Με την ολοκλήρωση της σεζόν της F1, ας δούμε ποιοι οδηγοί ήταν οι πιο καλοπληρωμένοι και αν οι επιτυχίες τους δικαιολογούν τις απολαβές τους.
Στην 10η θέση και τον ...πάτο της λίστας βρίσκεται ο Τζορτζ Ράσελ, με ετήσιες απολαβές που άγγιξαν τα 10 εκ. ευρώ.
Ο 24χρονος Βρετανός εντυπωσίασε στην πρώτη του σεζόν με τη Mercedes, κερδίζοντας την πρώτη του pole position τον Ιούλιο και την πρώτη του νίκη στο Σάο Πάολο την περασμένη εβδομάδα. Το πιο εντυπωσιακό βέβαια ήταν το ότι κατάφερε να τελειώσει τη σεζόν πάνω από τον συμπαίχτη και συμπατριώτη του, Λούις Χάμιλτον. Όχι κι άσχημα για πρώτη χρονιά έτσι;
Στην 9η θέση βρίσκεται ο Λάντο Νόρις με απολαβές περίπου 11 εκ. ευρώ.
Ο 23χρονος από το Μπρίστολ πρωτοέκλεψε τις εντυπώσεις το 2021, κατακτώντας την πρώτη του pole position και ανεβαίνοντας 4 φορές στο βάθρο, με τη McLaren να τον ανταμείβει με επέκταση συμβολαίου μέχρι το 2025. Μπορεί το τέλος της χρονιάς τον βρήκε στην έβδομη θέση της βαθμολογίας, αλλά εξακολουθεί να θεωρείται ένα συναρπαστικό νεαρό ταλέντο. Η επόμενη σεζόν θα τον βρει ζευγάρι με τον 21χρονο Όσκαρ Πιάστρι στη McLaren.
Στην 8η θέση της λίστας συναντάμε τον Ισπανό Κάρλος Σάινθ, με απολαβές περίπου 15 εκ. ευρώ.
Ο 28χρονος κατέκτησε την πέμπτη θέση στην κατάταξη οδηγών, με το δυνατό του ξεκίνημα στη σεζόν να του εξασφαλίζει μια επέκταση συμβολαίου δύο ετών τον Απρίλιο, διατηρώντας τον στη Ferrari μέχρι το 2024. Σημείωσε επίσης την πρώτη νίκη της καριέρας του στο Βρετανικό Grand Prix του Ιουλίου.
Στην 7η θέση βρίσκουμε τον Ντάνιελ Ρικιάρντο, με απολαβές κοντά στα 17 εκ. ευρώ.
Ο 33χρονος Αυστραλός υπέγραψε στη McLaren μέχρι το 2023, αλλά η ομάδα τερμάτισε το συμβόλαιό του τον Αύγουστο, αφήνοντάς τον προσωρινά χωρίς ομάδα. Φήμες βέβαια τον στέλνουν στην Mercedes ή τη Red Bull, ως εφεδρικό οδηγό.
Στην 6η θέση της λίστας βρίσκεται ο Σεμπάστιαν Φέτελ, με απολαβές 17 εκ. ευρώ.
Ο Γερμανός τέσσερις φορές πρωταθλητής αποσύρεται μετά από 16 χρόνια στη Formula 1, έχοντας κερδίσει αγώνα για τελευταία φορά το 2019. Αφήνει την F1 με 53 νίκες, δηλαδή 3ος σε νίκες στην ιστορία του αθλήματος μετά τον Λούις Χάμιλτον (103) και Μίκαελ Σουμάχερ (91).
Στην 5η θέση συναντάμε τον Σαρλ Λεκλέρ, με ετήσιες απολαβές κοντά στα 23 εκ. ευρώ.
Ο 25χρονος από το Μονακό κατάφερε να κερδίσει τους 2 από τους 3 πρώτους αγώνες της σεζόν, τερματίζοντας τελικά δεύτερος στη βαθμολογία. Έχει υπογράψει στη Ferrari μέχρι το 2026, με τον πρόεδρο της ομάδας, John Elkann, να δηλώνει δημόσια ότι θα πρέπει να κατακτήσει έναν τίτλο μέχρι τότε. Ο Λεκλέρ βέβαια δεν θέλει να περιμένει μέχρι τότε, λέγοντας πως «Είμαι πολύ ανυπόμονος. Θα προετοιμαστώ και θα κάνω ότι είναι δυνατόν για να είμαι παγκόσμιος πρωταθλητής το 2023».
Στην 4η θέση βρίσκεται ο Σέρχιο Πέρες, με απολαβές που άγγιξαν τα 26 εκ. ευρώ.
Η τελική ευθεία της σεζόν βρήκε τον 32χρονο Μεξικανό να είναι ισόβαθμος στη δεύτερη θέση με τον Λεκλέρ, με τον τελευταίο να καταφέρνει να τον ξεπεράσει στο Άμπου Ντάμπι, τελικά τερματίζοντας 3 βαθμούς μπροστά. Η καλή του απόδοση επισκιάστηκε από την σύγκρουση που είχε με τον συμπαίχτη του, Μαξ Φερστάπεν, στον προτελευταίο αγώνα της σεζόν. Ο Πέρες υπέγραψε επέκταση δύο ετών με την ομάδα της Red Bull τον Μάιο.
Στην 3η θέση της λίστας συναντάμε τον Φερνάντο Αλόνσο, με απολαβές κοντά στα 30 εκ. ευρώ.
Ο 41χρονος πλέον, Αλόνσο, τερμάτισε στην ένατη θέση στην κατάταξη οδηγών στη δεύτερη σεζόν του με την Alpine, μετά από δύο χρόνια απουσίας από το άθλημα. Ο βετεράνος και εξαιρετικά δημοφιλής Ισπανός θα μεταβεί στην Aston Martin για τη επόμενη σεζόν, αντικαθιστώντας τον Σεμπάστιαν Φέτελ.
Την 2η θέση της λίστας κατέκτησε ο Λιούις Χάμιλτον, με ετήσιες απολαβές περίπου 55 εκ. ευρώ.
Ο 37χρονος Βρετανός κέρδισε τέσσερα συνεχόμενα πρωταθλήματα οδηγών από το 2017 έως το 2020, πριν χάσει «στην τρίχα» το πέμπτο πέρυσι. Το 2022 αποδείχτηκε δύσκολο, βρίσκοντας τον στην έκτη θέση του πίνακα βαθμολογίας της F1, ολοκληρώνοντας την σεζόν χωρίς νίκη για πρώτη φορά στη 16χρονη καριέρα του. Το συμβόλαιό του λήγει την επόμενη σεζόν, αλλά αναμένει να υπογράψει ένα νέο πολυετές συμβόλαιο με τη Mercedes, παρά τις φήμες που λένε πως επρόκειτο να αποσυρθεί.
Τέλος, ο πιο ακριβοπληρωμένος οδηγός F1 για το 2022, δεν είναι άλλος από τον πρωταθλητή Μαξ Φερστάπεν, με απολαβές που άγγιξαν τα 60 εκ. ευρώ.
Ο 25χρονος Ολλανδός ολοκλήρωσε την σεζόν με 15 νίκες, δικαιολογώντας πλήρως το πλουσιοπάροχο συμβόλαιο που υπέγραψε πριν την αρχή της. Στις νίκες του συμπεριλαμβάνεται και αυτή στον τελικό της Κυριακής στο Άμπου Ντάμπι - συσσωρεύοντας προβάδισμα 146 πόντων στην κατάταξη των οδηγών. Αυτό βοήθησε τη Red Bull να διεκδικήσει το πρώτο της πρωτάθλημα κατασκευαστών από το 2013 και να βάλει τέλος στην οκταετή κυριαρχία της Mercedes.