Στο νέο Ποινικό Κώδικα που θα αρχίσει να εφαρμόζεται την 1η Μαΐου, αναφέρθηκε ο Υπουργός Δικαιοσύνης Γιώργος Φλωρίδης.
Μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, τόνισε ότι πλέον δεν θα υπάρχει πράξη που για την οποία αν κάποιος καταδικαστεί θα μείνει ατιμώρητος. Ανάλογα με την βαρύτητα των πράξεων, το δικαστήριο θα μπορεί να ορίζει μερική έκτιση της ποινής (π.χ. για καταδίκη 2-3 ετών, η έκτιση μπορεί να είναι 1-6 μήνες).
«Δεν είναι υποχρεωτικό να εγκληματούμε, αλλά να τηρούμε τους νόμους. Να σεβόμαστε την ελευθερία των συμπολιτών μας», σχολίασε ο κ. Φλωρίδης.
Ο Γιώργος Φλωρίδης ανέφερε τι θα ισχύει από 1η Μαΐου στον νέο Ποινικό Κώδικα και έφερε ως παράδειγμα την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη και στην επακόλουθη πρόκληση σοβαρού τροχαίου ατυχήματος.
«Η διαφορά ανάμεσα στο τώρα και από την 1η Μαΐου είναι η εξής: «Εάν περάσεις κόκκινο, που σημαίνει πράσινο για έναν άλλον ο οποίος ανύποπτα και σεβόμενος τον νόμο περνάει με πράσινο, εσύ όμως το βλέπεις στο κόκκινο, έχει μεσολαβήσει και πορτοκαλί και παρ’ όλα αυτά το περνάς για να τον τραυματίσεις βαριά ή να τον σκοτώσεις τότε οι ποινές είναι κάθειρξη, δηλαδή θα πας μέσα ό,τι και να γίνει. Και έτσι, δεν μπορεί κάποιος να ισχυριστεί, «Ξέρεις, έλα μωρέ και τι έγινε, πέρασα το κόκκινο». Κόκκινο για σένα είναι πράσινο για έναν άλλον. Όταν λοιπόν, προκαλείς βλάβη ή όταν αφήνεις τον άλλον ανάπηρο για όλη του τη ζωή ή όταν τον σκοτώσεις, εκεί για τα πράγματα δεν μπορεί να λέμε «Έλα μωρέ, τι έγινε…». Τι θα πει τι έγινε; Όταν έναν άνθρωπο τον έκανες ανάπηρο για όλη του τη ζωή και ένα νέο ή όταν τον σκότωσες. Λοιπόν, θέλει προσοχή. Και το κόκκινο δεν είναι κάτι που δεν το βλέπεις. Το βλέπεις και παρ’ όλα αυτά το βλέπεις και περνάς. Αυτά λοιπόν, πρέπει να αρχίσουμε να τα ξανασκεφτόμαστε».
Έρχονται αλλαγές στον ΚΟΚ: Αυστηρότερες ποινές για παραβάτες – Αλλάζουν τα όρια ταχύτητας
Δέκα έξι χρόνια έχει να αλλάξει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), γεγονός που επισπεύδει την αναθεώρησή του.
Σε αυτήν, εξετάζεται και η μείωση του ορίου ταχύτητας στον εσωτερικό αστικό ιστό και σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας. «Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει ως ύψιστη προτεραιότητα τα θέματα οδικής ασφάλειας, πράγματι ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει να αναθεωρηθεί συνολικά από το 2008. Μέσα στο 2024 στο πρώτο εξάμηνο στόχος μας είναι να αναθεωρήσουμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, μια πολιτική δίκαιων ποινών προς την κατεύθυνση αλλαγής κουλτούρας των οδηγών, με χαμηλότερα όρια ταχύτητας εντός του αστικού ιστού και στόχος μας επίσης είναι προφανώς η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων» επισημαίνει η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου.
Πάντως, σημαντική παράμετρος για την ολοκλήρωση της αναθεώρησης του ΚΟΚ, είναι τόσο η αστυνόμευση όσο και εκπαίδευση των οδηγών.
Στη στρατηγική για την οδική ασφάλεια βασικός στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είναι η μείωση των τροχαίων συμβάντων και για την αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας εξετάζεται η ένταξη ψηφιακών μέσων για την επιτήρησή του καθώς είναι πρακτικά αδύνατον να υπάρχει ένας αστυνομικός για κάθε παραβάτη οδηγό.
Στον σχεδιασμό προβλέπονται, ακόμη, λελογισμένες ποινές και πρόστιμα µε στόχο τη συμμόρφωση του οδηγού που παραβίασε τους κανόνες και όχι «ποινές» στο όχημα.
Έτσι, στην περίπτωση που η παράβαση αφορά το ίδιο το όχημα -όπως για παράδειγμα η στάθμευση σε θέση ΑμεΑ, καθώς προβλέπεται η αφαίρεση των πινακίδων του οχήματος- θα πρέπει, για να παραλάβει τις πινακίδες ο οδηγός, να παραδώσει την άδειά του.
Στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια εντάσσονται και παρεμβάσεις όπως η αναβάθμιση της ποιότητας του οδοστρώματος, με κόμβους κι έξυπνες διαβάσεις.
Αποκαρδιωτικά στοιχεια της ΕΛΣΤΑΤ για τα Τροχαία
Τη μαύρη λίστα στον ολοένα αυξανόμενο αριθμό Τροχαίων περιστατικών, επιβεβαιώνει η ΕΛΣΤΑΤ.
Ειδικότερα, τα στοιχεία της Αρχής για τον μήνα Νοέμβριο, καταδεικνύουν ότι σημειώθηκε αύξηση των περιστατικών κατά 3,5% με 945 τροχαία ατυχήματα από τα 913 τον Νοέμβριο του 2022.
Τον ίδιο μήνα 45 άνθρωποι άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο. Συνολικά τραυματίστηκαν 1.096 οδηγοί και συνεπιβάτες, εκ των οποίων βαριά τραυματίστηκαν 52.
Όλες οι ειδήσεις
Θα απαγορεύσει η ΕΕ την επισκευή αυτοκινήτων άνω των 15 ετών;
To Audi A3 ανανεώνεται και καλωσορίζει τη νέα έκδοση Allstreet
Η νέα Porsche Taycan Turbo GT «σαρώνει» σε Laguna Seca και Nürburgring