεπερνούν συγκεκριμένα όρια σε ένα μετρήσιμο χαρακτηριστικό τους, θα πρέπει να πληρώνουν τριπλάσιες τιμές στις θέσεις parking.
Συγκεκριμένα, στο κέντρο του Παρισιού, το ωριαίο αντίτιμό του parking ανέρχεται, για τη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων, στα 18 ευρώ, ενώ στα προάστια, στα 12 ευρώ.
Η πρόθεση δημάρχου και τοπικής αυτοδιοίκησης, ήταν να μειώσουν τον αριθμό των ογκωδών, μεγάλου μεγέθους αυτοκινήτων (δλδ των SUV για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους) από τους δρόμους της πόλης, με την αιτιολογία ότι αυτά καταλαμβάνουν πολύ χώρο και δεν είναι «συμβατά» στις κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν σε μια πόλη όπως το Παρίσι.
Η θέση αυτή, έχει μια λογική και μπορεί να υποστηριχθεί με επιχειρήματα, μάλιστα η απόφαση για την θέσπιση του μέτρου, λήφθηκε κατόπιν δημοψηφίσματος στις αρχές του έτους, με τους παριζιάνους να ψηφίζουν «ναι», σε ποσοστό 54,5%.
Το θέμα όμως είναι ότι αντί να χρησιμοποιηθούν ως κριτήριο οι τιμές που είναι άμεσα σχετικές με το μέγεθος και τις εξωτερικές διαστάσεις, δηλαδή το μήκος και το πλάτος των αυτοκινήτων (προφανώς), τελικά αποφασίστηκε να λαμβάνεται υπ όψιν… το βάρος.
Σίγουρα, υπάρχει σύνδεση μεταξύ όγκου και βάρος αλλά δεν είναι πάντα σε ανάλογη σχέση, ενώ αυτομάτως, τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά μοντέλα περιέρχονται σε μειονεκτική θέση, μιας που λόγω μπαταριών, είναι «εγγενώς» πιο βαριά από τα συμβατικά μοντέλα.
Το… «ζύγισμα» των αυτοκινήτων, θα γίνεται με την διασταύρωση των στοιχείων της πινακίδας τους, προφανώς σε μια βάση δεδομένων όπου θα είναι καταχωρημένο το βάρος για κάθε μοντέλο. Για τα αμιγώς θερμικού κινητήρα και υβριδικά μοντέλα, το όριο βάρους πάνω από το οποίο θα ισχύει το «χαράτσι», είναι τα 1.600 κιλά, ενώ για τα ηλεκτρικά, το όριο είναι οι 2 τόνοι.
Πολλά είναι τα μοντέλα που υπερβαίνουν αυτά τα όρια, ειδικά μιλώντας για υβριδικά και ηλεκτρικά, χωρίς όμως να θεωρούνται «ανοικονόμητα» σε μέγεθος. Με το μέτρο αυτό επίσης, αποκλείονται εμμέσως από την κυκλοφορία στο Παρίσι, οχήματα με χαμηλές ή μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Ήδη έχουν υπάρξει πολλές αντιδράσεις, όχι τόσο για το μέτρο, όσο για το κριτήριο που έχει χρησιμοποιηθεί και αναμένεται αυτές να ενταθούν μελλοντικά.
Όλες οι ειδήσεις
Άμα έχεις λεφτά για πέταμα: Ο Mark Zuckerberg, παρήγγειλε την πιο άσχημη Porsche Cayenne… ever!
Ποιος είναι ο σιωπηλός φονιάς της οδήγησης, που θέλει να σας σκοτώσει
Ατύχημα για διάσημο Youtuber στις ΗΠΑ – Τράκαρε τη McLaren του