Πέρυσι σχεδόν ένα στα δέκα BMW που κατασκευάστηκαν παγκοσμίως προήλθε από το εργοστάσιο του Ρέγκενσμπουργκ.
Οι προοπτικές για το BMW Group στο Άνω Παλατινάτο είναι καλές: Ο Διευθυντής του Εργοστασίου, Armin Ebner, είναι εξαιρετικά αισιόδοξος για το 2024. «Από τότε που προσθέσαμε μια νυχτερινή βάρδια το φθινόπωρο του περασμένου έτους, η ημερήσια παραγωγή μας έχει ήδη αυξηθεί κατά περίπου 300 οχήματα, και αυτή τη στιγμή είναι στα 1.300. Η συνολική ετήσια παραγωγή μας για το 2023 ήταν 238.301 οχήματα». Αυτό σημαίνει ότι πέρυσι σχεδόν ένα στα δέκα BMW που κατασκευάστηκαν παγκοσμίως προήλθε από το Ρέγκενσμπουργκ.
«Αυτό επιβεβαιώνει την ισχυρή απήχηση που έχουν στους πελάτες τα μοντέλα της compact κατηγορίας που κατασκευάζονται στο Ρέγκενσμπουργκ, η BMW X1 και η BMW X2», υπογραμμίζει ο Ebner. Η δεύτερη γενιά της BMW X2 ξεκίνησε να παράγεται στο Ρέγκενσμπουργκ τον Νοέμβριο. Το λανσάρισμα του αυτοκινήτου στην παγκόσμια αγορά που κατασκευάζεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο του BMW Group στο Ρέγκενσμπουργκ πραγματοποιήθηκε στις 2 Μαρτίου. Οι κύριες αγορές του θα είναι η Κίνα, οι ΗΠΑ και η Ευρώπη.
Ο Ebner εκτιμά ότι θα αυξηθεί περαιτέρω ο αριθμός των οχημάτων που θα παραχθούν στο Ρέγκενσμπουργκ το 2024. Για την ακρίβεια, το εργοστάσιο θα είναι σε θέση να κατασκευάζει πολύ περισσότερες από 300.000 μονάδες ετησίως, εφόσον αυτό δικαιολογείται από τη ζήτηση της αγοράς. Η παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων, ειδικότερα, αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά: Το 2024, τουλάχιστον μία στις τρεις BMW που θα βγαίνουν από τις γραμμές παραγωγής των εργοστασίων του BMW Group στη Βαυαρία θα είναι ηλεκτρική – και το ίδιο ισχύει και για το Ρέγκενσμπουργκ.
«Με τις BMW iX1 και BMW iX2 θα συνεχίσουμε να εμπνέουμε τους πελάτες σε όλο τον κόσμο προσφέροντας πλήρως ηλεκτρική οδηγική απόλαυση από το Ρέγκενσμπουργκ», σχολιάζει ο Ebner. Η Ευρώπη είναι μια ιδιαίτερα σημαντική αγορά για την αμιγώς ηλεκτρική BMW iX2. Στην εγχώρια αγορά της Γερμανίας, για παράδειγμα, η BMW iX1 ήταν το ένατο πιο δημοφιλές ηλεκτρικό μοντέλο, με 14.694 νέες ταξινομήσεις το 2023, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Αρχή Μηχανοκίνητων Μεταφορών (KBA).
Οι μπαταρίες υψηλής τάσης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στο Ρέγκενσμπουργκ παράγονται στο Leibnizstraße, μία τοποθεσία που γειτνιάζει με το εργοστάσιο κατασκευής οχημάτων. «Η μονάδα μας στο Leibnizstraße παρέχει πολύτιμη υποστήριξη για τον μετασχηματισμό. Το γεγονός ότι πέρυσι κατασκευάσαμε εδώ περισσότερες από 100.000 μπαταρίες υψηλής τάσης αποτελεί απόδειξη της επιτυχημένης ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης στο Ρέγκενσμπουργκ», εξηγεί ο Ebner. Για να καλύψει τις διαφορετικές απαιτήσεις των πελατών σε όλες τις περιοχές του κόσμου, το Ρέγκενσμπουργκ θα συνεχίσει επίσης να κατασκευάζει οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην ίδια γραμμή συναρμολόγησης.
Ενσωμάτωση του κέντρου δοκιμών μπαταριών στην παραγωγή του Wackersdorf από τα μέσα του 2024
Η μονάδα στο Wackersdorf πρόκειται να συνεισφέρει επίσης σημαντικά στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης: «Τα πρώτα δείγματα γραφής από το νέο μας κέντρο δοκιμών μπαταριών θα αρχίσουν να τίθενται σε κανονική λειτουργία στο Wackersdorf από τα μέσα του 2024 και μετά», λέει ο Ebner. Το νέο κέντρο δοκιμών, με έκταση άνω των 8.000 τ.μ., θα ενσωματωθεί στην υπάρχουσα κτιριακή δομή του συγκροτήματος. Εδώ, οι μπαταρίες υψηλής τάσης και άλλα εξαρτήματα συστημάτων μετάδοσης κίνησης που προορίζονται για μελλοντικά μοντέλα του BMW Group θα δοκιμάζονται σε πολύ πρώιμο στάδιο ανάπτυξης – πολύ πριν από την έναρξη της παραγωγής.
Προγραμματίζονται 600 νέες προσλήψεις έως το τέλος του 2024
Αυτό το υψηλό επίπεδο παραγωγής αντικατοπτρίζεται επίσης στην εξέλιξη του αριθμού των εργαζομένων. «Έχουμε ήδη προσλάβει πάνω από 500 νέα άτομα το 2023. Για το 2024, σχεδιάζουμε να προσλάβουμε άλλα 600 για την παραγωγή μας», εξηγεί ο Ebner. Η μονάδα επιδιώκει να προσλάβει εργαζόμενους σε τομείς στους οποίους εντοπίζονται ελλείψεις, όπως η συντήρηση και τα ηλεκτρονικά. «Επίσης θα αντισταθμίσουμε τα προβλήματα που προκαλούνται από εκείνους που αποχωρούν από το εργοστάσιο λόγω ηλικίας», συνεχίζει ο Ebner. Το εργοστάσιο του BMW Group στο Ρέγκενσμπουργκ θα προσλάβει επίσης το καλοκαίρι 120 νέους μαθητευόμενους. «Εδώ στο Ρέγκενσμπουργκ αυτό θα περιλαμβάνει την εκπαίδευση οκτώ μαθητευόμενων για την προγραμματισμένη νέα μας εγκατάσταση στο Straßkirchen». Το βασικό προσωπικό του BMW Group στις εγκαταστάσεις του Ρέγκενσμπουργκ και του Wackersdorf στην ανατολική Βαυαρία ανέρχεται σήμερα σε περίπου 9.250 εργαζόμενους.
Επένδυση ύψους 200 εκατ. ευρώ για την εξασφάλιση του μέλλοντος της μονάδας σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα – προετοιμασία για την παραγωγή της NEUE KLASSE από το δεύτερο μισό της δεκαετίας.
Μέχρι το τέλος του 2024, συνολικά περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ θα διοχετευθούν με τη μορφή επενδύσεων στις τοποθεσίες Ρέγκενσμπουργκ και Wackersdorf. «Οι προοπτικές και για τις δύο τοποθεσίες φαίνονται πολύ καλές. Αυτή η νέα επένδυση θα μας βοηθήσει να διασφαλίσουμε το μέλλον των δύο εγκαταστάσεων σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Ταυτόχρονα, αποτελεί και μια βιομηχανική επένδυση για την περιοχή του Άνω Παλατινάτου», δήλωσε ο Ebner.
Παράλληλα με την κατασκευή των σημερινών μοντέλων, το εργοστάσιο του Ρέγκενσμπουργκ προετοιμάζεται για την παραγωγή της επόμενης γενιάς μοντέλων, η οποία θα επιταχυνθεί στο δεύτερο μισό της δεκαετίας. «Με τη NEUE KLASSE, η εταιρεία στοχεύει να θέσει νέα πρότυπα για την ψηφιοποίηση, την ηλεκτροκίνηση και την κυκλικότητα – και ήδη ετοιμαζόμαστε γι’ αυτό στο Ρέγκενσμπουργκ. Κατά τη διάρκεια της διακοπής της παραγωγής στο πλαίσιο της πρωτοχρονιάς, ολοκληρώσαμε τις πρώτες σημαντικές τροποποιήσεις, μεταξύ άλλων και για τη συναρμολόγηση των οχημάτων μας. Περαιτέρω εκτενή διαρθρωτικά μέτρα θα εφαρμοστούν κατά τη μετάβαση από το 2024 στο 2025», εξηγεί ο Ebner.
Εκτεταμένες πρωτοβουλίες εξοικονόμησης πόρων
Τα εργοστάσια του BMW Group στο Ρέγκενσμπουργκ και το Wackersdorf επενδύουν επίσης στην εξοικονόμηση πόρων. Οι πρωτοβουλίες κυμαίνονται από τα logistics στον τομέα των μεταφορών έως τη βιοποικιλότητα και από τη διαχείριση των υδάτων έως τις νέες, αποδοτικές μεθόδους παραγωγής. «Για παράδειγμα, στις αρχές του έτους, μετατρέψαμε μία από τις δύο βασικές γραμμές επίστρωσης του βαφείου μας εξ ολοκλήρου σε ξηρό διαχωρισμό με χρήση ασβεστολιθικής σκόνης. Η δεύτερη γραμμή – για λόγους παραγωγής – θα μετατραπεί τον Αύγουστο του 2025».
Η μέθοδος αυτή θα εξοικονομήσει στα εργοστάσια του BMW Group στο Ρέγκενσμπουργκ και στο Dingolfing συνολικά 17 εκατομμύρια λίτρα νερού και περίπου 17.400 μεγαβατώρες ενέργειας ετησίως. «Η αλλαγή στη διαδικασία βαφής μας φέρνει ένα ακόμη βήμα πιο κοντά στο στόχο του BMW Group για μείωση των εκπομπών CO2 σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του οχήματος κατά 40% μέχρι το 2030», τονίζει ο Ebner.
Το εργοστάσιο του BMW Group στο Ρέγκενσμπουργκ επένδυσε επίσης σε πρακτικές αποδοτικής χρήσης του νερού το 2023. Η ανακαίνιση των συστημάτων επανάψυξης μείωσε τη συνολική κατανάλωση νερού του εργοστασίου κατά 20%, εξοικονομώντας περίπου 53 εκατομμύρια λίτρα νερού ετησίως.
Ψηφιοποίηση σύμφωνα με τις αρχές του BMW iFACTORY
Στο πλαίσιο της υλοποίησης του BMW iFACTORY, το BMW Group εστιάζει επίσης στην ψηφιοποίηση του εργοστασίου του Ρέγκενσμπουργκ για τη δημιουργία ενός ψηφιακού και έξυπνου συνδεδεμένου εργοστασίου. «Ακολουθούμε μια ολιστική προσέγγιση που ενώνει ανθρώπους, διαδικασίες και συστήματα. Η ψηφιοποίηση βελτιστοποιεί τις διαδικασίες και βοηθά τους εργαζομένους μας να κάνουν τη δουλειά τους – επειδή οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της παραγωγής μας», σχολίασε ο Ebner.
Για παράδειγμα, η μονάδα του BMW Group στο Ρέγκενσμπουργκ είναι το πρώτο εργοστάσιο στην αυτοκινητοβιομηχανία σε παγκόσμιο επίπεδο που χρησιμοποιεί μια πλήρως ψηφιοποιημένη και αυτοματοποιημένη διαδικασία για την επιθεώρηση, την επεξεργασία και τη σήμανση των βαμμένων επιφανειών των οχημάτων στην τυποποιημένη παραγωγή, η οποία βασίζεται σε ρομπότ που ελέγχονται από τεχνητή νοημοσύνη (AI).
«Στόχος μου είναι να είμαστε πρωτοπόροι, διαμορφώνοντας την αλλαγή μαζί με την εξαιρετική ομάδα του εργοστασίου μας, ώστε να μπορέσουμε να υπερασπιστούμε την ηγετική μας θέση παγκοσμίως – και έτσι η κινητικότητα ‘made in Upper Palatinate’ να μπορεί να συνεχίσει να εμπνέει τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο στο μέλλον», συνοψίζει ο Ebner.
Όλες οι ειδήσεις
Παρουσιάστηκαν επίσημα τα νέα Audi Q6 και SQ6 e-tron
Τα 5 πιο ακριβά, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην Ελλάδα!
Moto Guzzi V100 Mandello S: Το Vintage συναντά τη «Νέα Γενιά»