Στην Stellantis δε πιστεύουν ότι η κατασκευή EV στην Ευρώπη είναι συμφέρουσα – εξετάζουν τη δυνατότητα κατασκευής στην Ινδία.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε πρόσφατα στα μέσα ενημέρωσης ότι η βάση προμηθευτών χαμηλού κόστους στην Ινδία θα μπορούσε να βοηθήσει την εταιρεία να πετύχει τους στόχους ποιότητας και κόστους μέχρι το τέλος του 2023. Η δήλωση αυτή έρχεται λίγο μετά από το πρόσφατο ταξίδι του στη χώρα.
Ενώ ο Tavares αναγνώρισε ότι η Ινδία αντιπροσωπεύει μόνο ένα μικρό κομμάτι των παγκόσμιων πωλήσεων της εταιρείας, είπε ότι ο στόχος της Stellantis είναι να προμηθεύεται εξαρτήματα EV τοπικά, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών.
«Μέχρι στιγμής, η Ευρώπη δεν είναι σε θέση να κατασκευάσει προσιτά EV, επομένως η μεγάλη ευκαιρία για την Ινδία θα ήταν να μπορέσει να πουλά EV compact αυτοκίνητα σε προσιτή τιμή», δήλωσε ο Tavares. «Αυτό συζητάμε, αλλά δεν έχει αποφασιστεί. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε. Οι τελωνειακοί δασμοί για την εισαγωγή ενός αυτοκινήτου στην Ινδία είναι υψηλοί. Που σημαίνει ότι για να έχουμε ένα προσιτό EV, πρέπει να κατασκευαστεί στην Ινδία με Ινδούς προμηθευτές και εξαρτήματα», είπε. «Το EV σήμερα είναι κυρίως ένα πρόβλημα προσιτής τιμής. Δεν είναι θέμα τεχνολογίας».
O όμιλος Stellantis έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι θα λανσάρει ένα μικρό EV στην Ινδία μέσα στο επόμενο έτος, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα Smart Car που υποστηρίζει αυτήν τη στιγμή το νέο Citroen C3. Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης δύο μοντέλα Citroen ακόμα, βασισμένα στην πλατφόρμα Smart Car. Ενώ ο στόχος είναι να κατασκευάσει δεκάδες ηλεκτρικά οχήματα την επόμενη δεκαετία, ο Tavares είπε πρόσφατα ότι τα προσιτά EV θα χρειαστούν ακόμα πέντε έως έξι χρόνια.
Η Stellantis διατηρεί αυτή τη στιγμή δύο εργοστάσια συναρμολόγησης, ένα εργοστάσιο παραγωγής κινητήρων και ένα κέντρο τεχνολογίας πληροφοριών στην Ινδία. Πρόσφατα άνοιξε επίσης έναν κόμβο λογισμικού στο Bengalaru - που θα χρησιμεύσει ως βασικό κέντρο ανάπτυξης για μια από τις τεχνολογικές πλατφόρμες της εταιρείας.