Η «τρέλα» για τα SUV συνεχίζεται και αυτά γίνονται ολοένα και μεγαλύτερα, χωρώντας με το ζόρι σε χώρους στάθμευσης και Ευρωπαϊκούς δρόμους.
Η δημοτικότητα των SUV συνεχίζεται να αυξάνεται και ενώ το μεγάλο τους μέγεθος μπορεί να μην αποτελεί πρόβλημα για χώρες όπως η Αμερική, δυστυχώς δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για την Ευρώπη. Τα SUV συνεχίζουν να… παχαίνουν ασταμάτητα, ουσιαστικά εκτοπίζοντας τους υπόλοιπους οδηγούς, τους ποδηλάτες και τους πεζούς. Το εν λόγω πρόβλημα μπορεί να μην είναι τόσο εμφανές στις -super sized- πολιτείες της Αμερικής, ωστόσο, το αντίθετο συμβαίνει στις πυκνοκατοικημένες πόλεις της Ευρώπης και στους στενούς τους δρόμους.
Μια πρόσφατη μελέτη αποκαλύπτει πως τα επιβατικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη γίνονται όλο και μεγαλύτερα, αποκτώντας 1 εκ. «περιφέρειας» κάθε 2 χρόνια. Αν το συγκεκριμένο φαινόμενο συνεχιστεί, το παρκάρισμα των υπερμεγεθών SUV σε λίγο θα θυμίζει… tetris, ενώ θα απομένει ολοένα και λιγότερος χώρος στον δρόμο για τους υπόλοιπους οδηγούς. Οι ειδικοί πετούν το «μπαλάκι» στην πολιτεία, προειδοποιώντας πως η ΕΕ θα πρέπει να παρέμβει όσο το δυνατόν γρηγορότερα προτού ο δρόμος γίνει «κόλαση» για πεζούς και ποδηλάτες.
Αυτή τη στιγμή, το μέγιστο επιτρεπόμενο πλάτος για ένα όχημα στην Ευρώπη είναι 255 εκ., αλλά όταν ο εν λόγω νόμος αφορούσε περισσότερο λεωφορεία και φορτηγά όταν και άρχισε να ισχύει στα μέσα του ΄90. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο «παραθυράκι», μεγαλώνοντας ολοένα και περισσότερο τα SUV που πουλούν στις Ευρωπαϊκές αγορές.
Μοντέλο | Πλάτος (εκ.) |
BMW X5 / X6 | 2,004 mm |
BMW X7 | 2,000 mm |
BMW XM | 2,004 mm |
Mercedes-Benz GLS | 2,030 mm |
Audi Q8 | 1,995 mm |
Porsche Cayenne | 1,995 mm |
VW Touareg | 1,984 mm |
Land Rover Defender | 2,008 mm |
Range Rover / Range Rover Sport | 2,047 mm |
Volvo EX90 | 2,039 mm |
Kia EV9 | 1,980 mm |
Παράλληλα, οι περισσότεροι χώροι στάθμευσης στην Ευρώπη προορίζονται για αυτοκίνητα με μέγιστο πλάτος 180 εκ., ενώ απ’ ότι μπορούμε να δούμε στον παραπάνω πίνακα, τα περισσότερα SUV που κυκλοφορούν ξεπερνούν αρκετά αυτόν τον αριθμό. Η νέα έρευνα προτείνει πως οι νομοθέτες θα πρέπει να επανεξετάσουν το μέγιστο επιτρεπτό μέγεθος των επιβατικών οχημάτων, ένα χαρακτηριστικό που είναι ζωτικής σημασίας για την οδική ασφάλεια.
Όλες οι ειδήσεις
Οδήγηση με χιόνια: Πώς βάζω αλυσίδες στο αυτοκίνητο; – Δείτε το βίντεο με οδηγίες βήμα βήμα